مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11490

مراحل طراحی لباس در برندهای بزرگ

امروزه نمی‌توان تأثیرات تکنولوژی را بر تمام جنبه‌های زندگی بیشتر افراد انکار کرد، از زمینه‌هایی که بیشترین تأثیر را از پیشرفت تکنولوژی گرفته است طراحی لباس و مد می‌باشد.

امروزه نمی‌توان تأثیرات تکنولوژی را بر تمام جنبه‌های زندگی بیشتر افراد انکار کرد، از زمینه‌هایی که بیشترین تأثیر را از پیشرفت تکنولوژی گرفته است، طراحی لباس و مد می‌باشد. شما می‌توانید با سر زدن به یکی از شبکه‌های مجازی عکس‌های بی‌شماری را درزمینه مد و طراحی لباس ببینید که کاربران از معروف‌ترین برندها به اشتراک گذاشته‌اند. با توجه به از بین رفتن مرزهای جغرافیایی به کمک تکنولوژی، شما می‌توانید آثار بزرگ ترین طراحان مد را تنها پس از ساعات کوتاهی بعد از برگزاری ایونت ها و مراسم‌هایشان، ببینید، و از آن‌ها الهام بگیرید. در ادامه با مجله مد برندکده همراه باشید تا به شما بگوییم که طراحان بزرگ چگونه آثاری خلق می‌کنند که جهانی می‌شود و مراحل خلق این آثار را به شما خواهیم گفت.

مطالعه کنید: شناخت انواع پارچه و خصوصیات آن

طراحی لباس چیست؟

تاریخچه طراحی لباس به قرن 19 میلادی بر می گردد. تا قبل از آغاز سده 19 میلادی تمامی لباس‌های عرف جوامع با خاندان‌های سلطنتی و بزرگ آن جامعه تطابق داشت. در ابتدای این سده، فردریک ورث اولین خانه مد خود را تأسیس کرد و تصمیم گرفت با طراحی لباس، شیوه لباس پوشیدن مردم را تغییر دهد. هنر طراحی لباس که در حال حاضر به یک صنعت تبدیل‌شده است را می‌توان به‌صورت‌های متفاوتی معرفی نمود، اما بهترین تعریف برای آن عبارت است از: طرحی برای دوختن لباس‌ها و ساختن اکسسوری‌ها با توجه به نیازهای جامعه و با ساده‌ترین متر یال موجود. لازم به ذکر است بگوییم که طراحی لباس تنها شغل صنعت مد نیست و مشاغل دنیای مد و فشن بسیار هستند که طراجی لباس تنها یک بخش از آن است.

طراحی لباس

آیا طراحی لباس در همه جای دنیا به یکصورت است؟

شما هرچقدر که با دنیای مد و طراحی لباس  سروکار داشته باشید حتماً شهرهای بزرگ و پیشگام در صنعت مد را می‌شناسید؛ میلان در ایتالیا، پاریس در فرانسه، نیویورک آمریکا مهد مد و فشن هستند و بزرگ‌ترین طراحان لباس در این شهرها سکونت دارند و یا تحصیل‌کرده‌اند. 

با توجه به این نکته می‌توان گفت که طراحی لباس در این شهرها با تمام دنیا متفاوت است و بهترین استادان درزمینه طراحی مد و اوت کوتور را می‌توانید در دانشگاه‌های این کشورها ملاقات کنید. طراحی لباس در ایران نیز روندی رو به رشد دارد و در دانشگاه‌های برتر کشور مانند علم و صنعت و یا الزهرا می‌توان طراحان بزرگی را ملاقات کرد که در انتظار کشف شدن هستند.

طراحی لباس

بزرگان دنیای طراحی لباس

شاید درگذشته ملاقات با بزرگان دنیای مد و طراحی لباس  یکی از محال‌ترین آرزوها برای بسیاری از عاشقان این هنر بوده است. اما در حال حاضر شما تنها بااتصال به اینترنت می‌توانید به‌روزترین خبرها را در رابطه با بزرگ‌ترین طراحان دنیای مد بشنوید و زندگی روزمره آنان را دنبال کنید، از آن‌ها ایده بگیرید و شیوه کار کردن آن‌ها را بیاموزید و این‌یکی از بزرگ‌ترین لطف‌هایی است که تکنولوژی در حق‌دوست داران طراحی لباس و مد کرده است.

طراحی لباس

مراحلی که طراحان لباس موفق برای یک لباس پشت سر می‌گذارند

اگر شما علاقه‌مند به طراحی لباس باشید حتماً با این جمله که: طراحی لباس ارتباط چندانی با دوخت و الگو ندارد. مواجه شده‌اید. این جمله تا وقتی صحت دارد که شما فقط بخواهید طرح بزنید و این طرح را وارد فاز اجرایی و دوخت نکنید، اگر قصد دارید به یک طراح موفق تبدیل شوید باید همانند دیگر طراحان بزرگ علاوه بر طراحی لباس با انواع پارچه، رنگ، مدل‌سازی و شیوه‌های دوخت نیز آشنایی داشته باشید؛ این راهی است که بیشتر طراحان بزرگ درزمینه طراحی لباس گذرانده‌اند و می‌توان آن را به‌عنوان یک شیوه صحیح در نظر گرفت. در ادامه ما قصد داریم مراحلی را که یک طراح لباس برای ارائه یک لباس یا اکسسوری به بازار طی می‌کند را به شما بگوییم.

طراحی لباس

1. بررسی نیازهای بازار جهانی

در طراحی لباس، شما دو راه برای عرضه محصولاتتان به بازار پیش رودارید، یا با شخصی‌سازی لباس‌ها و تولید آن‌ها با توجه به سایزهای مشتری‌هایتان آن‌ها را در تعداد محدود طراحی می‌کنید و در پروسه طراحی تنها با توجه به نیازهای مشتری طرح می‌زنید. در این روش شما نیازی ندارید که مطابق با بازار جهانی طرح بزنید، بلکه تنها با توجه به نظر مشتری و خواسته او طراحی می‌کنید.

راه دومی که برای ارائه طرح‌های شما وجود دارد فروختن آن‌ها به شرکت‌های بزرگ تولیدات عمده می‌باشد؛ شما با توجه به رنج سنی مخاطبانتان و نیازهای جامعه طراحی‌هایی را انجام می‌دهید و این طرح‌ها را برای اجرا به شرکت‌هایی که می‌توانند آن‌ها را اجرایی کنند و سپس به‌صورت عمده وارد بازار کنند، می‌فروشید. بهتر است توجه داشته باشید که در این نوع طراحی لباس مخاطب پسند بودن آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، و حتماً باید مطابق با نیازهای جامعه لباس‌های خود را طراحی کنید چراکه این امری ضروری است و طراحان بزرگ دنیا نیز بر طبق این مسئله لباس‌ها و اکسسوری‌های خود را طراحی می‌کنند.

طراحی لباس

2. توجه به اتفاقات و وقایع مهم دنیا

یکی از مواردی که به مطرح‌شدن طراحان بزرگ کمک کرده است، توجه آن‌ها به وقایع مهمی است که در دنیا اتفاق می‌افتد. بسیاری از طراحان بزرگ از اخبار مهم برای تمامی قشرها در طراحی لباس خود استفاده می‌کنند و از این راه توجه همگان را به این مسائل مهم جلب می‌کنند؛ این مسائل عبارت‌اند از: خشکسالی، جنگ، انقراض گونه‌های طبیعی و حتی جهت‌گیری‌های سیاسی، که می‌توانند منبع الهام یک طراح باشند.

طراحی لباس

3. طراحی مانکن منحصربه‌فرد

مانکنی که هر طراح برای نمایش طرح‌های خود از آن استفاده می‌کند مانند امضای شخصی او به شمار می‌رود. هر طراح بزرگ مانکنی را برای نشان دادن طرح‌هایش استفاده می‌کند، که با توجه به لباسی که طراحی‌شده ممکن است جزئیات این طرح‌ها باهم متفاوت باشند اما در کلیت باید بتوان تشخیص داد که هر مانکن متعلق به کدام طراح است. شما نیز برای اینکه به یک طراح موفق بدل شوید در ابتدا باید نمونه‌هایی از مانکن‌ها در حالت‌های مختلف را برای خودتان رسم کنید و مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید تا به امضای شخص شما تبدیل شود.

طراحی لباس

4. اسکچ زدن بدون نرم‌افزار

حتماً شما هم می‌دانید که نرم‌افزارهای بسیاری برای طراحی لباس وارد بازار شده‌اند، عمر بیشتر این نرم‌افزارها به 50 سال هم نمی‌رسد، پس طراحان بزرگی مانند بنیان‌گذاران دیور و ورساچه و شانل (ناگفته نماند تاریخچه برند شنل و رسیدن کوکو شنل از یک خیاط صومعه به بزرگترین و محبوبترین طراح مد، بسیار جالب و خواندنی است) لباس‌های خود را چه طور طراحی می‌کردند؟

یکی از مهم‌ترین مسائل که طراحان بزرگ به آن در طراحی اکسسوری و لباس و حتی کیف و کفش توجه می‌کنند طراحی اولیه بر روی کاغذ و بدون کمک گرفتن از نرم‌افزارها می‌باشد، این‌یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که در هر طراح باید وجود داشته باشد. پس‌ازاینکه طرح خود را به روی کاغذ پیاده کردید در صورت لزوم می‌توانید آن را به کمک نرم‌افزارهای مختلفی که در بازار موجود هستند بازطراحی کنید.

طراحی لباس

5. محاسبه هزینه تولید لباس

طراحان لباس همواره با تولیدکننده‌های مواد اولیه بسیاری در ارتباط هستند و از جدیدترین متریال موجود در بازار باخبر هستند. شما نیز اگر قرار است یک طراح حرفه‌ای باشید باید همیشه با بازار همراه باشید و جدیدترین مواد اولیه را ببینید تا در هنگام طراحی معطل انتخاب پارچه و متریال نشوید.

درواقع این تمامی مراحلی که طراحان بزرگ در برندهای معروف و بزرگ برای طراحی لباس‌ها و اکسسوری های خود طی می‌کنند ، البته که هرکدام از برندها شیوه منحصربه‌فرد خود را برای انجام کارهای فوق دارند. در انتها باید بدانید که برای اینکه یک طراح لباس موفق باشید باید ذهنی خلاق و متمرکز داشته باشید تا بتوانید در این دنیای پیچیده راه خود را پیدا کنید، که برای تسریع این روند می‌توانید زندگی‌نامه بزرگان این حرفه را بخوانید و از طراحان بزرگ الهام بگیرید.

مطالعه کنید: نگاهی به طراحی لباس در سینما

برندهای مرتبط با نوشته

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار