مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11314

عوامل سازنده شخصیت یک برند

یک برند تلفیقی از لوگو، لغات، نوع نگارش فونت، طراحی، رنگ، شخصیت، قیمت و خدمات یک سازمان می باشد که وجود این ویژگی ها باعث ایجاد یک ذهنیت مثبت در مورد نام و خود برند می شود.

برند چیست؟

یک برند تلفیقی از لوگو، لغات، نوع نگارش فونت، طراحی، رنگ، شخصیت، قیمت و خدمات یک سازمان می باشد که وجود این ویژگی ها باعث ایجاد یک ذهنیت مثبت در مورد نام و خود برند می شود. برندها تلفیقی از ویژگی‌ها هم هستند؛ به عنوان مثال، فکر کردن به برند لویی ویتون که یک  برند فرانسوی در عرصه پوشاک می­باشد، حس خاص بودن و شیک پوشی را به فرد منتقل می­کند. شکل و شمایل، شخصیت و ویژگی‌های یک برند مجموعه‌ای را تشکیل می‌دهد که در نهایت می‌تواند تعریفی از شخص خریدار آن هم باشد. این تعریف برای خریداران بسیاری از برندها صادق است. مثلا همه آنهایی که طرفدار برند خاصی هستند با خلق و خوی آن برند آمیخته شده­ اند و به آن برند وفادارند.

 

با این تفاسیر تمام این روند و وفاداری نسبت به برند، به دیگر محصولات آن برند سوق داده شده و همان احساسی را می‌توان از آنها دریافت کرد که از خود برند گرفته می‌شود. رسیدن به این مهم و حفظ آن نیازمند صرف زمان زیاد، هزینه‌های هنگفت و تلاش بسیار دارد تا بتوان حرف‌های زیاد و حجم سنگین یک برند را در چند کلمه ادا کرد. برند شما مرکز تمرکز تمام تلاش‌های بازاریابی شما است به همین دلیل: برند باید گویای نام شرکت و ذات کار شما باشد، با بازار هدفتان در ارتباط باشد، انگیزشی باشد و باعث ایجاد وفاداری شود.

در کل برند درکی است که مشتری از شما پیدا خواهد کرد به همین دلیل مشتری می تواند آن را درک کند و باید از حس تجربه مشتری نسبت به برند خود آگاه بوده و برای ایجاد حس خوبی که می‌خواهید از شما داشته باشند، طرحی بسازید. بسیاری از استارتاپ ها و شرکت‌های کوچک از توجه به برند خود غافل می‌شوند، به همین دلیل تاثیرات شگرف برندسازی در کسب و کار خود را نمی‌بینند.

چرا برند؟

مصرف کنندگان همه تصمیمات خرید را بر پایه تحلیل ویژگی ها و منافع محصول اتخاذ نمی کند بلکه آن ها اغلب برای ارتباط احساسی خود به یک برند تکیه می کنند. بدون برند محصول شما فقط یک کالای بی هویت است که مردم مشتری برند شما می شوند، زیرا به نحوی با نیازها و احساسات آن ها سازگار است. با در نظر گرفتن دو برند مورد علاقه خود معنی عمیق تری برای مفهوم برند سازی بیابید پنج دلیل خود برای متمایز دانستن معانی آنرا مشخص کنید سپس فهرستی از معانی برند شرکت خود تهیه کنید برندهای قوی ویژ گی های خاص و یکسانی دارند. این مهم است که اعضای بازار هدف چه گروهی در همسایگی شما هستند و یک موسس ملی برند را می شناسند و آن را به معانی مشابه ربط می دهند. آن ها نام برند، لوگو و شعار آن را به خاطر می سپارند کسب و کاری که برند سازی کار کرده است، نیازی ندارد مدام خود را تشریح کند.

قدرت تنها مشخصه ای نیست که تصویر برند را مشخص می کند شاید عموم مردم برند شما را بشناسند و درک کنند اما با این وجود برند هنوز معانی منفی را برانگیزد کره شمالی و جنوبی را در نظر بگیرید شاید درک یکسانی از هردو داشته باشید اما احتمالا تصویر شما از کره جنوبی مثبت تر است شاید مردم درباره برندهایی با تصاویر منفی صحبت کنند اما آن برندها از خریدهای مجدد کمی برخوردار هستند و تبلیغات آن ها بی نتیجه است اما وقتی برندی تصویری مثبت دارد مردم سخاوتمندانه درباره آن هیاهو راه می اندازند آن را به دوستان و همکاران خود پیشنهاد می دهند و خرید خود و بازخوردهای مثبت را تکرار می نمایند.

برندسازی اولیه

برای تهیه و اجرای یک استراتژی برندسازی باید بدانید برند سازی چیست؟ برند سازی اغلب با بازاریابی تبلیغات یا نشان های تجاری اشتباه گرفته می شود اما برند سازی بخشی از استراتژی بازاریابی یا صرفا شعار تبلیغاتی شما نیست برند تصویر محصول یا خدمت شما در ذهن مشتریان است برند همه مفاهیمی است که همه مخاطبان احتمالی درباره شما در ذهن و قلب خود دارند جان لیوایز یک فروشگاه بزرگ است وقتی افرادی که با این برند آشنایی دارند نام آن را می شنوند آن را به کیفیت خدمت ارزش مشارکت و طبقه متوسط ربط می دهند اگر چه مشتریان این فروشگاه سوابق مختلفی دارند همه مفاهیم یکسانی را از این برند دریافت می کنند لوگوی شرکت نایک نیز مجموعه ای مشترک از معانی را بر می انگیزد از جمله موقعیت، ورزش، مد و کیفیت. حال با این مثال میتوان به این اصل رسید که برند نایک، جو و هویتی ایجاده کرده است که موضوع دیگر فقط محصول نیست.

برندها مهم هستند چون:

  • برند و برندسازی باعث افزایش شناخت کسب و کار در افکار مخاطبان و مشتریان می‌شود.
  • توسعه برند کمک می‌کند تا در هجمه وجود نشان‌های تجاری متعدد، متمایز و شناخته شده باشید.
  • برند شما ذات و شناسنامه کسب و کارتان است، پس ارائه کننده شخصیت کاری شماست.
  • یک برند قوی می‌تواند باعث بازگشت کاربران و وفادارای آنها شود.
  • برندها می‌توانند ارتباط عاطفی با مخاطبان برقرار کرده و حس خوبی را به آنها القا کنند.
  • یک برند خوب نمایانگر ارزش‌هایی است که به مشتری می‌بخشید.

 بهترین برند، برندی است که نشات گرفته از یک ایده خوب باشد، ایده‌ای که شما و پرسنل شرکتتان به آن واقف و متعهد هستید تا بتوانید اصل ماموریت آن را به انجام برسانید. اگر مفهوم برند خود را آنگونه که باید و شاید به سمع و نظر مخاطبان برسانید، شاهد به ثمر نشستن درخت پر میوه آن خواهید بود.

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26757 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار