مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11484

زاویه سازی صورت با روش کانتورینگ

زاویه سازی صورت یکی از تکنیک‌های گریم و آرایش صورت است که امروزه در بین بانوان بسیار محبوب گشته است، زاویه سازی صورت با کانتور به فرم هر صورت بستگی دارد. کانتور با ترفندی باعث می‌شود برخی قسمت‌های ...

زاویه سازی صورت یکی از تکنیک‌های گریم و آرایش صورت است که امروزه در بین بانوان بسیار محبوب گشته است، زاویه سازی صورت با کانتور به فرم هر صورت بستگی دارد. کانتور با ترفندی باعث می‌شود برخی قسمت‌های صورت باریک‌تر و برخی قسمت‌ها برجسته‌تر دیده شوند. بسیاری از علاقه‌مندان زاویه سازی صورت فکر می‌کنند که حتماً باید مدرک و تخصص گریم را داشته باشند تا بتوانند این ترفند را اجرا کنند، اما ما در این مقاله نکاتی را بیان می‌کنیم تا به راحتی در منزل خودتان زاویه سازی صورت با کانتور را انجام دهید.

زاویه سازی صورت با روش کانتور

روش کانتور کردن یکی از ترفندهای گریم و آرایشگری است که امروزه به لطف ستارگان و مدل‌ها به یک روش رایج برای بسیاری از بانوان تبدیل شده است، اما اینکه چطور کانتور صورت را بطور صحیح انجام دهیم دغدغه‌ای است که در اول راه با آن مواجه هستیم. با استفاده از روش کانتور بینی باریک‌تر، گونه‌های برجسته‌تر و چانهٔ زاویه دارتری خواهید داشت.

زاویه سازی صورت

برای کانتورینگ کردن صورت خود در ابتدا نیاز به کانسیلر یا کرم پودر تیره‌تر و یک سایه کانتور روشن‌تر از پوستتان احتیاج دارید، ترکیب این دو رنگ تیره و روشن کمک می‌کند که صورت شما زاویه‌های خاصی بگیرد، قسمت روشن‌تر یا هایلایت برای برجسته‌تر نشان دادن قسمت‌های صورت است و بالعکس. برای پوست‌های گرم ما به شما کانسیلرهایی با توناژ زرد و برای پوست‌هایی با تن سرد کانسیلرهایی با توناژ صورتی پیشنهاد می‌کنیم.

مطالعه کنید: کدام رنگ کرم پودر مناسب پوست شماست؟

ابزار کانتورینگ

برای زاویه سازی صورت با کانتورینگ باید به سراغ خرید لوازمی خوب و باکیفیت بروید تا آرایش صورتتان به بهترین نحو انجام شود. کانسیلرها را معمولاً به دو شکل مایع یا فشرده و پودری می‌توانید بخرید، کانسیلرهای مایع بیشتر مناسب آرایش‌های غلیظ تر و پر رنگ و لعاب‌تر است در حالی که انواع پودری آن برای گریم‌های کم‌رنگ و ساده‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسته به ابزار کانتوری که خریداری کرده‌اید باید یک برس یا اسفنج آرایشی تهیه کنید، همان‌طور که می دانید برای کانسیلرهای پودری بهتر از برس و برای کانسیلرهای مایع از اسفنج‌های آرایشی استفاده کنید. اگر دوست دارید صورتتان کمی حالت براق داشته باشد می‌توانید از کانسیلرهای هایلات کننده اکلیلی و براق استفاده کنید اما هرگز سایه‌های تیره و برنزه کننده را براق نزنید چرا که تأثیر معکوس دارد.

زاویه سازی صورت

آموزش زاویه سازی صورت با کانتورینگ

برای زاویه سازی صورت با کانتور بهتر است بر روی گونه، پیشانی، خطوط فک و بینی بیشتر کار کنید تا آرایش شما طبیعی‌تر جلوه کند. در ابتدا زاویه سازی صورت با کانتورینگ را از گونه‌ها شروع کنید، این خطوط پایه‌ های کانتور شما است، رنگ برنز را از میانه گوش تا سمت دهان بکشید و با ابزار مناسب روی بخش فرورفته زیر استخوان گونه بزنید و به تدریج در میانه راه متوقف شوید. مرحلهٔ بعدی پیشانی است اما اگر پیشانی کوتاه و گردی دارید لازم به این مرحله نیست، دور و اطراف پیشانی خود را با کانسیلر تیره بکشید تا یک شکل گرد ایجاد شود و در نهایت در اطراف دو طرف بینی و چانه دو خط موازی بکشید. برس تمیز و یا اسفنج تر شده را در جهت خطوطی که کشیده‌اید، بکشید تا زمانی که کانسیلر ها کاملاً محو شوند.

زاویه سازی صورت

تکمیل کننده زاویه سازی صورت شما هایلایت کردن است، برای هایلایت کردن کافی است کانسیلر روشن را با اسفنج یا برس بر روی تیغهٔ بینی، کمی در وسط پیشانی و بالا و پایین بخشی که برنزه کننده را بر گونه زدید، بمالید و در همین حین عمل محوسازی را عیناً مانند مرحله قبل تکرار کنید. در مرحلهٔ آخر با رژ گونه برجستگی‌های گونه را نمایان‌تر کنید و برای اینکه آرایش ما دوام و یک دستی بیشتری داشته باشد از یک پودر یا کرم پودری که پوشانندگی کمی دارد برای یک دست کردن استفاده کنید.

زاویه سازی صورت بر اساس فرم صورت

زاویه سازی صورت

  • فرم صورت الماسی یا لوزی: کانتور را برای این فرم صورت در نواحی زیر گونه و از انتهای گوش تا وسط گونه بزنید. هایلایتر باید در مرکز پیشانی و چانه زده شود و هم چنین در پایین چشم ها نیز هایلایتر را به صورت یک مثلث ایجاد کنید.
  • فرم صورت قلبی یا مثلثی: در کناره های صورت از پیشانی تا زیر گونه‌ها و قسمت پایین چانه کانتور خود را بزنید. برای زیر چشم‌ها و لب و ناحیه مرکزی پیشانی از هایلایتر استفاده کنید.
  • فرم صورت مستطیلی: برای صورت‌های مستطیلی شکل کانتور تیره را باید در نواحی بالای پیشانی نزدیک به قسمت رویش مو، روی استخوان گونه و دو گوشهٔ پهن زیر فک استفاده کنید. هایلایتر نیز در زیر چشم به شکل مثلثی و چانه زده می‌شود.
  • شکل صورت دایره یا گرد: از پیشانی تا چانه و در اطراف بینی از کانتور تیره رنگ برای صورت‌های دایره‌ای زده می‌شود و هایلایتر در مرکز پیشانی، ناحیه مثلثی زیر چشم و روی چانه استفاده می‌شود.
  • شکل صورت مربعی: هایلایتر در این فرم صورت در بخش‌های زیر چشم‌ها، قسمت انتهای دور چشم و وسط چانه و پیشانی زده می‌شود. کانتور را باید در دو طرف پیشانی و فک و روی گونه‌ها مالیده شود.
  • شکل صورت کشیده: برای زاویه سازی صورت کشیده کافی است کانتور را در قسمت بالای پیشانی، زیر چانه و از روی استخوان گونه تا قسمت بالای فک بزنید و هایلایتر را نیز فقط در زیر چشم‌ها به کار ببرید.
  • شکل صورت بیضی: نواحی زیر گونه، دو طرف پیشانی و بینی را کانتور تیره بمالید و زیر چشم‌ها و نقاط انتهای چشم، وسط پیشانی و چانه را هایلاتر بزنید.

زاویه سازی صورت

نکاتی در مورد زاویه سازی صورت با کانتورینگ

یکی از سؤالات رایجی که بانوان از خریداران لوازم آرایشی می‌پرسند، این است که برای زاویه سازی صورت کانتورینگ از چه محصولی استفاده کنند، بافت کانتورینگ پودری یا کرمی؟! در پاسخ باید گفت که این مسئله بسته به جنس و حساسیت پوست شما دارد اما در حالت کلی محصولات کرمی برای پوست‌های خشک و محصولات پودری برای پوست‌های چرب مناسب هستند. یکی از اشتباهاتی که برخی بانوان در کانتور کردن صورت انجام می‌دهند ترکیب کردن پودر و کرم پودر کانتورینگ است، این عمل باعث می‌شود که پوست صورت شما بریده و تکه‌تکه دیده شود.

 

برندهای مرتبط با نوشته

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار