مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11357

تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

اغلب مردم در هنگام خرید چرم دچار سر درگمی می شوند که کدام طبیعی و کدام مصنوعی است.

همه ما معمولا در انتخاب پارچه ی مناسب برای دوخت لباس دچار سردرگمی می شویم و شاید این سردرگمی به این دلیل باشد که با جنس پارچه ها آشنایی نداریم و نمی دانیم از چه پارچه ای برای چه مدل لباسی باید استفاده کنیم به همین دلیل ما در مقاله ای به شناخت انواع پارچه و خصوصیات آن پرداخته ایم و اما در این مقاله قصد داریم به چرم بپردازیم. 

اغلب مردم در هنگام خرید چرم دچار سر درگمی می شوند که کدام طبیعی و کدام مصنوعی است. حتما برای شما هم پیش آمده که برای خرید کفش، کیف، کاپشن، دستکش یا هر محصول چرمی دیگر به فروشگاه رفته ولی از اصل بودن آن تردید داشته باشید. راه های مختلفی برای تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی وجود دارد. ما 10 روش برای تشخیص چرم اصل از چرم مصنوعی می باشد که در ادامه به آن می پردازیم:

مطالعه کنید: تاریخچه نوین چرم

1- دوری کردن از محصولاتی که هیچ ادعا  و نشانه ای بر اصل بودن چرم ندارند

اگر محصول هیچ برچسبی نداشت به این معنیست که فروشنده قصد پنهان کردن این حقیقت را دارد که چرم اصل نیست. ولی اکثر تولیدکنندگان و فروشندگان به استفاده از چرم اصل افتخار می کنند و با این عناوین آن را نشان می دهند:

  • Real leather (چرم واقعی و طبیعی)
  • Genuine leather(چرم اصل)
  • Top/Full grain leather(چرم لایه لایه نشده)
  • Made with animal products (ساخته شده با محصولات حیوانی)

2- بررسی رگه های سطح چرم، منافذ، عیوب و ناهمواری ناموزونی که منحصر و نشانه ی چرم اصل است

این عیوب در چرم در واقع نشانه ی خوبی است. چراکه چرم اصلی که از پوست حیوانات ساخته شده به طور طبیعی و تصادفی هر قسمت از آن  دارای طرح منحصر به فردی است. طرح های منظم و تکرار شونده اغلب نشانه های چرم مصنوعی است. البته تولید کنندگان ماهر، طرح های خود را به تقلید از چرم طبیعی و مشابه آن می سازند که چندان قابل تشخیص نیست.

 3- فشار دادن چرم  و بررسی چین و چروک

چرم واقعی مانند پوست اگر تحت فشار قرار گیرد چین و چروک می خورد ولی چرم مصنوعی فقط زیر فشار انگشت شما فرو می رود و شکل و استحکام خود را حفظ می کند.

4-  بو کردن چرم و احساس یک بوی طبیعی، بوی پلاستیک و مواد شیمیایی نشانه چرم مصنوعی است

اگر از بویی که چرم اصل باید داشته باشد مطمئن نیستید، به یک فروشگاه معتبر چرم اصل بروید و چند کیف و کفش را بو کنید. سپس اگر چرم مصنوعی هم داشتند آن را تقاضا کنید که بوی آن را هم امتحان کنید. حال که می دانید دنبال چه بویی هستید، می توانید متوجه تفاوت آن دو شوید. دقت کنید که فقط چرم اصل است که بوی طبیعی پوست حیوان را می دهد و چرم مصنوعی بوی پلاستیک می دهد.

5- استفاده از آزمون آتش با علم به اینکه قسمتی از جنس تخریب می شود

یک قسمت از محصول را که خارج از دید است، مثلا قسمت پشت لباس را انتخاب کرده و برای 10 تا 15 ثانیه زیر شعله کوچکی نگه دارید. چرم طبیعی کمی نیمسوز شده و بویی شبیه موی سوخته می دهد ولی چرم مصنوعی آتش گرفته و شعله آن بوی پلاستیک می دهد.

6-  لبه های چرم طبیعی حالت ناهموار دارد ولی لبه ی چرم مصنوعی صاف و بی عیب است

برش چرم مصنوعی ماشینی است. چرم طبیعی رشته و بافتی دارد که در لبه ها مشخص است ولی چرم مصنوعی این رشته و حالت را ندارد و یکنواخت است.

7-  تا کردن چرم طبیعی باعث کمی تغییر رنگ در آن می شود

مثل آزمون چین و چروک، چرم طبیعی هنگام تا خوردن حالت ارتجاعی خاصی دارد و کمی رنگ چرم در آن قسمت تغییر می کند و چین و چروک می خورد. چرم مصنوعی سخت تر است و تا کردن آن قدری مشکل تر.

8-  ریختن کمی آب روی چرم؛ چرم طبیعی رطوبت را جذب می کند

اگر چرم مصنوعی باشد آب روی آن می ماند. ولی چرم طبیعی ظرف چند ثانیه آب را به خود جذب می کند. چون چرم طبیعی به طور کامل ضد آب نیست.

برندهای مرتبط با نوشته

دیدگاه کاربران

1 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید

هادی رضایی1396/10/30

بسیار عالی/چرم کاکتوس بسیار مدل هایی بروزی داشت

photocomment

جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26812 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار