مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11468

مناسب ترین رنگ و الیاف برای لباس های تابستانی

پوشیدن لباس مناسب در هر فصلی باعث می شود تا راحتی و آسایش بیشتری به وجود آید. لباس تابستانی از جنس های مختلفی  ساخته می شود. لباس نخی، استفاده از الیاف طبیعی و ... باعث می شود تا تجربه لباس خنک را ...

پوشیدن لباس مناسب در هر فصلی باعث می شود تا راحتی و آسایش بیشتری به وجود آید. لباس تابستانی از جنس های مختلفی  ساخته می شود. لباس نخی، استفاده از الیاف طبیعی و ... باعث می شود تا تجربه لباس خنک را داشته باشیم. لباس مناسب معمولاً ویژگی هایی همچون جنس، وزن، اندازه، رنگ و... دارد. این ها مسائلی هستند که قبل از درگیر شدن سلیقه، حائز اهمیت به نظر می رسند.

لباس تابستانی

در انواع مانتو و لباس تابستانی اعم از رسمی و اسپرت، مجلسی، کفش، شلوار و... این مساله حائز اهمیت است که پوست به راحتی نفس بکشد. لباس تابستانی باید سبک باشد و از ایجاد خستگی در طول روز جلوگیری کند. مناسب ترین جنس لباس تابستانی، ابریشم است. ابریشم که نوعی الیاف طبیعی است، مواد مصنوعی ندارد و باعث تنفس راحت تر پوست می شود. همچنین لباس های کتان و نخی نیز برای تابستان توصیه می شود.

مدل مانتو نخی

موارد حائز اهمیت در انتخاب لباس تابستانی

رنگ

یکی از مسائل پر اهمیت در انتخاب مانتو تابستانه و لباس تابستانی استفاده از رنگ های روشن است. لباس تابستانی روشن تر نور و گرمای آفتاب را کم تر جذب می کند و به عنوان دافع گرما عمل می کند.

مدل مانتو تابستانی

سایز

در طول فصل تابستان بدن کمی متورم تر می شود و پاها کمی بزرگ تر از حالت معمول به نظر می رسند. استفاده از کفش هایی با یک یا دو سایز بزرگ تر برای تنفس پاها مناسب می باشد. همچنین برای داشتن یک استایل تابستانی ، خنک و خوشتیپ باید به این نکته توجه نمود که استفاده از لباس تابستانی و مدل مانتو های تنگ و فیت که میزان عرق کردن زیاد را افزایش می دهد، مناسب نبوده و بهتر است مانتو و لباس تابستانی آزادتر استفاده شود.

مدل مانتو تابستانی جدید

برای لباس تابستانی رسمی از جمله کت و شلوار در تابستان، بافت نسبتاً درشت تر باعث کاهش وزن لباس شده و تهویه بهتری در لباس صورت می گیرد. معمولاً وزن لباس تابستانی علاوه بر جنس به نوع برش آن نیز مرتبط می شود. همچنین برای خنک ماندن در هوای تابستان کفش ها و صندل های تابستانی نیز باید سبک و نرم باشند و پا بتواند در آن تنفس داشته باشد.

الیاف لباس تابستانی

در کل الیاف به سه دسته الیاف طبیعی، مصنوعی و الیاف ساخته بشر تقسیم می گردد. الیاف طبیعی در دو دسته گیاهی و حیوانی قرار می گیرد. الیاف گیاهی مانند پنبه، کتان و ... و الیاف حیوانی نیز پشم و ابریشم هستند.

استفاده از الیاف طبیعی باعث احساس آرامش و راحتی بیشتری می شود و همچنین به راحتی قابل تجزیه هستند.

مانتو تابستانی

الیاف ابریشمی

پارچه های ابریشمی همواره در طول تاریخ جزء پر ارزش ترین پارچه ها بوده و نشان دهنده تجمل، فخر و برازندگی بوده اند.

لباس های ابریشمی در تابستان، خنک و در زمستان گرم می ماند و این ویژگی مهم این نوع پارچه ها می باشد. مورد دیگر، استحکام این نوع پارچه است. الیاف ابریشمی در عین حال که بسیار نرم و لطیف هستند، از نظر استحکام به محکمی فولاد می رسند.

برای شستشوی لباس های ابریشمی باید از آب ولرم و صابون استفاده کرد و خیلی لباس را نچلاند. یک بار شستشو کافی است. از چنگ زدن و چلاندن این نوع پارچه ها خودداری کنید.

لباس نخی

در انتخاب مدل مانتو و جنس لباس باید لباس های نخی حساسیت کمی برای پوست ایجاد می کنند اما دارای دوام و ماندگاری نسبتاً پایینی هستند. در ایران لباس های پنبه ای به لباس های نخی معروف شده اند در حالی که لباس های نخی از تار و پود ساخته شده اند.

مانتو تابستانی جدید

نکاتی در مورد انتخاب مانتو نخی تابستانی اعم از رنگ و جنس و ... وجود دارد که در زمان خرید باید به آنها توجه کنید. لباس هایی که تماماً از نخ تشکیل شده باشند، نم را داخل خود نگه نمی دارند و در صورتی که عرق کنید، بعد از خشک شدن، رد آن روی لباس باقی می ماند و همچنین این لباس ها سریعاً می سوزند. این جنس از لباس در برابر نور آفتاب حساس بوده و تغییر رنگ می دهد. لباس های نخی به سختی اتو می شوند و در هر بار شستشو نیز ممکن است آب بروند.

مانتو نخی

 در مقابل این لباس های نخی کمترین میزان حساسیت را ایجاد می کنند و بوی بد عرق بدن را به خود جذب نمی کند.  بسیار نرم هستند و در تابستان باعث بخار رطوبت روی بدن می شوند.

برای تشخیص لباس های نخی باید به لیز نبودن آن و مات بودن لباس توجه کرد. پلی استر موجود در پارچه ها باعث ایجاد براقیت و کمی لیز شدن لباس می شود. البته وجود پلی استر می تواند دوام لباس را بالاتر ببرد و باعث شود تا لباس راحت تر اتو شود.

مانتو تابستانی نخی

شستشوی لباس نخی

  • باید با آب سرد تا نهایتاً 30 درجه شستشه شود و نباید با لباس های دیگر شسته شود.
  • از پودرهای آنزیم دار استفاده نشود.
  • از استفاده پودر به صورت مستقیم روی لباس خودداری کنید.
  • لباس را با ملایمت بشورید و چنگ نزنید.
  • برای خشک کردن لباس از خشک کن استفاده نکنید. لباس را نچلانید و در سایه آویزان کنید.

 

برندهای مرتبط با نوشته

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار