مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11545

هر آنچه که باید از برند پرادا بدانید!!!

برند پرادا برندی تخصصی در صنعت مد ایتالیایی است که در 40 سال اخیر بعنوان یکی از پر شکوه ترین و جذابترین های دنیای مد شناخته شده است. ماریو پرادا بعد از بدست اوردن تجربه های کاری در اروپا و آمریکا ...

اگر از آن دسته افرادی هستید که به کیف و کفش علاقه زیادی دارند، پس بدون شک اسم برند پرادا را شنیده اید و از طراحی های زیبا و منحصر بفردش اطلاع دارید. ولی آیا از تاریخچه برند پرادا باخبرید؟ با ما همراه باشید تا با تاریخچه این برند بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه برند پرادا

برند پرادا برندی تخصصی در صنعت مد ایتالیایی است که در 40 سال اخیر بعنوان یکی از پر شکوه ترین و جذابترین های دنیای مد شناخته شده است. ماریو پرادا بعد از بدست اوردن تجربه های کاری در اروپا و آمریکا، 2 بوتیک در شهر میلان واقع در ایتالیا افتتاح کرد. ماریو پرادا و مارتینو که بعنوان اولین کارمندان چرم کمپانی کوچک پرادا فعالیت می کردند با گذشت زمان شروع به واردات کیف های دستی و ... کردند از آن پس پرادا به عنوان یک نام تجاری، مطرح و شناخته شد. نهایتا شرکت برند پرادا در سال 1913 توسط ماریو پرادا و برادرش، در میلان تاسیس شد. پرادا مترادف کلماتی مانند: کلاس بالا، لوکس بودن و ... است که به تولید کالاهای لوکس مردانه و زنانه (عینک، چرم ، کفش، چمدان، کیف دستی و ...) می پردازد.

کیف و کفش پرادا

جالب است بدانید که ماریو پرادا، به دخالت بانوان در امور تجاری اعتقادی نداشت و از ورود زن ها به عرصه تجارت جلوگیری می کرد تا اینکه پسر ماریو که باید ریاست شرکت پرادا را برعهده می گرفت، از این کار سر باز زد چرا که اصلا به تجارت علاقه ای نداشت بنابراین دخترش، لویسا پرادا بعد از پدرش ریاست و اداره شرکت پرادا را بدست گرفت و این موضوع ادامه پیدا کرد و اکنون دختر لویسا، بعد از مادرش اداره کمپانی پرادا را به دست گرفت. میوشیا پرادا در سال 1970 وارد شرکت شد و نهایتا در سال 1978 به ریاست و جانشینی مادرش رسید.

در حال حاضر میوشیا پرادا، رئیس و طراح مد ارشد برند پرادا و برند میو میو می باشد. میوشیا پرادا جمله ای می گوید: "مشاهده دقیق و کنجکاوی در ارتباط با جهان، جامعه و فرهنگ در مرکز فعالیت های پرادا جای دارند"  و این جمله در تمام طراحی و تولید کفش های پرادا، کیف های پرادا، پوشاک پرادا و در تمامی محصولاتش دیده می شود.

کیف پرادا

 برند پرادا در آن زمان مانند دیگر خانه های چرمی اروپایی مشهور، کارش را با ساخت و تولید چمدان آغاز کرد. کمپانی پرادا در ابتدا برای تولید چمدان هایش از پوست گراز دریایی استفاده می کرد ولی وزن زیادی داشت و حمل آن ها سخت بود. با گذشت زمان و رونق گرفتن سفرهای هوایی، کمپانی پرادا به فکر ساختن چمدان های سبک تر افتاد، محصولاتی که مناسب سفرها بخصوص سفرهای هوایی باشد. از آن پس چوب، صدف، کریستال و لاک لاک پشت وارد بخش تولید پرادا شد. پرادا در کنار تولید چمدان و ساک های دستی، از طریق لباسهای تولید شده از پارچه ضد آب نیز با ایالات متحده  مشغول تجارت بود و در سال 1919 بعنوان تأمین کننده خانواده سلطنتی ایتالیا بدل شد. تا این که در دهه 1970، برند پرادا سیر نزولی خود را در پیش گرفت.   

مطالعه کنید: کندال جنر سوپر مدل مشهور آمریکایی

کیف و کفش پرادا

اوج قدرت برند پرادا

در سال 1978، میوشیا پرادا در حالی که عضوی از حزب کمونیست ایتالیا بود اداره و ریاست شرکت پرادا را برعهده گرفت. وی در کنار همسر و شریک تجاریش (پاتریسیو برتلی) توانست پایه های کمپانی پرادا را محکم کند و بار دیگر برند پرادا را رونق بخشد. ریاست میوشیا در سال 1985 دنیای مد را به سمت خود کشاند.میوشیا با تولید و عرضه کیف های دستی و کوله پشتی های مشکی که از  جنس نایلون بودند، تغییراتی درتولیدات پرادا ایجاد کرد و در همین سال خط تولید کفش های زنانه پرادا و خط تولید لباس های او با نام "پرتا پورته" را راه اندازی کرد. لباس های پرادا که دارای کیفیت بالایی بودند در ابتدا نادیده گرفته شدند، اما در سال 1993، لباس های زیبا و باکیفیت پرادا توانست جایزه بین المللی را از اتحادیه طراحان لباس آمریکا دریافت کند و چند سال بعد یعنی در سال 1995 تولید لباس های مردانه نیز به خط تولید شرکت پرادا اضافه شد و نهایتا در همین سال جایزه بهترین طراح سال، از آن برند پرادا شد.

پرادا در سال 1998 اولین فروشگاه پوشاک خود را در لس آنجلس افتتاح کرد و بعد از آن شروع به بازگشایی فروشگاه های دیگری در منهتن و لاس وگاس کرد. میوشیا پرادا که در سال 1992 یک خط تولید جدید و مقرون به صرفه با نام میو میو را افتتاح کرده بود، بدنبال افتتاح شعب برند پرادا، اولین فروشگاه میو میو را نیز در لس آنجلس گشود. پرادا به اندازه ای پیشرفت کرد که تقریبا در تمام کشورهای غربی، فوشگاه دارد و اکثر افراد معروف و سلبریتی ها از این محصولات این برند استفاده می کنند.

کیف و کفش پرادا

سبک برند پرادا

میوشیا رئیس خلاق برند پرادا، در تولید محصولات این برند از بافت های نایلونی، کاموایی و ... استفاده می کند و به رنگ های سبز ارتشی، قهوه ای، سفید، کرم و مشکی علاقه دارد و در تولید محصولاتش از این رنگ های استفاده می کند. طراحی های ساده، دامن های کوتاه تا زانو و کمربندهای باریک پرادا، در دهه 90 به نمادهای پولساز این شرکت تبدیل شدند. میوشیا ا طرح های قدیمی استفاده می کرد و روح تازه ای به طرح های قدیمی می داد بعنوان مثال: کت های کلاهداری که به پارکا معروفند و از جنس نایلون می باشند را با پوست راسو تزئین می کرد. در تصویر زیر عکسی از کیت میدلتون پرنسس مد جهان می بینید که لباسی از برند پرادا را به تن دارد.

کیف و کفش پرادا

امروزه میوشیا پرادا هنوزهم بعنوان مدیر خلاق برند پرادا، ریاست این کمپانی را در دست دارد و در کمتر از 40 سال توانست پرادا را از یک شرکت خانوادگی به یک برند جهانی و محبوب تبدیل کند.

برندهای مرتبط با نوشته

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار