مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11472

راه های صحیح برنزه شدن در تابستان

برنزه شدن یکی از انواع راه های زیبا شدن است که طرفداران بسیاری دارد و علاوه بر این با اما و اگرهای بسیاری همراه می باشد. رنگ پوست پس از برنزه شدن مهم ترین عنصر برای هر فرد می باشد. همچنین باید ...

برنزه شدن یکی از انواع راه های زیبا شدن است که طرفداران بسیاری دارد و علاوه بر این با اما و اگرهای بسیاری همراه می باشد. رنگ پوست پس از برنزه شدن مهم ترین عنصر برای هر فرد می باشد. همچنین باید از روشی استفاده شود که کمترین آسیبی به پوست وارد نشود و پس از آن پوست دچار عوارضی مانند سوختگی نشود. 

برنزه شدن

نکاتی که پیش از برنزه شدن باید بدانید

برنزه کردن به معنی تیره تر کردن پوست می باشد که این کار از طریق روش های مختلفی صورت می گیرد. برنزه کردن به دو روش انجام می شود. اولین روش به صورت موقت با تکنیک های آرایشی صورت می گیرد که پس از استحمام زدوده می شود  و روش دیگر آن دائمی است و با استحمام پاک نمی شود.

برنزه شدن در تابستان

آفتاب گرفتن رایج ترین روش برای برنزه شدن می باشد. این روش برخلاف سادگی در صورت رعایت نکردن نکات مهم ممکن است برای شما مشکلات پوستی مانند سوختگی ایجاد کند. 

پیش از آنکه برای برنزه شدن اقدام به آفتاب گرفتن کنید باید پوست خود را بشناسید و بدانید چه میزان قرار گرفتن در نور خورشید سبب آفتاب سوختگی شما خواهد بود، همچنین هرچه پوست شما روشن تر باشد سریع تر دچار سوختگی می شوید و به کرم و لوسیون هایی با SPF بالاتر نیاز پیدا خواهید کرد.

برنزه شدن

مدت زمان لازم برای برنزه شدن

بیش از حد ماندن در معرض نور خورشید سبب سوختگی های خطرناکی می شود که بسته به روشن و تیره بودن پوست درصد سوختگی تغییر می کند و برای پوست های روشن سوختگی شدیدتر می باشد. توصیه ما برای جلسه اول برنزه شدن 30 دقیقه می باشد بین هر جلسه برنزه باید یک روز به پوست خود استراحت بدهید تا خطر سوختگی پوست خود را کاهش دهید. مدت زمان در جلسه دوم بهتر است 45 دقیقه باشد و در جلسه سوم این زمان را به یک ساعت افزایش دهید و از کرم های دارای SPF بیشتری استفاده کنید. برای اینکه تمام قسمت های پوست شما به یک میزان برنزه شوند برای هر سمت بدن خود ساعت تعیین کنید و به مدت یک ربع به سمت جلو، یک ربع به پشت و برای هر پهلوی خود نیز یک ربع ساعت وقت را مشخص کنید.  برای تسریع در برنزه شدن از اسپری های مخصوص برنزه شدن استفاده کنید. بعد از زدن روغن نیز هر 5 دقیقه یک بار با آبپاش بدن خود را مرطوب کنید. در زمان برنزه شدن نیز حتما آب بسیاری بنوشید و میوه تازه میل کنید.

مدت زمان برنزه شدن

مواد مناسب برای برنزه کردن

غیر از روغن ها و لوسیون ها مواد دیگری نیز هستند که به برنزه کردن پوست کمک می کنند. از جمله این مواد می توان به قهوه، آب هویج، آب گوجه و غیره اشاره کرد که می توانند حتی بدون نور خورشید به صورت خفیفی به بدن رنگ بدهند.

برنزه شدن

به همین دلیل برخی افراد با استفاده از این مواد و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب اقدام به برنزه شدن می کنند. یکی دیگر از موادی که برخی افراد برای برنزه کردن استفاده می کنند بتادین می باشد که بسیار خطرناک می باشد و ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی شود و یا اینکه به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت روی پوست مشکلات پوستی ایجاد کند و باعث دو رنگ شدن پوست شود.

بهترین روغن ها برای برنزه شدن

برای کاهش خطرات ناشی از حمام آفتاب مناسب ترین راه حل استفاده از روغن های مناسب می باشد. استفاده از روغن های بسته بندی شده مخصوص برنزه شدن به این دلیل که دارای مقداری SPF هستند بسیار مناسب تر می باشد اما روغن های دیگری نیز هستند که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند و طرفداران زیادی نیز دارند. از روغن هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و برای برنزه کردن مناسب تر می باشند می توان به این موارد اشاره کرد: روغن آووکادو مناسب برای پوست های خشک، روغن نارگیل برای پوست های حساس، عصاره چای سبز، روغن آلوئه ورا، روغن فندق، روغن زیتون، روغن کنجد، روغن بچه، روغن آفتاب گردان.

برنزه شدن در تابستان

بیشتر برنزه بمانید

با توجه به خطرات برنزه کردن و آسیب رسیدن به پوست، روش هایی که باعث طولانی تر شدن زمان برنزه ماندن و تثبیت رنگ آن شود دارای اهمیت بسیاری می باشد. برای ماندگاری بیشتر برنزه خود پس از پایان حمام آفتاب حتما بدن خود را با آب نسبتا خنک و یا ولرم شستشو دهید به طوری که هیچ اثری از روغن مورد استفاده روی بدن شما باقی نماند. سپس بدون کشیدن حوله روی پوست خود رطوبت آن را گرفته و از یک لوسیون برای مرطوب کردن بدن خود استفاده کنید. همچنین می توانید از لوسیون های مرطوب کننده مخصوص که رنگ برنزه را تثبیت می کنند نیز استفاده کنید که به صورت جداگانه برای صورت و بدن وجود دارند.

ماندگاری برنزه شدن

 

مقالات مرتبط

نکات مهم درباره کرم ضد آفتاب

برندهای مرتبط با نوشته

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26813 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار