مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11399

10 نکته طلایی برای رنگ کردن مو در خانه

قبل از رنگ کردن مو ، موها باید تمیز باشند تا رنگ بر روی موها بنشیند ترجیحا یک تا دو روز قبل از رنگ کردن مو، موهای خود را بشویید

1- قبل از رنگ کردن موهای خود را بشویید

قبل از رنگ کردن مو ، موها باید تمیز باشند تا رنگ بر روی موها بنشیند ترجیحا یک تا دو روز قبل از رنگ کردن مو، موهای خود را بشویید زیرا این کار باعث می شود موها به اندازه طبیعی چرب و بستر برای رنگ کردن مو آماده شود. در صورت امکان قبل از رنگ کردن مو از نرم کننده ها استفاده نکنید زیرا این کار باعث از بین رفتن چربی طبیعی مو می شود.

رنگ مو

2- رنگ موی مورد علاقه خود را انتخاب کنید

اگر برای بار اول است که قصد رنگ کردن موهایتان را دارید بهتر است برای رنگ کردن موهایتان از رنگی که تنها یک یا دو درجه از موهای خودتان روشن تر است استفاده کنید و یا اگر به عملکرد رنگ مو شک دارید بهتر است از رنگ موهای موقت استفاده کنید.

3- درجه بندی های رنگ مو را بشناسید 

رنگ موها از 1-10 درجه بندی شده اند. درجه 1 موها را تیره و درجه 10 موها را روشن می کند. بطور کلی درجات رنگ مو را ب صورت زیر می توان نشان داد:

10- بلوند پلاتینی روشن 9- بلوند روشن 8- بلوند متوسط 7- بلوند تیره 6- قهوه ای روشن 5- قهوه ای متوسط 4- قهوه ای 3- قهوه ای تیره 2- قهوه ا خیلی تیره 1- سیاه

البته در بعضی از کاتالوگ های رنگ مو دو دو درجه دیگر هم وجود دارد که از ترکیب این رنگها با رنگهای اصلی برای روشن کنندگی فوق العاده بکار می روند. شماره های بعد از ممیز نشان دهنده ترکیب رنگ اصلی با رنگهای فرعی هستند بعنوان مثال 1/2

رنگ مو

4- خنثی کننده رنگ موی خود را بشناسید

اگر شما چرخه رنگ را به درستی بشناسید رنگ کردن مو برایتان آسانتر خواهد شد. شما باید این نکته را بدانید که موهای شما ترکیبی از سه رنگ اصلی  قرمز، زرد و آبی می باشد. یكی از مهمترین عوامل در رنگ کردن مو تعیین رنگدانه زیرین موهایتان است. مطمئنا برای شما پیش آمده که، زمانی که شما رنگی را انتخاب می کنید و روی موهایتان می گذارید همان رنگی که می خواستید نشده است و این امر ممکن است بخاطر وجود رنگدانه های زیرین موی شما باشد. اگر شما به چرخه رنگها نگاهی بیندازید متوجه می شوید که برای هر رنگ مویی یک رنگ مخالف وجود دارد مثلا اگر موی شما یک تون(tone) زرد دارد رنگ بنفش رنگ خنثی کننده آن خواهد بود که آن رنگ را از بین می برد؛ پس شناخت خنثی کننده ها امر بسیار مهم در رنگ کردن موها می باشد که باید به آنها توجه کنید.

5- به شماره اکسیدان توجه کنید

قدرت اکسیدان که بعنوان یک تسریع کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو بکار می رود با نتایج مورد نیاز و دلخواه شما و هم چنین با تمایلات سازندگان رنگها تعیین می شود.
اکسیدان Vol 10 رنگ مو را فقط بصورت جزئی باز می کند، اکسیدان Vol 20 قدرت بازکنندگی و روشن کنندگی بالاتری دارد و اکسیدان Vol 30 قدرت روشن کنندگی بسیار بالا با کمترین میزان رنگ را دارد. از آنجایی که اکسیدان های با درجه بالا میزان بیشتری از سولفور موهای شما را پاک می کند، معمولا توصیه می شود از اکسیدان های با درجه کمتر از 30 استفاده کنید.

6- رنگ مو را در چه ظرفی مخلوط کنیم

برای رنگ کردن مو و مخلوط کردن رنگ مو و اکسیدان از یک ظرف پلاستیکی و یک قلم مو استفاده کنید. رنگ مو و اکسیدان را داخل ظرف پلاستیکی ریخته و به کمک برس مخصوص رنگ مو، آنها را آنقدر بهم بزنید تا کاملا باهم مخلوط شوند. از کافی بودن رنگ مو اطمینان حاصل کنید زیرا در صورت کافی نبودن رنگ مو مجبور می شوید مجددا رنگ مو را درست کنید و همین امر باعث دو رنگ شدن موهایتان می شود.

در صورتی که بر روی اکسیدان، توضیحی در مورد مقدار مصرفی آن داده نشده بود، میزان مصرفش 1 به 1 می باشد.

7- قیچی به دست شوید

یکی از نکات مهمی که قبل از رنگ کردن مو باید رعایت کنید تا نتیجه بهتری بگیرید از بین بردن موخوره ها است. موهای خشک و شکننده نمی توانند بخوبی رنگ را در خود نگه دارند و باعث بد رنگ شدن موها می شوند چرا که بعد از مدت کوتاهی رنگشان از بین می رود. بنابراین بهتر است قبل از رنگ کردن مو حتما نوک موهایتان را کوتاه کنید تا قسمتهایی که خشک و آسیب دیده است در موهایتان وجود نداشته باشد.

رنگ مو

8- سفیدی ها را بپوشانید

بعضی از موهای سفید بخصوص موهای ریز، کلفت و خاکستری رنگی که در اطراف شقیقه ها هستند در برابر رنگ مو مقاومند و یا در مقایسه با سایر موهای سفید، بسرعت رنگ خود را از دست می دهند. اگر موهای شما از آن دسته موهایی است که خیلی زبر هستند و در برابر رنگ مقاوم می باشند بهتر است قبل از رنگ کردن آنها، از نرم کننده استفاده کنید چون با نرم کردن مو لایه های کوتیکول، رنگ را بهتر جذب می کنند.
برای موهایی که 80 تا 100 درصد سفید هستند، بهتر است ابتدا به مدت 5 تا 7 دقیقه اکسیدان با Vol 20 یا 30 را به صورت مستقیم روی مو بگذارید و بعد بشویید و بعد از خشک کردن از رنگی که یک درجه از رنگ مد نظرتان تیره تر است استفاده کنید زیرا بدلیل نبود رنگدانه در موهایتان، رنگی که روی موهایتان می گذارید روشن تر به نظر می آید.

9- از کدام قسمت شروع به رنگ کردن مو کنیم؟

بهتر است قبل از رنگ کردن مو، اطراف گردنتان را با حوله ای بپوشانید، چون رنگ مو هم می تواند باعث التهاب پوست گردن شما شود و هم لباس شما را از بین ببرد. برای رنگ کردن موهایتان حتما از دستکش استفاده کنید و همچنین برای رنگ نگرفتن پوست اطراف صورتتان نیز از یک کرم چرب استفاده کنید یعنی اطراف گوش، گردن، پیشانی و...

برای رنگ کردن مو بهتر است در ابتدا  ناحیه های انتهایی مو را رنگ کنید و بعد از ده دقیقه ریشه مو را رنگ بزنید سپس نیم ساعت برای موهای ضعیف و با ضخامت کم و چهل دقیقه برای موهای ضخیم صبر کنید.

رنگ مو

10-آبکشی مو

بعد از اتمام رنگ کردن موهایتان را با آب سرد یا آب ولرم آبكشی كنید این روش تا حدودی از ریزش موها جلوگیری می کند.

رنگ مو

 

و در اخر باید همواره به این نکته توجه کنیم که هیچوقت بدون تست به رنگ کردن موهایتان نپردازید و به رنگ روی جعبه رنگ مو اعتماد نکنید.

 

مقالات مرتبط

شرایط استفاده از رنگ های ژلاتینی برای مو

با محصولات ترمیم و صافی مو بیشتر آشنا شویم!

رابطه رنگ پوست و مو و چشم با رنگ لباس و آرایش

 

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار