مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11302

زندگی سالم، طول عمر بیشتر

عادت های ما در زندگی می تواند بر سلامتی ما تاثیر مثبت یا منفی داشته باشد که در بلند مدت می تواند باعث افزایش یا کاهش طول عمر شود.

اندکی تغییرات در سبک زندگیتان می تواند به کندتر شدن روند پیری بینجامد.

در تحقیقات اخیر مشخص شده است که چهار عادت بد (سیگار کشیدن- مصرف مشروبات الکلی- ورزش نکردن و نخوردن میوه و سبزیجات به میزان کافی) می توانند باعث کاهش طول عمر به میزان ۱۲ سال شود.

خوشبختانه، میتوانید به سادگی رفتاری های مخربتان را اصلاح کنید. در ادامه به 7 عادت را که میتوانند باعث سلامت بدن و احساس جوانی در شما شود می پردازیم.

۱- هیچ وقت بیش از حد نخورید

اگر میخواهید ۱۰۰ سال زندگی سالم داشته باشید، شاید بد نباشد که مقداری کمی از غذایتان را در بشقاب رها کنید. پیرترین مردم در ژاپن معمولا وقتی ۸۰٪ احساس سیری می کنند، از غذا خوردن دست می کشند.

۲-تلویزیون را خاموش کنید

افراط در تماشای تلویزیون می تواند به سلامتی شما صدمه جدی وارد کند.  یک تحقیق در سال ۲۰۱۰ نشان داده است، مردمی که چهارساعت یا بیشتر در روز را به تماشای تلویزیون اختصاص می دهند، ۴۶٪ بیشتر نسبت به کسانی که کمتر از دو ساعت به این امر می پردازند در خطر مرگ به دلایل مختلف قرار دارند.

3- از نور خورشید دور بمانید

پرهیز از ماندن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند در کاهش ابتلا به سرطان پوست موثر باشد و این امر می تواند باعث جلوگیری از چین و چروک،  لک های روی پوست و خشکی پوست و جوان نشان دادن پوست شود.

از کرم ضد افتاب با SPF  30 به بالا استفاده کنید و آن محدود به صورت نکنید چرا که نور خورشید می تواند به سینه و گردن نیز آسیب بزند و باعث ایجاد چین و چروک و مسن تر نشان دادن شما شود.

4-  ارتباط قوی با افراد دیگر

تحقیقات نشان داده اند افرادی که ارتباط قوی با خانواده و دوستان ندارند ریسک ابتلا به بیماریهای قلبی را در خود افزایش می دهند. تنهایی می تواند التهاب ایجاد کند و به اندازه کلسترول بالا برای سلامتی مضر باشد.

5- میوه و سبزی بخورید

مصرف کمتر از 3 واحد میوه و سبزی در روز می تواند به سلامت شما لطمه بزند. میوه ها و سبزیجات منابع سرشار فیبر و انواع ویتامین ها می باشند که می توانند بیماری های قلبی را تا 76% کاهش دهند و حتی ممکن است در کاهش ابتلا به سرطان پستان موثر باشند.

6- بر روی آمادگی جسمانی تمرکز کنید

ورزش روزانه نوعی اکسیر جوانی است که باعث جوان ماندن ما می شود. یک مطالعه در سال 2008 نشان داده که تمرینات ورزشی معمول با سوخت و ساز بالا (از قبیل دویدن) میتواند تا چهار سال به طول عمر شما بیافزاید. در این امر جای تعجب نیست چرا که ورزش تاثیرات مثبتی بر روی قلب، مغز و متابولیسم بدن شما بگذارد.

حتی تمرینات خیلی ساده، برای مثال 30 دقیقه راه رفتن سریع در هر روز می تواند ریسک ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش دهد.

7- سیگار نکشید

شاید به جرات می توان گفت ترک سیگار مهم ترین عامل برای سلامت و افزایش طول عمرتان است. یک تحقیق به چاپ رسیده در روزنامه American Journal of Public Health بیان می کند زنانی که سیگار را در سن 35 سالگی ترک کرده اند معمولا 6 تا 8 سال به عمرشان افزوده می شود.

هیچ وقت برای ترک این عادت دیر نیست. ترک کردن سیگار میتواند باعث کاهش ابتلا به بیماری و افزایش شانس زنده ماندن حتی در کسانی شود که آسیب های جدی به ریه شان وارد شده.

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26729 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار