مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11319

اصول کلی شیک پوشی برای خانم ها و آقایان

خانم ها و آقایان جوانی که طرفدار شیک پوشی هستید اما نمی دانید چطور به فردی خوشتیپ و خوش لباس تبدیل شوید در این پست با ما همراه باشید.

چگونه شیک پوش باشیم

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که کمد لباستان پر از لباس هایی است که از هیچ کدامشان راضی نیستید و همیشه حس می کنید چیزی برای پوشیدن ندارید. ظاهر هر کس نشان دهنده ی شخصیت آن فرد می باشد. زمانیکه شما خوب لباس می پوشید، این پیام را به دیگران منتقل می کنید که به خودتان اهمیت می دهید، پس با این مطلب همراه شوید تا بتوانید در انتخاب لباس و شیک پوش به خودتان کمک کرده باشید.

نکات بسیار مهم در مورد شیک پوشی

امروزه شیک پوشی و خوش لباس بودن اهمیت زیادی دارد. لباس شما بیش از آنچه که فکر می کنید حرف برای گفتن خواهد داشت؛ بنابراین باید به انتخاب لباس های روزانه تان اهمیت بیشتری بدهید و برای انتخاب آنها وقت بیشتری بگذارید تا همیشه خوب به نظر برسید. زمانیکه شما خوب لباس می پوشید، این پیام را به دیگران منتقل می کنید که به خودتان اهمیت می دهید. شیک پوشیدن فرآیندی می باشد که فرد بر حسب تجربه آن را بدست خواهد آورد. برای این منظور شما بیش از هر چیز باید مشاهده کنید و یاد بگیرید؛ روزانه صدها نمونه از تیپ های مختلف برای یادگیری وجود خواهد داشت که از کنار شما عبور می کنند، ولی قبل از اینکه از انتخاب دیگران الگو بگیرید، باید از نگاه به خودتان شروع کنید. اگر می خواهید فردی شیک پوش باشید، پس ادامه این مقاله را از دست ندهید.

بررسی کمد لباس ها

در اولین گام، قبل از بیرون رفتن برای خرید لباس جدید، باید لباس های داخل کمدتان را بررسی و از میان آنها انتخاب کنید.

مهم ترین اصول شیک پوشی

اگر شما یک فرد بالغ و شاغل هستید، حداقل برای 3 موقعیت مختلف باید لباس داشته باشید:کار، مناسبت های اجتماعی و لباس راحتی برای خانه. بعضی از لباس هایتان ممکن است برای بیش از یک موقعیت مناسب باشند. برای مثال گاهی شلوار جینی که با آن بیرون می روید شاید آنقدر راحت باشید که در خانه، هنگام تماشای تلویزیون هم آن را بپوشید. خوش لباس بودن با آمادگی داشتن برای مناسبت های خاص آغاز می شود. تعداد افرادی که درست قبل از حضورشان در یک مراسم، لباس می خرند و در عین حال عالی به نظر می رسند، انگشت شمار است. لباس هایتان را بررسی کنید و از خود بپرسید که آیا در حال حاضر برای موقعیت های مختلفی همچون مراسم عروسی، ختم، مصاحبه ی کاری، مناسبت های رسمی، جشن تولد، فارغ التحصیلی و سالگرد لباس مناسب دارید؟ به این نکته دقت داشته باشید که این فهرست به هیچ وجه جامع و کامل نخواهد بود و ممکن است حتی بعضی از این موقعیت ها، به این زودی برایتان پیش نیاید؛ ولی شما به عنوان یک فرد بالغ (بخصوص اگر جوان هستید)، حتما باید انتظار داشته باشید که در طول یک سال، حداقل به دو تا سه مورد اشاره شده در لیست دعوت شوید. آیا برای تمام این مراسم ها لباس مناسب دارید؟ اگر نه، نوع لباس هایی که نیاز دارید را مشخص کنید و برای خرید آنها دست به کار شوید.

یادگیری مبانی موقعیت های خاص

برای هر موقعیتی قواعد و اصول معینی وجود خواهد داشت که اگر همیشه حواسمان به موقعیت باشد، می توان بهترین لباسها را انتخاب کرد. در این بخش به برخی از اصول انتخاب لباس اشاره می¬کنیم که می تواند در شیک پوشی شما بسیار تأثیر گذار باشد.

همیشه لباسی بپوشید که کاملا اندازه ی بدنتان باشد؛ پوشیدن لباس های آزاد حس خوبی دارد، ولی پوشیدن لباس بزرگتر از سایز ممکن است که کمی شلخته به نظر برسید. اکثراً در انتخاب لباسی که مناسب جثه ی آنها باشد، دچار سردرگمی می شوند پس هوشمندانه و با دقت کامل انتخاب کنید؛ لباس باید درست هم سایز خودتان باشد.

پوشیدن لباس هایی که در آنها احساس راحتی می کنید

اگر از شکلی که به نظر می رسید یا از لباس هایی که پوشیده اید احساس نارضایتی کنید، حالت طبیعی نخواهید داشت و دائما احساس ناآرامی و بی قراری می کنید و ضعف ظاهری فکر شما را مشغول خواهد کرد که این ضعف موجود دشمن اعتماد به نفس تان است؛ پس همیشه سعی کنید لباسی بپوشید که از آن لذت ببرید و آن را دوست داشته باشید. وقتی موقعیتهایی که برایتان اولویت دارد را مشخص کردید میتوانید به دنبال لباس مناسب برای آنها باشید. در انتخاب لباسهایتان اصولی باشید و حدس و گمان را کنار بگذارید سعی کنید لباسی را انتخاب کنید که متناسب با مکان  و شرایط هوایی باشد پوشیدن لباس مناسب در مکانی خاص مطمئناً به شما اعتماد بنفس می دهد و  موجب می شود که فردی شیک پوش بنظر برسید. 

نظر دیگران را بپرسید

بدن شما منحصر به فرد می باشد پس لباسی که در تن شخصی، عالی به نظر می رسد ممکن است برای فرد دیگری اصلاً مناسب نباشد. بهترین راه برای داشتن یک انتخاب مناسب این است که فردی خوش لباس و قابل اعتماد را برای خرید همراه خود ببرید. به لباس پوشیدن دیگران توجه کنید. اگر به دنبال لباسی برای محیط کار هستید می توانید مشابه با پوشش مدیر و همکاران تان لباس های خود را انتخاب کنید. اگر به مراسم عروسی می روید نباید از عروس و داماد بهتر لباس بپوشید اما سعی کنید با دیگر میهمانان هماهنگ باشید. اینکه بدانید چه لباسی را کی و کجا بپوشید به تجربه نیاز دارد. پس مطمئن باشید استفاده از تجربیان درگران و پرسیدن نظرات آنها در انتخاب لباس مناسب به ما کمک بسیار زیادی خواهد نمود.

دنبال کردن وب سایت های مد و الهام گرفتن صحیح از آنها

وقتی مبانی انتخاب لباس را بدرستی آموختید، می توانید به سراغ جزئیات کمد لباس هایتان بروید. برای این منظور سایت ها و نشریات تخصصی برای خانم ها و آقایان وجود دارند که با دنبال کردن آنها می توانید لباس پوشیدن تان را به روز نگه دارید. گر چه به روز بودن بخشی از فرآیند خوش تیپی و شیک پوشی می باشد اما باید به مدل و نوع لباسی که می پوشید دقت کنید و مد مناسب با شخصیت تان را بشناسید. سایت های مختلف سبک های مخصوص به خود دارند پس به دنبال سایت هایی باشید که با سلیقه ی شما هم خوانی و سازگاری داشته باشد. یادتان باشد که هیچ گاه در پیروی از مد افراط نکنید، چرا که شیک پوشی محدود به یک مدل خاص نیست. لباس های شما باید بازتاب سلیقه ی شخصی تان و آن چیزی باشد که در آنها احساس خوبی دارید. با گذشت زمان مهارت شما در انتخاب لباس برای موقعیت های مختلف زیاد می شود. از این نترسید که مورد تأیید دیگران نباشید. مهم این است که لباس به شما بیاید، خودتان آن را دوست داشته باشید و وقتی خود را در آینه مشاهده می کنید، احساس خوبی درباره ی خودتان داشته باشید.

برچسب های مرتبط

لباسشیک_پوشیشلوار

دیدگاه کاربران

1 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید

Black orchid1397/6/7

سلام ممنون بابت مطلب خوبتون. یه مورد به قسمت پوشیدن لباس در موقعیت های خاص میخوام اضافه کنم. اونم اینه که گاهی شما ظاهرتون خیلی خوبه و لباس بسیار زیا و خوبی پوشیدین اما مناسب اون جمع یا مهمونی نیست. مثلا شما مدیر یه شرکت هستید و در شرکت با ظاهری بسیار رسمی و جذاب ظاهر میشی اما اگر یه مهمونی یا گردش تفریحی با همون کارمندا توی یه پارک ترتیب بدید اون ظاهر جذاب و رسمی شما جذابیت خودشو از دست میده و شما باید متناسب با اون مناسبت لباس دیگه ای بپوشید برای مثال پوشیدن لباس اسپرت یا حداقل اسپرت - رسمی خیلی بهتره و جذابیت شمارو دو چندان میکنه. همچنین داشتن یه عطر خوب هم میتونه به جذابیت شما روح بده. مثلا عطر تام فورد مدل (Black orchid) میتونه یه ظاهر رسمی و مدیریتی رو بسیار جذابتر کنه. ممنونم

photocomment

جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار