مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11316

"های فشن" (High Fashion) چیست؟

"های فشن" به معنای مد منحصر به فرد و سفارشی می باشد.های فشن، گران ترین و بالاترین سطح مد است

"های فشن" به معنای مد منحصر به فرد و سفارشی می باشد.های فشن، گران ترین و بالاترین سطح مد است که از ابتدا تا پایان با دست ساخته می شود، از مرغوب ترین  و گران ترین اجناس در آن به کار می رود و اغلب پارچه های غیر معمول و با توجه شدید به جزئیات دوخته می شود.

این اصطلاح در ابتدا به تولیدات مردی انگلیسی به نام کارل فردریک ورث، که در اواسط قرن نوزدهم در پاریس فعالیت می کرد، به کار می رفت. در فرانسه مدرن، "های فشن" یک نام محافظت شده است که ممکن است به جز شرکتهایی که با برخی استانداردهای مشخص تعریف شده اند از آن استفاده نکنند. با این حال، این اصطلاح نیز به آسانی مورد استفاده قرار می گیرد تا همه لباس های سفارشی و خاص را لباس "های فشن" توصیف کنند، چه در پاریس و چه در پایتخت های دیگر مانند لندن، میلان، نیویورک و توکیو تولید شده باشد. در هر صورت، این اصطلاح می تواند به خانه های مد و یا طراحان مد که در ایجاد اصلاحات منحصر به فرد و روند مدرن موثراند نیز اشاره کند.

در فرانسه لغت haute couture که به معنای های فشن است توسط قانون و اتاق بازرگانی فرانسه که در پاریس قرار دارد محافظت می شود تا هر کسی از آن استفاده نکند و مجوز استفاده از این نام تنها به افرادی که صلاحت دارد داده می شود.

دربرخی از فیلم هایی که خط داستان آن مربوط به آینده می شود همچون مجموعه فیلم های عطش مبارزه (The Hunger Games) از لباس های "های فشن" برای بازیگران آن استفاده می شود.

 

در ایران، هنوز "های فشن " به درستی شناخته نشده و از این لغت کمتر استفاده می شود، معمولا تفاوتی بین "های فشن" و" فشن" قائل نمی شوند و اغلب آن را به عنوان فشن غیر عادی و یا از مدل های آن با عنوان مدل های غیر معمول یاد می کنند.

 

برندهای مرتبط با نوشته

دیدگاه کاربران

2 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید

مهسا1396/9/4

لطفا منبع اصلی این مطلب رو برام بفرستید با تشکر

photocomment
تالار عروسی1396/8/3

خیلی جالب بود ولی از طرح هاشون خوشم نیومد مدل لاکچری ندارن؟؟؟

photocomment

جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار