مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11373

نکاتی که هر کسی برای انتخاب شال و روسری باید بداند

شال و روسری تنها بعنوان وسیله ای برای پوشاندن سر شما نیست، بلكه می تواند به عنوان یك ابزار مد و زیبایی نیز به حساب بیاید.  برعکس این موضوع نیز صادق است...

شال و روسری تنها بعنوان وسیله ای برای پوشاندن سر شما نیست، بلكه می تواند به عنوان یك ابزار مد و زیبایی نیز به حساب بیاید.  برعکس این موضوع نیز صادق است، یعنی اینکه شال و روسری را اگر بد و نامتناسب با فرم صورت خود ببندید می تواند چهره شما را تحت الشعاع قرار دهد و زیبا و خوب به نظر نرسید. به همین دلیل نحوه ی بستن شال و روسری و تناسب رنگ آن با پوست شما بسیار مهم است.

انتخاب مدل شال و روسری بعلت اینکه نزدیکترین پوشش به صورت شماست اصلی ترین انتخاب در پوشش شما محسوب می شود و اگر تا کنون بر اساس سلیقه شخصی و بدون توجه به هارمونی رنگ شال و روسری با پوست صورتتان، شال و روسری را انتخاب می کردید، این مقاله را از دست ندهید.

تناسب شال و روسری با رنگ پوست:

اگر پوست شما سفید و روشن است، رنگ‌های پاستلی به صورتتان می آید. چنانچه پوست روشن با تناژ سرد دارید ما  رنگ های آبی پاستلی، آبی نفتی، نوک مدادی و خردلی را به شما پیشنهاد می دهیم و اگر پوست روشن با تناژ سرد دارید ما رنگهای زرشکی، بنفش روشن و فیلی را به شما پیشنهاد می دهیم.

نکته ای که باید به آن توجه شود این است که شال و روسری سفید کمی شما را رنگ پریده نشان می‌‌دهد و در صورتی که شما دوست دارید شال و روسری سفید بپوشید، بهتر است از مدل های طرحدار استفاده کنید

تناسب شال و روسری با رنگ پوست

اگر رنگ پوست شما گندمی است تقریبا همه رنگ ها به پوست شما می آید. اگر پوست صورتتان گندمی با تناژ سرد است، رنگهایی از قبیل کرم پاستلی، سرمه ای، سبز چمنی و سفید برای شما مناسب است و اگر پوست شما گندمی با تناژ گرم است بنفش پاستلی، عنابی، مشکی و آجری روشن برای شما مناسب است.

اگر رنگ پوست شما سبزه (تیره) است نباید به دنبال رنگهای تیره باشید. اگر سبزه سرد هستید رنگ صورتی پاستلی و اگر سبزه گرم هستید سبز پاستلی را به شما پیشنهاد می کنیم.

تناسب مدل بستن شال و روسری با فرم صورت 

اگر صورت بیضی دارید، بیشتر مدل ها برای شما مناسب است  و اگر احساس می کنید صورتتان کشیده است می توانید زیر شال و روسری از یک هدبند یا دستمال سر  استفاده کنید.

 اگر صورتی گرد دارید باید شال و روسری را طوری ببندید که عرض پیشانی کمتر ولی بلندتر نشان داده شود.

برای بلندتر نشان دادن پیشانی می توانید از هدبندهای رنگ روشن و شال و روسری با رنگ تیره تر استفاده کنید.

در صورتهای مثلثی به دلیل کم بودن و تیزی عرض چانه و عریض بودن پیشانی، شال و روسری را باید طوری بپوشید که گوشه های پیشانی پوشیده و تیزی چانه گرفته شود

مدل بستن شال و روسری

در صورتهای مستطیلی و دراز، به دلیل اینکه طول صورت از عرض صورت بزرگتر است باید شال و روسری را طوری سر کنید که طول صورت کوتاه تر بنظر برسد. ترجیحا از شال و روسری با طرح های چهار گوش استفاده نکنید. می توانید از دستمال سر با رنگهای تیره استفاده کنید و شال و روسری را بصورت گرد ببندید و کناره های شال و روسریتان را به سمت داخل بدهید تا گونه هایتان مشخص شود.

در صورتهای مربعی چانه و فک حالت چهارگوش دارد و شما باید شال و روسری را به گونه ای بپوشید که گوشه های مربعی صورت، گرد نشان داده شود و برای این حالت شال ها بهترین گزینه هستند.

صورتهای ذوزنقه ای دو حالت دارند در حالت اول عرض پیشانی از عرض چانه کوچکتر است و شما باید شال و روسری را طوری ببندید که لبه های فک پوشیده شود. ترجیحا از هدبند استفاده نکنید ولی اگر دوست دارید که هدبند داشته باشید رنگهای روشن  را انتخاب کنید و شال و روسریتان را تیره بپوشید. در حالت دوم عرض پیشانی بزرگتر از عرض چانه است و شما باید برعکس حالت اول از هدبندهای تیره با شال و روسری روشن استفاده کنید.

 

 

 

برندهای مرتبط با نوشته

دیدگاه کاربران

1 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید

دنیز1396/12/9

آموزش مفید و کاربردی بود ممنونم

photocomment

جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار