مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11489

تفاوت های کت و شلوار با تاکسیدو

اگر شما به عنوان یک آقا یک مراسم رسمی و مهم در پیش رو دارید و برای انتخاب لباسی متفاوت دچار مشکل هستید ما همراه شما هستیم تا به شما مدل جدیدی از لباس به نام تاکسیدو یا اسموکینگ جاکت را معرفی کنیم؛

اگر شما به عنوان یک آقا یک ایونت و مراسم رسمی و مهم در پیش رو دارید و برای انتخاب لباسی متفاوت دچار مشکل هستید ما همراه شما هستیم تا به شما مدل جدیدی از لباس به نام تاکسیدو یا اسموکینگ جاکت را معرفی کنیم؛ شاید شما با این نوع لباس آشنا باشید و یا شاید برای اولین بار است که اسم این لباس به گوشتان خورده، در هر دو حالت همراه ما باشید تا آنچه که لازم است در رابطه با این نوع لباس و تفاوت آن با کت و شلوار را توضیح دهیم و شما را یاری کنیم تا از همیشه خوش لباس‌تر باشید و در هر مجلسی بدرخشید.

تاکسیدو یا اسموکینگ جکت چیست؟

اگر قصد دارید برای مهمانی که در پیش رو دارید بدرخشید و متفاوت‌تر از همیشه ظاهر شوید بهترین انتخاب برای شما تاکسیدو می‌باشد، شما می‌توانید متفاوت‌ترین نوع کت و شلوار را برای این مراسم انتخاب کنید. تاکسیدو گونه ای از کت و شلوار است که در درزهای شلوار آن و جیب‌های کت و یقه آن از پارچه متفاوتی مانند ابریشم و یا ساتن استفاده می‌شود. اولین بار از این لباس در یک مراسم رقص سلطنتی در سال 1800 توسط شاهزاده‌ای فرانسوی و جوان پوشیده شد و از آن پس به عنوان یک لباس فوق رسمی در میان آقایان به جا افتاد. برای پوشیدن تاکسیدو باید اصول خاصی را رعایت کنید که ما در ادامه به برخی از آنان می‌پردازیم .

تاکسیدو

تفاوت در زمان استفاده از تاکسیدو و کت و شلوار

همان طور که گفته شد شما نمی‌توانید از تاکسیدو همانند کت و شلوار در تمامی موقعیت‌های روزمره استفاده کنید و این لباس برای سر کار رفتن و یا حتی میهمانی‌های نیمه رسمی مناسب نمی‌باشد و شما باید از تاکسیدو در شرایط خاص‌تری مانند؛ جشن عروسی خودتان و یا نزدیک‌ترین افراد خانواده‌تان استفاده کنید. البته همواره باید به یاد داشته باشید که پوشیدن تاکسیدو به آسانی کت و شلوار نیست و برای پوشیدن این لباس خارق العاده باید اصولی را رعایت کنید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تفاوت کت و شلوار با اسموکینگ جاکت در چیست؟

در باره‌ی تفاوت های تاکسیدو و کت و شلوار موارد زیادی را می‌توان بیان کرد؛ ما در ادامه به برخی از این تفاوت‌های بارز و پنهان می‌پردازیم. از تاکسیدو فقط برای میهمانی‌هایی که بعد از ظهر و در شب برگزار می‌شوند می‌توان استفاده کرد و برخلاف آن از کت و شلوار در هر زمان و مکانی می‌توان استفاده کرد چه در مراسم های مهم و رسمی چه مراسم های غیر رسمی؛ و همین باید دلیلی باشد تا شما در خرید کت و شلوار دقت کنید بنابراین شما باید ویژگی های یک کت و شلوار با کیفیت  را بدانید .

شما برای ست کردن پیراهن زیر کت و یا انتخاب طرح و مدل پاپیون و کروات گزینه‌های بسیاری روی میز دارید، اما در پوشیدن تاکسیدو انتخاب‌های شما بسیار محدود اند و برای ست کردن هر آیتم، گزینه‌های اندکی پیش رو دارید.

مطالعه کنید: تاریخچه پیدایش پاپیون

همچنین در پوشیدن تاکسیدو اکسسوری هایی که با لباس شما همخوانی داشته باشند اندک‌اند و در انتخاب آن‌ها باید وسواس بسیاری به خرج دهید.

از دیگر تفاوت‌های این لباس باید به جنس پارچه آن اشاره کرد که استفاده از پارچه ساتن موجب سنگین و رسمی‌تر به نظر رسیدن آن شده است.

تاکسیدو

تفاوت در جیب و یقه کت و شلوار و تاکسیدو

به عنوان یک وجه تمایز در میان کت و شلوار و تاکسیدو می توان به تفاوت سبک در جیب و یقه آن‌ها اشاره کرد.

در تاکسیدو شما بیشتر با یقه شالی مواجه خواهید شد چرا که اغلب این یقه جلوه‌ای سنگین و رسمی به لباس شما خواهد داد، اما در کت‌های رسمی و یا حتی اسپرت شما یقه انگلیسی را می‌بینید که پهنای آن و جنس پارچه آن میزان رسمی و غیر رسمی بودن کت شما را تعیین می‌کند.

در رابطه با جیب‌ها نیز می‌توان گفت در هر دو لباس جنبه تزئینی داشته و کاربرد به خصوصی ندارند.در تاکسیدو جنس جیب‌ها باید مانند جنس یقه و درز شلوارها باشد که معمولاً از ساتن استفاده می‌شود.

تاکسیدو

اکسسوری ها در اسموکینگ جاکت و کت و شلوار

همان طور که می دانید شما برای پوشیدن تاکسیدو باید شرایط بسیاری را مد نظر داشته باشید و این لباس را نمی‌توانید به آسانی کت و شلوار ست کنید ما در ادامه اکسسوری هایی را که می‌توانید با تاکسیدو ست کنید به شما معرفی می‌کنیم. در انتها توجه داشته باشید که پوشیدن تاکسیدو قوانین خاص خودش را دارد و شما نباید در پوشیدن این لباس ساختار شکنی زیادی داشته باشید، چرا که از جلوه این لباس می‌کاهید.

تفاوت رنگ تاکسیدوهای موجود در بازار با کت شلوار

در بازار رنگ‌های محدودی برای تاکسیدو وجود دارد و شما به ندرت می‌توانید به غیر از رنگ‌های مشکی، سورمه‌ای، سفید و طوسی رنگ دیگری را برای تاکسیدوی خود انتخاب کنید و برخلاف کت و شلوار انتخاب در طرح و رنگ شما محدود می باشد. البته لازم به ذکر است که برخی از برند های اهل ریسک و البته معروف مانند ورساچه ، رنگ زرشکی و خردلی و آبی تیره را نیز را برای تاکسیدو در نظر گرفته‌اند و به تعداد اندک آن‌ها را وارد بازار کرده‌اند، اما پیشنهاد ما به شما پوشیدن همان رنگ‌های سابق و روتین برای تاکسیدو می‌باشد.

تاکسیدو

ست کردن انواع اکسسوری در کت و شلوار و تاکسیدو

با توجه به اینکه تاکسیدو در رنگ‌های محدودی موجود است، انتخاب شما برای پیراهن زیر آن نیز محدود است و نمی‌توانید مانند کت و شلوار آن را با هر پیراهنی بپوشید و تنها انتخاب شما پیراهن سفید با مدل یقه وین دیپ و لی داون که مخصوص پاپیون‌ هستند ، می‌باشد. دقت کنید که حتماً باید تاکسیدویتان را با پاپیون مدل خفاشی و یا پروانه‌ای بپوشید و کروات انتخاب مناسبی نخواهد بود.

تاکسیدو

برای کفش‌ها تنها پیشنهادی که ما برای شما داریم ورنی مشکی خواهد بود و بهتر است سعی نکنید این لباس را با ترکیب با کفش دیگری خراب کنید چرا که باید مردان خوش تیپ اینطور لباس بپوشند .

برای رسمی‌تر کردن این لباس می‌توانید از کمربندهای پارچه‌ای ساتن مخصوص استفاده کنید، انتخاب دیگر شما برای زیر تاکسیدویتان جلیقه مشکی است که این لباس را زیباتر جلوه می‌دهد.

 

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26760 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار