مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11485

نکات مهم در انجام تکنیک ریلکسیشن

یکی از بهترین روش ها برای آرامش روحی و روانی افراد استفاده از ریلکسیشن می باشد. ریلکسیشن یکی از مفیدترین نرمش ها برای رهایی از استرس و دغدغه های روزمره می باشد. این روش همچنین می تواند بعنوان ورزش ...

یکی از بهترین روش ها برای آرامش روحی و روانی افراد استفاده از ریلکسیشن می باشد. ریلکسیشن یکی از مفیدترین نرمش ها برای رهایی از استرس و دغدغه های روزمره می باشد. این روش همچنین می تواند به عنوان ورزش به حساب بیاید. برخی افراد با استفاده از ریلکسیشن لاغر شده اند. بسیاری از روش های استفاده شده در این نرمش برگرفته شده از ورزش یوگا می باشد. در این مقاله به نکاتی راجع به ریلکسیشن اشاره می کنیم.

ریلکسیشن چیست؟

ریلکسیشن در واقع مجموعه ای از حرکات و تحرکات عضلانی است که باعث آرامش روحی و روانی افراد می شود. بسیاری از متخصصان معتقدند که جسم و روح و روان افراد رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند. افراد زمانی که تحت فشار های روحی شدید قرار می گیرند بدنشان منقبض می شود. استفاده از این تکنیک همانند یک دارویی است که بعد از تحمل شرایط پر استرس و اضطراب به فرد تزریق می شود. در واقع انجام حرکات این تکنیک به هیچ عنوان سخت نبوده و می توان آن ها را در مدت کوتاهی در منزل یا محل کار انجام داد. این تکنیک کسب آرامش امروزه جایگاه مهمی را در بین مردم دنیا پیدا کرده است.

روش های ریلکسیشن

مزایای ریلکسیشن

ریلکسیشن همانطور که گفته شد فواید زیادی برای بدن دارد. ریلکسیشن به بدن کمک می کند تا از حالت انقباض و گرفتگی درآمده و حالت آزاد تری را به خود بگیرد. بسیاری از متخصصان معتقدند که هیچ نیرویی قوی تر از قدرت اراده و تصمیم گیری روانی انسان ها نمی باشد و زمانی که افراد تحت فشار های روحی و روانی شدید هستند به هیچ عنوان قادر به تصمیم گیری کامل و صحیح نمی باشند. از این رو بسیاری از روانپزشکان معتقدند که استفاده از این تکنیک ها به سادگی باعث کاهش استرس، آرامش روحی و قدرت اراده و تصمیم گیری بالای افراد می شود. از جمله مزایا و فواید دیگر انجام این تکنیک ها می توان به جلوگیری از گرفتگی عضلات، کاهش ترس، اضطراب، بی خوابی، افسردگی، خستگی، درد در ناحیه شکم، میگرن، سر درد، کمر درد، کنترل فشار خون و کنترل فوبیا اشاره کرد. درمان دارویی هر کدام از این بیماری ها ممکن است یک دوره چند ماه طول بکشد.

روش های ریلکسیشن

انواع روش های ریلکسیشن

ریلکسیشن از جمله تکنیک هایی است که در بسیاری از کشور های آسیای شرقی رونق دارد. این روش کسب آرامش امروزه در ایران نیز دارای طرفداران زیادی است. انجام این تکنیک به دو صورت می باشد. در اولین حالت افراد در بازه زمانی طولانی اقدام به انجام این روش می کنند. این روش دارای پیچیدگی های خاصی می باشد. اما در روش دوم شما نیاز به انجام مقدمات نداشته به سرعت گرفتگی عضلات خود را بر طرف می کنید. در قسمت بعد راجع به این حالت بیشتر صحبت خواهیم کرد.

روش های ریلکسیشن

ریلکسیشن سریع

در انجام روش ریلکسیشن سریع شما فقط 10 دقیقه زمان نیاز دارید. برای انجام این روش هیچگونه امکانات و یا تجهیزات خاصی نیاز نمی باشد. شما کافیست در بازه زمانی 10 دقیقه ای عضلات خود را منقبض کرده و در طی این مدت چندین مرتبه نفس عمیق بکشید. اکسیژن را از بینی تنفس کرده و به آرامی از دهان خود خارج کنید. این فرآیند را تا زمانی ادامه دهید که در عضلات خود احساس درد کنید. پس از رها سازی خود چندین مرتبه نفس عمیق بکشید. فکر خود را رها سازید. این تکنیک را در طول بازه زمانی چندین مرتبه تکرار کنید تا گرفتگی و استرس شما کاملا از بین برود.

روش های ریلکسیشن

نکات مهم در استفاده از ریلکسیشن

همانطور که گفته شد این تکنیک از جمله تکنیک هایی است که در ورزش یوگا کاربرد زیادی دارد. شما می توانید برای یادگیری بهتر و اصولی تر روش های ریلکسیشن به کلاس های یوگا و یا موارد مرتبط مراجعه کنید. استفاده از این روش در بلند مدت به شادابی و سلامت پوست نیز کمک شایانی می کند. شما پس از مدتی می توانید شادابی را در چهره خود ببینید. برای کسب اطلاعات دقیق تر از روش های معتبر می توانید به کتاب ها و فایل های صوتی معتبر در این زمینه مراجعه کنید. توجه کنید که این روش را می توانید در هر محل و مکانی انجام دهید. استفاده از دمنوش ها و نوشیدنی های آرامش بخش به ماندگاری هر چه بیشتر آرامش روحی کمک می کند. سعی کنید به میزان متعادلی به عضلات خود فشار بیاورید. بلافاصله پس از احساس درد در عضلات خود را رها کرده و چندین نفس عمیق بکشید. پوشیدن لباس های راحت با رنگ شاد به تاثیر این روش کمک بیشتری می کند.

روش های ریلکسیشن

 

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26822 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار