مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11346

رنگ سال 2018

موسسه پنتون رنگ سال 2018 را اعلام کرد

سنت رنگ سال، یک قانون نانوشته ویک رسم محبوب است که تمام مردم سراسر دنیا از آن استقبال می کنند و زندگی شان به نحو آگاهانه یا ناآگاهانه تحت شعاع آن قرار می گیرد. امسال هم طبق معمول با فرارسیدن سال نو میلادی، رنگ سال معرفی شد.

با مجله مد برندکده همراه باشید.

رنگ های پنتون طیف های گوناگون از رنگ هستند که توسط شرکت پنتون طبقه بندی و کد گذاری شده اند.
شرکت پنتون(Pantone) که مرکز اصلی آن در نیوجرسی واقع شده است، ماخذ معتبر جهانی در زمینه رنگ است. بیش از ۴۰ سال است که پنتون با محصولات، خدمات و تکنولوژی پیشرو خود الهام بخش متخصصین طراحی در شناسایی رنگها است.
در سال ۱۹۶۳ لورنس هربرت(Lawrence Herbert)موسس شرکت پنتون ، یک سیستم ابتکاری برای تشخیص، تطبیق و ارتباط رنگها ایجاد کرد تا مشکلات مربوط به ایجاد رنگ دقیق و مناسب را حل کند. نظر او درباره اینکه هر شخصی طیف رنگی را به شکلی متفاوت می بیند و تفسیر می کند، باعث ایجاد سیستم تطبیق پنتون و کتابی از رنگهای استاندارد شد.

«لیتریک ایزمن» Leatrice Eiseman، مدیر اجرایی شرکت پنتون Pantone که استاندارد رنگ‌های لباس و صنایع خانگی را تعیین می‌کند، در این باره گفته است: این رنگ بنا بر ایده تحرک و ایجاد انگیزه برگزیده شده است، پیش‌بینی هر سالانه رنگ بر پایه نیاز مشتریان و آنچه آنان می‌خواهند، صورت می‌گیرد و بلافاصله مورد استفاده طراحان گوناگون قرار می‌گیرد.

پنتون سیستم تطبیق رنگ خود را به سایر صنایعی که با رنگ سروکار داشتند مانند چاپ دیجیتال، فشن، مصنوعات، معماری و نقاشی بسط و گسترش داده است. امروزه پنتون در سرتاسر دنیا به عنوان زبان استاندارد تعیین رنگ شناخته شده است.

پنتون رنگ سال ۲۰۱۸ را رنگ بنفش (۱۸-۳۸۳۸ Ultra Violet) انتخاب کرده است. رنگ بنفش، رنگی سلطنتی به حساب می‌آید. در قرون وسطی بنفش یک رنگ نایاب و فقط مختص اشراف زادگان بود که می توانستند از این رنگ در منازل خویش استفاده کنند. این رنگ علاوه بر اینکه حالت معنوی و آرامش را در افراد ایجاد می‌کند، یک رنگ شاد و بشاش است و به همین دلیل اغلب بانوان مسن و دختران جوان طرفدار این رنگ هستند. این رنگ آرامش دهنده است و قادر است محیط شما را جذاب، هنری و خلاق کند.

از سوی دیگر این رنگ نشانه اصالت، خلاقیت، نوآوری؛ اندیشه رؤیایی و آینده‌بینانه است.

رنگ بنفش یکی از رنگ های خوش ترکیبی است که غالبا با بیشتر رنگ های طیف سرد و گرم ست می شود. پرطرفدارترن رنگ‌هایی که می توان با رنگ بنفش آنها را ست کنید رنگ‌هایی مثل: سفید، سبز، نارنجی، آبی ملایم، صورتی و ترکیب رنگ بنفش با تونالیته‌ای از سایر رنگ های بنفش است.

برچسب های مرتبط

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26729 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار