مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11270

5 دلیل خستگی مفرط افراد

بررسی دلایلی که باعث خستگی روزمره انسان ها می شود و راه های بازگشت به حالت طبیعی

ایا همیشه احساس خستگی میکنید؟ شما تنها نیستید. تحقیقیت نشان می دهد که بسیاری از مردم در طول روز احساس خستگی می کنند. چه از لحاظ جسمی و چه ذهنی. با این حال نگران نباشید. نوشیدن قهوه در طول روز و خوردن دارو برای خوابیدن از توصیه هایی است که کارشناسان برای رفع خستگی توصیه کرده اند.

همچنین مهم است که توجه داشته باشیم که مدت زمان خواب ما خیلی زیاد نیست.( حتی اگر کارشناسان پزشکی 7-8 ساعت را توصیه می کنند ) ولی کیفیت خواب مهم ترین نکته است.کیفیت خواب تاثیر زیادی روی سطوح انرژی شما دارد.اگر شما شریک زندگی دارید که با خروپف و خرناس خواب شما را مختل کرده اند ، حتما تخت شریک خود را جدا کنید تا به مدت 7 روز الگوی خواب شما دوباره تنظیم شود.

چه چیزی میتواند خستگی دائمی ایجاد کند؟ به گفته هالی فیلیپس MD ، ما نبید خستگی را بپذیریم.اودر کتاب «گریختگی خستگی»، در مورد علل پنهان کوفتگی و خستگی صحبت می کند.

1-کمبود انرژی میتواند منجر به بیماری های معمولی مانند کم خونی ، اختلال عملکرد هورمون های تیروئید و یا اختلالات درساگاه گوارش شود.

 افرادی که ار اختلالات تیروئید رنج می برند، ممکن است نشانه های زیر را داشته باشند: احساس نداشتن انرژی برای تمرین کردن ، احساس خستگی و سنگینی سر مخصوصا در بعد از ظهر (سر شما یک شاخص بسیار حساس از وضعیت هورمون تیروئید است).به خواب رفتن بدون اینکه کاری انجام داده باشید. سایر شرایط اعلام مشابهی دارند که می توانند به خستگی عمومی یا خواب آلودگی مکرر اضافه کنند.

 

2- چیزی که می خورید ممکن است شما را خسته کند.

انواع خاصی از غذاها و نوشیدنی ها می تواند باعث خستگی شما شود. به عنوان مثال ، در حالی که قهوه پر از آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی است و در حالی که باعث  افزیش سریع انرژی شما می شود، با هر فنجان اصافی مقدار آن کاهش می یابد. این یک چرخه بی پایان است.

 

3- اگر شما در حال حاضر از اضطراب یا افسردگی رنج  می برید ، خستگی ممکن است بخشی از بیماری شما باشد.
افسردگی واقعا می تواند واقعا نا توان کننده باشدف گاهی اوقات می تواند بسیار شدید باشد زیرا دشمن خوابیدن شما می باشد.افرادی که افسرده هستند اغلب انگیزه ندارند و فعالیت های مورد علاقه خود را مانند انجام تمرین و دیدن دوستان متوقف می کنند.

 

4- تجربه کردن استرس شدید می تواند شما را خسته کند و نتوانید بخوابید و قادر به خلاص شدن از شر آن نیستید.
استرس مزمن به یک بیماری همه گیر تبدیل شده است و می تواند به بیماری های عمده مانند مشکلات قلبی،اضطراب،افسردگی،اختلالات دستگاه گوارش و حتی سرطان کمک کند.نگران نباشید که استرس چگونه می تواند بر زندگی شما تاثیر بگذارد و راه هایی برای مدیریت استرس رابه طور موثر تری از قبی اتخاذ یک تمرین مدیتیشن و زمان برای پرورش خود پیدا کنید.

 

5- بعضی از دارو ها نیز ممکن است مشکل زا باشند.
این ممکن است شامل: داروهای ضد اضطراب، داروهای ضد افسردگی، داروهای فشار خون بالا و داروهای استاتین برای کلسترول بالا. با توجه به عوارض جانبی دارو، با پزشک خود مشورت کنید.



 

برچسب های مرتبط

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار