مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11513

استاندارد سایز لباس در فروشگاه های اینترنتی

با توجه به اینکه خریدهایمان اینترنتی شده دانستن سایز خودتان امری مهم و ضروریست چرا که برخی از فروشگاه های اینترنتی جنس فروخته شده را تعویض نمی کنند بنابراین شما باید اطلاع دقیقی از سایز خودتان ...

با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از کامپیوتر روز بروز بیشتر شد تا جایی که کامپیوتر جز جدایی ناپذیری از زندگیها شد . با توجه به اینکه خریدهایمان نیز اینترنتی شده دانستن سایز خودتان امری مهم و ضروریست چرا که برخی از فروشگاه های اینترنتی جنس فروخته شده را تعویض نمی کنند بنابراین شما باید اطلاع دقیقی از سایز خودتان داشته باشید قبل از دانستن سایزتان ابتدا لازم است که با سیستم سایز بندی پوشاک در جهان آشنا باشید.

مطالعه کنید: شناخت انواع پارچه و خصوصیات آن

استاندارد سایزبندی در کشورهای مختلف

با توجه به این که در کشور ما معمولا از سایزبندی اروپایی استفاده می کنند ولی دانستن سایر سایزبندی ها نیز میتواند به شما در انتخاب لباس  کمک کند.  بعنوان مثال پیراهن و بلوزی که در سایزبندی اروپایی لیبل 38 خورده در سیستم سایزبندی امریکایی عدد 8 و در سیستم سایزبندی انگلیسی با عدد 10 نشان داده میشود و یا اینکه برای سایزبندی کفش در سیستم اروپایی شماره 40 همان شماره 7 آمریکایی برای آقایان و 7 برای خانمهاست و در سیستم سایزبندی انگلیسی این عدد 6/5 می باشد.

استاندارد سایزبندی لباس

علامت EU : نشان دهنده سایزبندی اروپایی است.

علامت US : نشان دهنده سایزبندی آمریکایی است.

علامت UK : نشان دهنده سایزبندی انگلیسی است.

با توجه به سایزبندی استانداردی که برای لباس خانمها درنظر گرفته شده برخی از کمپانی های تولید کننده لباس زنانه بدلیل متناسب نبودن نیم تنه بالایی و پایینی بدنشان نحوه برش را گاهی تغییر می دهند و کوچکتر و گاهی بزرگتر از استاندارد میدوزند در این حالت لازم است که مارک و نحوه دوخت مربوط به آن کمپانی ها را بدانید تا در انتخاب لباس مربوط به آن برند دچار مشکل نشوید. البته این نکته را فراموش نکنید که این موضوع تنها برای سایزبندی خانمها نیست بلکه شامل همه می شود چه مرد و چه زن؛ و این را باید بدانید سایزبندی لباس و پوشاک و حتی سایزبندی کفشهای کمپانی های مختلف نیز اندکی باهم فرق دارند ولی در حالت کلی یک استاندارد برای سایزبندی درنظر گرفته شده است که باید آن را بدانید.

مطالعه کنید: مراحل طراحی لباس در برندهای بزرگ

یک راه حل راحتر برای دانستن سایزبندی ها، تبدیل سایزهاست به اینصورت که اگر می خواهید سایز آمریکایی را به سایز اروپایی تبدیل کنید کافیست عدد 30 را به سایز آمریکایی اضافه کنید بعنوان مثال سایز 2 آمریکایی همان سایز 32 اروپایی است . و برای تبدیل سایز آمریکایی به انگلیسی باید عدد 2 را به سایز آمریکایی  اضافه کنید چراکه سایز 2 آمریکایی برابر سایز 4 انگلیسی است.

استاندارد سایز لباس بانوان

 

استاندارد سایز لباس آقایان

 

استاندارد سایز شلوار زنانه 

 

استاندارد سایز شلوار مردانه

استاندارد سایز کفش زنانه

 

استاندارد سایز کفش مردانه

 

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار