مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11308

چند راهکار ساده برای آنکه شبها راحت تر بخوابید

در حدود 50-70 میلیون مرد و زن در ایالات متحده دچار مشکلات خواب و بیداری هستند.

در حدود 50-70 میلیون مرد و زن در ایالات متحده دچار مشکلات خواب و بیداری هستند. با توجه به آماری که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها اعلام کرده اند، این وضع نگران کننده است، اما خوشبختانه این مشکلات بدون نیاز به دارو و با اندکی تغییر در رفتار قابل درمان است.

جهان اطراف شما تاثیر بسیار زیادی بر توانایی شما در بخواب رفتن، در خواب ماندن و عمق خواب شما می گذارد. امروز با شروع انجام این کارهایی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، میتوانید از امشب راحت بخوابید.

زمان درست مصرف کافئین

کافئین یکی از موادی است که بیشتر سوء مصرف را در سراسر جهان دارد. اما گفتن این که خوردن قهوه را متوقف کنید، درست نیست و در واقع فوایدی برای سلامتی دارد. برای شروع، پس از بیدار شدن از خواب 90 دقیقه صبر کنید و سپس قهوه بنوشید، چرا که میزان کورتیزول شما در بیشتربن میزان خود قرار دارد،بنابراین اگر شما کافئین را به درستی معرفی کنید، بدن شما با متوقف ساختن هورمون کورتیزول روزانه ، خود را از خواب بیدار می کند و این باعث می شود که بدن تان بیدار شود. ما همچنین به شما پشنهاد می کنیم که از ساعت 2 بعد از ظهر به بعد مصرف کافئین را متوقف کند تا بتوانید هنگام شب سریعتر  بخوابید.

از غذاهایی که به خوابتان کمک میکند استفاده کنید

آلبالو میوه ای است که با اختلال در خواب مقابله میکند چرا که سرشار از ملاتونین است. نه تنها  آلبالو، ملاتونین بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد بلکه بعد از تمرینات سنگین ورزشی به کاهش التهاب نیز کمک می کند و سرعت بهبودی در زمان آسیب  را افزایش می دهد. منیزیم یک غذای مقوی است، و موز مقدار زیادی از آن را دارد، اما پوست آن دارای 3 برابر منیزیم  بیشتری نسبت به خود میوه است. قبل از آن که بگویید، نمی توان پوست موز را خورد باید بگویم، میتوان با آن دم کرده و چای تهیه کرد که نوشیدنی عالی برای بهبود خواب است.

عرق کنید

کسانی که هر روز ورزش می کنند، کیفیت خواب بالایی دارند و شبها سریع تر از بقیه به خواب می روند.

ریتم زندگیتان بهبود ببخشید

شما میتوانید با تعیین وقت درست کارهایتان عملکرد خود را بهبود ببخشید. به طور مثال ورزش کردن تاثیرات متفاوتی در بدن افراد مختلف می گذارد. برخی افراد پس از ورزش احساس شادابی می کنند و برخی حس متفاوتی دارند و احساس آرامش دارند و تمایل به استراحت دارند. اگر شما در دسته اول قرار دارید بهتر است هنگام صبح به ورزش کنید تا در طول روز انرژیتان تامین شود. اما اگر در دسته دوم قرار دارید بهتر است 2 تا 3 ساعت قبل از خواب به انجام تمرینات ورزشی بپردازید تا راحت تر بخوابید.

دمای اتاق خوابتان را اندکی پایین بیاورید

دمای 18 تا 24 درجه سانتیگراد، دمای مناسبی برای اتاق خواب است چرا که در این دما مغزتان ملاتونین تولید می کند که به راحتر خوابیدتان کمک می کند.

از نور دوری کنید

ملاتونین به عنوان هورمون خون آشام شهرت دارد، و هنگامی که نور در اطرافتان زیاد است تولید نمی شود نور آبی که صفحات موبایل، تبلت و لپ تاپ منتشر می شود، در هنگام شب باعث می شوند کارخانه تولید ملاتونین در بدنتان خاموش شود. همیشه به خاطر داشته باشید اتاق خواب محل ممنوعه استفاده از این ابزار است.

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار