مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11535

تاریخچه کفش شیما

کفش شیما با سابقه بیش از 90 سال از بزرگترین تولید کنندگان کفش و چرم در ایران محسوب می شود تاریخچه کفش شیما که اکنون برندی جهانی و شناخته شده است به سال 1305 شمسی برمی گردد زمانیکه حاج میرزا علی اکبر..

کارخانه کفش شیما (شیما کفش) با سابقه بیش از 90 سال از بزرگترین تولید کنندگان کفش و چرم در ایران محسوب می شود تاریخچه کفش شیما که اکنون برندی جهانی و شناخته شده است به سال 1305 شمسی برمی گردد زمانیکه حاج میرزا علی اکبر عرب در حجره کوچک خود به تولید کفش مشغول بود و این شغل در میان نسل حاج میرزا چرخید  تا توانست یکی از بزرگترین کمپانی های تولید کفش ایران و برندی جهانی شود.

فرزند حاج میرزا، حاج صادق عرب شغل پدر را ادامه داد و به کفش فروشی روی آورد تا اینکه نسل سوم حاج میرزا، فرزند حاج صادق عرب توانست گام مهمی در صنعت و تولید کفش و چرم بردارد. محمد عرب نسل سوم خانواده عرب که در سال 1340 شمسی متولد شد و در سال 1358 او نیز وارد حرفه پدرش شد از سال 1362 کارگاه کوچکی را راه اندازی کرد در آغاز تنها به تولید چکمه های پلاستیکی برای کشاورزان می پرداختند و تا سال 1366 این تولیدات ادامه داشت درسال 1364 که جرقه های برند کفش شیما در خانواده عرب زده شده بود آنها در سال 1366 ایده تولید کتانی های استوک دار که شباهت زیادی به کفش های ورزشی دارند، استارت و به مرحله اجرا درآورند و در سال 1367 نام شرکت شیما کفش بطور رسمی ثبت شد.

تاریخچه شیما کفش

محمد عرب در محلی که هم اکنون کارخانه اصلی کفش شیماست، کارگاه کوچکی با یک دستگاه و دوکارگر راه اندازی کرد. موضوعی که اساس موفقیت کفش شیما شد اعتبار حاج صادق عرب و تلاش های بی وقفه محمد عرب بود که راههای ترقی را راحت و آسان کرد. اولین مجموعه کفش شیما، کتانی های مونیخ بود که توسط این کارگاه کوچک به تولید رسید. تلاشهای فراوان محمد عرب سبب شد که این کارگاه کوچک دستگاههای خود را به هفت دستگاه افزایش و تولیدش را به روزی 10 هزار کفش در روز برساند. اهمیت دادن به فناوری های نوین و تلاشهای بی وقفه موجب شد تا بعد از مدت زمان کوتاهی شرکت کفش شیما در دنیای کفش ایران متولد شود.

تاریخچه شیما کفش

آغاز جهانی شدن برند کفش شیما

در سال 1372 کارخانه کفش شیما موفق شد اولین صادرات خودش را به باکو ارسال کند و کسب اعتماد آذربایجانی سبب شد که محصولات شیما کفش به مدت یک دهه برای آنها صادر شود. دیری نگذشت که آوازه کفش شیما به سایر کشورها رسید و شرکت کفش شیما موفق شد محصولاتش را به  سایر کشورها صادر کند. ارمنستان، قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان از جمله کشورهایی بودند به طرفداران و مصرف کنندگان کفش شیما اضافه شدند.

در زمانیکه تحریمها فشار زیادی به تولیدات داخلی آورده بود و هنگامیکه محصولات چینی بازار را از آن خود کرده بود کفش شیما همچنان محصولات خود را به کشورهای افغانستان، روسیه، عمان، الجزایر، کوبا، عربستان و عراق صادر میکرد.

همکاری کفش شیما با شرکتهای معتبر ایتالیایی و آلمانی برای طراحی قالبهای کفشهای شیما و همچنین استفاده از بروز ترین ماشین آلات راه را برای جهانی شدن کفش شیما و تبدیلش به یک برند جهانی معتبر و با کیفیت  فراهم آورد.

تاریخچه شیما کفش

کفش شیما در سالهای 91 و 92 با تشکیل یک گروه بازاریابی و طراحی کتابچه هویت این برند (BRAND IDENTITY BOOK) مقدمات تبدیل شدن به برندی جهانی را آغاز کرد. و اکنون کفش شیما نیز همچون سایر برندهای بزرگ جهان مجهز به یکی از کامل ترین کتابچه های هویت برند است.

هدف محصولات شیما پوشش جامعه عمومی می باشد. شاید بتوان وجه تمایز برند کفش شیما را اول وجود دکوراسیونی متحد و دوم وجود برنامه های بازاریابی در دوفصل بهار و تابستان و همچنین پاییز و زمستان دانست.

جوایز شیما کفش

برند کفش شیما تاکنون موفق به دریافت تقدیرنامه و جوایز زیادی چه در ایران و چه در خارج از کشور شده است که از این دست میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • لوح سپاس نمایشگاه بین المللی سلیمانیه سال 87
  • برگزیده همایش توسعه و زیر ساخت های اقتصاد ملی سال 90
  • واحد نمونه روز ملی صنعت و معدن سال 90
  • گواهینامه ISO 9001:2008 در زمینه Quality management system
  • شرکت در نمایشگاه امپکس MPEX سال 2013
  • جایزه اول صادرات کفش ایران در سال 92

 

برندهای مرتبط با نوشته

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار