مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11544

انواع کلاه مردانه

زمانی آقایان بدون کلاه از خانه خارج نمی شدند و کلاه بعنوان قسمتی از فرهنگ مردانه شان بحساب می آمد. هرکجا که می رفتند، محل کار، خرید و یا تفریح، فرقی نداشت؛ آن ها حتما کلاه به سر داشتند و تنها بسته به

زمانی آقایان بدون کلاه از خانه خارج نمی شدند و کلاه بعنوان قسمتی از فرهنگ مردانه شان بحساب می آمد. هرکجا که می رفتند، محل کار، خرید و یا تفریح، فرقی نداشت؛ آن ها حتما کلاه به سر داشتند و تنها بسته به این که تابستان است و یا زمستان، نوع کلاهشان فرق داشت. اما امروزه کلاه یکی از اکسسوری های جذاب برای هر خانم و آقایی به حساب می آید از کلاه آفتابی گرفته تا کلاه های بافت و زمستانی، هرکدام علاوه بر کاربردهایی که در فصول مختلف دارند مانند محافظت در برابر نور افتاب و یا محافظت در برابر سرما، در جذاب و خاص  کردن استایل شما نیز تاثیر فراوانی دارند فقط کافیست بدانید که چه نوع کلاهی را در کجا و در چه موقعیتی بپوشید؟!!

مطالعه کنید: راهنمای استایل آقایان

انواع کلاه مردانه

کلاه مردانه انواعی دارد که هرکدام برای استفاده در موقعیتی خاص، قابل استفاده است و معمولا برای افزایش جذابیت استایل، بکار گرفته می شود.

کلاه مردانه فدورا

کلاه مردانه فدورا از قدیمی ترین و محبوب ترین کلاه ها در میان آقایان است. جالب ست بدانید که این کلاه در سال 1882 برای اولین بار بعنوان کلاه زنانه استفاده می شده و "سارا برنشت" برای اولین این کلاه را در یکی از بازی هایش در نقش شاهزاده " فدره رومانف" بر سر گذاشت و از آن جا این کلاه با نام "فدورا" معروف شد. با مروز زمان این کلاه برای مردان استفاده می شد و در سال 1920 بعنوان محبوب ترین کلاه مردانه شناخته شد که بیشتر توسط گانگسترها مورد استفاده قرار میگرفت. از اواخر قرن 19 کلاه مردانه فدورا بخاطر سبک و مدلش، همه پسند بود. کلاه مردانه فدورا بیشتر بخاطر استفاده بازیگران بزرگ و نوازندگانی همچون مایکل جکسون و ... به شهرت و محبوبیت رسید. جانی دپ از بازیگران معروفیست که هنوزهم از این کلاه استفاده می کند.

کلاه مردانه

کلاه مردانه تریلبی

کلاه تریلبی معمولا با مدل فدورا اشتباه گرفته می شود. کلاه مردانه تریلبی از پشم و نخ  و یا حصیر ساخته می شود و لبه های آن نسبت به کلاه فدورا کوتاه تر و بدنه بلندتری دارد و تنها جنبه مد و زیبایی دارد و برای فصول بهار، تابستان و پاییز مناسب است. از این کلاه، طبقات بالای جامعه و افراد معروفی همچون جاستین تیمبرلیک، استفاده کرده اند.

کلاه مردانه

کلاه مردانه پاناما

کلاه مردانه پاناما از اکسسوری هایی است که مناسب استفاده در کنار دریا و مناطق استوایی می باشد . این کلاه مردانه حصیری لبه دار، برای تابستان های داغ ساخته شده و در زمستان کاربردی ندارد.

کلاه مردانه

کلاه مردانه شاپو

کلاه مردانه شاپو که به آن کلاه داربی نیز معروف گفته می شود، کلاهی سفت، نمدی و با لبه ی نازک است و از آیتم های اصلی یک استایل انگلیسی بحساب می آید. این کلاه مردانه را می توانید با کت چهار دکمه، شلوار پارچه ای و کفش مجلسی بپوشید. بازیگرانی همچون چارلی چاپلین، جان کلیز و کرلی هوارد از این مدل کلاه استفاده می کردند. این کلاه مردانه مناسب اقشار پایین، متوسط و کارگر است.

مطالعه کنید: مردان خوش تیپ اینطور لباس بپوشند

کلاه مردانه

کلاه مردانه برت

کلاه برت بخاطر شکل ظاهری که دارد به کلاه کج معروف است و اکثرا بین دانشجویان هنر و هنرمندان محبوبیت دارد. این کلاه یکی از نمادهای کشور فرانسه بحساب می اید و بطور سنتی در این کشور به تولید می رسد. کلاه مردانه برت در جنگ جهانی دوم بعنوان نشانه نیروهای نظامی کشور فرانسه استفاده می شد و بعد از آن در سال 1960 در سراسر دنیا محبوب شد و مورد استفاده همگان قرار گرفت و همین موضوع سبب خوشحالی و غرور فرانسوی ها شد.

مطالعه کنید: فشن، وسیله ای برای اعتراض

کلاه مردانه

کلاه مردانه کابوی

کلاه کابوی دارای لبه های پیچ و تاب دار و عریض است که گاوچران های آمریکای شمالی برای محافظت از آفتاب شدید، باد زدن و روشن کردن آتش از آن استفاده می کردند. کلاه کابوی به تقلید از کلاه اسپانیایی واکرو، برای اولین بار در سال 1725 بوجود آمد به معنای کسی که مسئولیت گاوهای مزرعه را برعهده دارد. این کلاه تنها در جشن ها و فستیوال ها بعنوان نمادی از فرهنگ آمریکا، از گوشه و کنار خانه ها بیرون می آید.

کلاه مردانه

کلاه تاپ هت

با دیدن این کلاه به احتمال زیاد یاد کلاه شعبده بازی خواهید افتاد که از ان یک خرگوش بیرون می آید. این کلاه برای اولین از جنس نمد با لبه های پشمی ساخته شد ولی با مرور زمان روش درست کردنش تغییر کرد. جالب است بدانید که در قرن 19 این کلاه را بانام لوله بخاری می شناختند چرا که آبراهام لینکلن در زمان ریاست جمهوری اش آن را بر سر می گذاشت. البته کلاه لینکلن کمی بلندتر از حالت معمولش بود و به گفته بعضی ها دلیل بلند بودن کلاهش این بود که او می خواست نامه های محرمانه اش را در داخل کلاهش مخفی کند.

کلاه مردانه

کلاه بیسبال

این کلاه که معمولا همه آن را بعنوان کلاه ورزشی می شناسند،  تنها برای ورزشکاران استفاده نمی شود بلکه در بین جوانان دختر و پسر نیز محبوب است و حتی برخی از ارتش های دنیا نیز از این مدل کلاه بعنوان بخشی از یونیفرم نظامیشان از آن استفاده می کنند. کلاه بیسبال بری اولین بار در دهه 1860 توسط شخصی به نام بروکلین اکسیلسیرز بر سر گذاشته شد؛ در ابتدا لبه های کوتاهتری نسبت به مدل امروزیش داشت بطوریکه چشم و صورت شخص را در برابر آفتاب محافظت نمی کرد. ولی اکنون با گذشت سالهای طولانی، توانسته شکل استاندارد و یکدستی پیدا کند.

کلاه مردانه

 

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار