مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11424

آدری هپبورن، آخرین معصوم سینمای هالیوود

آدری کاتلین راستن که همه او را با نام آدری هپیورن می شناسند دختری زیبارو و معصوم در 4 مه 1929 در بروکسل بلژیک در خانواده ای با پیشینه اشرافی متولد شد.وی زمانی که تنها 5 سال داشت به مدرسه شبانه روزی...

آدری کاتلین راستن که همه او را با نام آدری هپبورن می شناسند دختری زیبارو و معصوم در 4 مه 1929 در بروکسل بلژیک در خانواده ای با پیشینه اشرافی متولد شد. وی زمانی که تنها 5 سال داشت به مدرسه شبانه روزی در انگلیس فرستاده شد و یک سال بعد، پدرش خانواده را ترک کرد و آدری بهمراه مادر و دو برادر ناتنی اش به هلند مهاجرت کردند. دوران کودکی آدری در جنگ جهانی دوم در هلند گذرانده شد و بعد از آن برای همیشه به انگلستان مهاجرت کرد.

آدری هپبورن از ستارگان و زیبارویان هالیوودی و از بهترینای مد و فشن قرن بیستم، که توانست با بازی در فیلم تعطیلات رومی به شهرت و محبوبیت برسد. دوران فعالیت آدری هپبورن همزمان با دوران طلایی هالیوود بود. آدری از دهه 50 میلادی فعالیت خودش را بصورت جدی در هالیوود آغاز کرد.آدری هپبورن با بازی در فیلم صبحانه در تیفانی  خودش را بعنوان چهره ای مطرح در عرصه مد و فشن تبدیل کرد. همانطور که می دانید شهرت و بازیگری و زیبایی محدود به زمان است و با گذشت زمان و آمدن افراد جدید، افراد قدیمی کمرنگ و حتی بدست فراموش سپرده می شوند ولی این بازیگر باریک اندام و زیباروی هالیوودی از آن دسته افرادی بود که گذر زمان او را کمرنگ نکرد و هنوز هم بعد از گذشت سالیان دراز خیلی ها او را بعنوان زیباترین زن دوران می شناسند و در لباس پوشیدن و فشن از او تقلید می کنند.در واقع زیبایی درونی، سادگی، بی ریایی، اصالت و وقار آدری بود که او را در ذهنها ماندگار میکرد و از او یک زن کامل ساخته بود تا جایی که پیتر باگدانویچ هنگامی که میخواست او را توصیف کند از  لقب آخرین معصوم سینما استفاده می کرد.

آدری هپبورن

زندگی هنری آدری هپبورن

آدری هپبورن از دوران کودکی عاشق رقص باله بود و همین راهی شد برای ورود آدری هپبورن به دنیای شهرت. استعداد بازیگری آدری هپبورن با نمایش "ژی ژی" بر روی صحنه تئاتر شکوفا شد. این نمایش اثر یک نویسنده فرانسوی بود که قبلا در سینما اجرا شده بود ولی در صحنه تئاتر برادوی نیویورک بود که آدری هپبورن با بازی هنرمندانه اش توانست به چهره ی دختری ساده دل و مهربان به نام ژی ژی جان دهد. کارگردان تئاتر ژی ژی که بدنبال بازیگر نقش اولش بود با دیدن آدری در لابی هتل، وی را انتخاب و با اصرار زیاد موفق می شود وی را وارد نمایش خود کند و این آغاز راه شهرت آدری می شود. وی در چندین فیلم بریتانیایی ایفای نقش می کند و بالاخره با بازی زیبایش  در اولین فیلم آمریکایی خود با نام "تعطیلات رومی" در کنار گریگوری پک، موفق به دریافت همزمان سه جایزه اسکار، بفتا و گلدن گلوب می شود و نام خود را بعنوان تنها زن موفقی که توانست همزمان سه جایزه بگیرد، را در ذهنها و خاطره ها ثبت کرد.

مطالعه کنید: آنچه در گلدن گلوب 2019 گذشت

آدری هپبورن

استایل و آرایش آدری هپبورن

استایل آدری هپبورن از همان ابتدا مورد توجه بود او همیشه عاشق لباسهای ساده ای بود که درآنها احساس راحتی کند و همین ساده پوشی آدری هپبورن بود که وی را به ستاره ای تبدیل کرد که خانمها میتوانستند راحتر از سایر ستارگان هالیوود، خود را شبیه او در بیاورند.

آدری هپبورن

او حتی در آرایش نیز سادگی و طبیعی بودن را به آرایشهای غلیظ ترجیح میداد. وی عاشق رنگ قرمز بود و همیشه از رژلب قرمز استفاده میکرد. همچنین مدل موها و ابروهایش به یکی از نمادهای مد در غرب تبدیل شد. براحتی میتوان گفت که وی ترندساز بود تا یک دنبال کننده ی مد.

آدری هپبورن

همکاری آدری هپبورن و ژیوانشی

استایل آدری مورد توجه طراحان بزرگی از جمله ژیوانشی و سالواتوره فراگامو قرار گرفت. معمولا طراح لباسهای وی، هوبرت ژیوانشی بود. معروفترین لباسی که  ژیوانشی برای آدری هپبورن طراحی کرد لباس مشکی ساده ای بود که  آدری هپبورن در فیلم صبحانه در تیفانی به تن کرد و نماد زن جذاب دهه 60 شد.

مطالعه کنید: متیو ویلیامز طراح جدید ژیوانشی شد

آدری هپبورن

اولین قرار همکاری آدری هپبورن و ژیوانشی در زمان اجرای دومین فیلم آدری با نام سابرینا بود که شهرت جهانی داشت . در آن زمان ژیوانشی طراحی بود که بدنبال کسب شهرت بود و آدری بازیگری بود که هنوز در هالیوود به معروفیت نرسیده بود و این همکاری نتیجه خوبی برای هر دوی آنها بهمراه داشت تا جایی که یکی از اعضای اسکار در مورد همکاری این دو باهم اینچنین گفته: « نمیدانیم آدری هپبورن ژیوانشی را خلق کرد یا برعکس؟» اما آن‌چه که مشهود بود، ژیوانشی و هپبورن به یکی از مشهورترین دوستان دنیای مد تبدیل شدند و  به شهرت یکدیگر کمک کردند.

آدری هپبورن

ازدواج آدری هپبورن

آدری هپبورن در سال 1956 در فیلم "جنگ و صلح" با مل فرر هم بازی شد و این همکاری منجر به ازدواج این دو هنرپیشه شد. این دو در سال 1960 صاحب فرزندی بنام "شان" شدند و در سال 1968 ازهم جدا شدند.

آدری هپبورن

آدری در سال 1969 با آندره دوتی ازدواج و در سال 1982 از هم جدا شدند. وی از ازدواج دومش نیز صاحب فرزندی بنام لوکا شد.

ظاهر آدری هپبورن از دید پسرش لوکا

ظاهر آدری از نگاه پسرش این گونه است: « مادرم مانند همه خانمها 30-40 تا روسری داشت که این روسری ها بهمراه یک عینک آفتابی بزرگ راه خوبی برای تغییر چهره وی بود به گونه ای که به وی کمک میکرد بدون همراهی دیگران به خرید برود. مادرم ترکیب زیبایی از عیب و نقص بود. او فکر می کرد بینی بزرگی دارد و زیادی لاغر است و هروقت خود را در آینه نگاه می کرد میگفت نمیدانم چرا مردم مرا زیبا می بینند.» لوکا دوتی همچنین در مورد مشکلات پدر و مادرش اینچنین گفته: « اینها تنها حدس و گمان من است ولی فکر کنم که درست باشد. مادر من زمانی که با پدرم ازدواج کرد چهل سال داشت ولی بخاطر موفقیتهایش پیرتر نشان میداد و پدرم 10 سال جوان تر بود. بین پدر و مادرم تفاوت زیادی وجود داشت و اگر پدرم ده سال پیرتر بود و یک شخصیت مطمئن تر و محکم تری داشت احتمالا رابطه آن ها بهتر پیش میرفت».

مرگ آدری هپبورن

آدری هپبورن در 20 ژانویه 1993 بر اثر سرطان آپاندیس درگذشت. سرطان به گونه ای در تمام روده های وی پخش شده بود که امکان جراحی وجود نداشت. آدری با جت شخصی پر از گلی که ژیوانشی فرستاده بود از لس آنجلس به ژنو رفت و در خانه خود در تولوشنا جان سپرد و همانجا به خاک سپرده شد.

آدری هپبورن از اولین موسسین بنیاد کودک بود که سالهای پایانی عمرش به عنوان سفیر ویژه یونیسف به فعالیت های بشردوستانه پرداخت و مدال آزادی ریاست جمهوری را بخاطر کمک های خیرخواهانه اش دریافت کرد.

آدری هپبورن

 

برندهای مرتبط با نوشته

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26813 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار