مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11335

روش داشتن ناخن های سالم

بسیاری از بانوان دوست دارند ناخن های بلند داشته باشند ولی ...

بسیاری از بانوان دوست دارند  ناخن های بلند داشته باشند ولی به علتهای گوناگون مانندانجام کارهای منزل ،شستشوی زیاد دستها و …ناخن ها میشکنند.در اینجا قصد داریم راه حل های ساده ای را به شما معرفی کنیم تا بتوانید ناخن ها ی بلند و محکمی داشته باشید:

تغذیه سالم:

پروتئینی با نام کراتین سازنده ناخن ها و موها است پس برای سالم ماندن آنها، لازم است غذاهای پروتئینی مانند تخم مرغ، گوشت مصرف کنید و همچنین از خوردن سبزیجات و میوه‌  که دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای رشد ناخن‌‌ها هستندنیز غافل نشوید.

مراقبت های ویژه:

همیشه در حین کار با مواد شوینده از دستکش استفاده کنید،زمانی که به شستشوی ظرف‌ یا لباس‌ مشغولید و دست‌ها را  به طور مستقیم در مواد شوینده فرو می‌برید این مواد شیمیایی آسیب‌هایی جدی به ناخن‌های شما وارد می‌کنند  و همچنین اجازه ندهید دست‌های شما برای مدت طولانی با مواد غذایی چسبنده در ارتباط باشند و مرتب دست‌های خود را بشویید.

از ناخن گیر تیز استفاده کنید:

ناخن گیر اگر کند باشد سبب می شود ناخن ها تحت فشار ناخن گیر ترک بخورد همچنین بهتر است آنها را به صورت مستطیل ببرید سپس گوشه های آنها را با سوهان ناخن گرد کنید تا دوام بیشتری داشته باشند.

ناخن هایتان را چرب کنید:

تنها پوست نیست که از خشکی می رنجد. برای ناخن ها نیز  رطوبت و چربی لازم است پس آنها را با روغن زیتون و یا روغن کرچک که حاوی ویتامین ای است چرب نمایید،ماساژ دادن دست‌ها و ناخن‌ها با این روغن ها باعث بر طرف شدن خشکی ، شکنندگی و  درخشندگی طبیعی ناخن‌ها می‌شود و  جلوه‌ای زیبا به دستان شما می‌بخشد.

ناخن هایتان را لاک بزنید:

یک لایه نازک از لاک روی ناخن ها می تواند به استحکام آنها کمک کند، توجه داشته باشید بهتر است که لاک را بیشتر از یک هفته بر روی ناخن هایتان قرار ندهید به ناخن ها چند روز استراحت دهید و بعد از آن دوباره لاکی جدید بزنید.

از مصرف استون خودداری کنید:

استون  باعث خشکی ناخن ها و پوست اطرافشان می شود. بهتر است که از محلولهایی که بر پایه استاتیت هستند برای پاک کردن لاک ناخن های خود استفاده کنید نه استون.

علاوه بر این موارد ، همواره از جویدن ناخن‌ها و یا برخورد آن‌ها با سطوح خشن اجتناب کنید. همچنین از مصرف لاک‌های ناخن بی‌کیفیت خودداری کنید. هرچه بیشتر از ناخن‌های خود مراقبت کنید آن‌ها رشدی سالم‌تر، قوی‌تر و سریع‌تر خواهند داشت.

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار