مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11567

چه لباس‌هایی برای ورزش‌های روزمره و حرفه‌ای مناسب هستند؟

خوشبختانه روز به روز به تعداد ورزشکاران اضافه می‌شود و عده بیشتری متوجه تاثیرهای بی‌نظیر ورزش می‌شوند. اگر شما هم ورزشکار هستید یا قصد دارید به این جامعه بزرگ بپیوندید، خوب است از لباس‌های مناسب و ...

خوشبختانه روز به روز به تعداد ورزشکاران اضافه می‌شود و عده بیشتری متوجه تاثیرهای بی‌نظیر ورزش می‌شوند. اگر شما هم ورزشکار هستید یا قصد دارید به این جامعه بزرگ بپیوندید، خوب است از لباس‌های مناسب و حرفه‌ای برای ورزش کردنتان استفاده کنید تا هم موقع فعالیت بدنتان آرامش بیشتری داشته باشد و هم از ورزش کردن لذت بیشتری ببرید. در این مقاله با انواع و ویژگی‌های لباس‌های حرفه‌ای ورزش آشنا می‌شوید.

1- اهمیت دادن به جنس لباس

این روزها به دلیل شرایط اقتصادی کیفیت خیلی چیزها پایین آمده است تا قیمت‌ها برای اقشار مختلف، مناسب باشد؛ انواع ست‌های ورزشی زنانه و مردانه در بازار موجود هستند که علی رغم رنگبندی زیبا و قیمت پایین ابدا برای ورزش کردن آن هم به صورت حرفه‌ای مناسب نیستند. در ساخت این لباس‌ها از الیاف مصنوعی مثل پلاستیک استفاده شده است و به همین دلیل ورزشکار علاوه بر تعریق زیاد از بوی بد بدن هم اذیت خواهد شد و همین دو نکته کافی است که لذت ورزش حرفه‌ای را از بین ببرد. به همین دلیل برای انتخاب لباس ورزشی حرفه‌ای سراغ الیاف طبیعی یا الیاف تکنولوژیک مثل نانو بروید تا دچار این دردسرها نشوید؛ حتی اگر هزینه‌شان بیشتر بود.

2- برند مهم است؟

در هر حیطه‌ای برندهایی هستند که به صورت تخصصی کار می‌کنند. وقتی برندی به صورت تخصصی وارد حیطه محصولات ورزشی می‌شود، طبیعی است که تجربه‌های بیشتری در این باره به دست آورد و ازمایش‌های زیادی انجام دهد. برندهایی مثل ریباک، آدیداس و نایک سه نمونه از شناخته شده‌ترین برندهای ورزشی هستند که نسبت به کوچکترین جزئیات لباس‌های ورزشی دقت به خرج می‌دهند. برای مثال شلوارها و لگ های زنانه ورزشی (اسپرت) ساخته شده توسط برندهای معتبر علاوه بر الیاف مناسب در بخش زانوها دارای الیاف متفاوتی هستند که حرکت را آسان‌تر کند. به همین دلیل است که ورزشکاران حرفه‌ای تنها سراغ محصولات برندهای معتبر می‌روند. اگر شما هم به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنید؛ حتما برای تهیه لباس ورزشی استاندارد هزینه صرف کنید و به این هزینه به دید یک سرمایه گذاری برای سلامتی‌تان نگاه کنید.

3- معجزه رنگ‌ها در ورزش

ست ورزشی

رنگ‌ها نه فقط در زندگی روزمره؛ بلکه در ورزش حرفه‌ای هم نقشی بسیار پر رنگ ایفا می‌کنند. فرض کنید وارد باشگاه ورزشی‌تان می‌شود و همه لباس‌های ورزشی یکسره مشکی پوشیده‌اند؛ در این شرایط روحیه ورزشی‌تان بالاتر است یا در شرایطی که ببینید ورزشکاران باشگاه شما همه با لباس‌های شادی حاضر شده‌اند که اغلب رنگ‌های تند و پر انرژی دارند؟ طبیعی است گزینه دوم را انتخاب کنید.

رنگ‌های شاد و پر انرژی و تاثیر آنها بر روحیه افراد می‌تواند باعث نشاط بیشتری در ورزش شود. همین نشاط به انگیزه بالاتر تبدیل خواهد شد. بنابراین موقع خرید لباس ورزشی حرفه‌ای بروید سراغ رنگ‌های زیبایی که به تناژ رنگ پوستتان می‌آیند و روحیه‌تان را بالا می‌برند.

4- تاثیر نحوه لباس پوشیدن بر ورزش

علاوه بر نکاتی که گفته شد، یکی از اصول مهمی که رعایت کردن آن باعث احساس بهتر و بالا رفتن روحیه ورزشکاری می‌شود؛ آگاهی از نحوه ست کردن لباس ورزشی است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم روش‌های انتخاب و ست کردن لباس ورزشی را یاد بگیرید. این روش‌ها کمکتان می‌کنند در بهترین شکل خود ظاهر شوید و همین زیبایی باعث بهبود روحیه شما در حین ورزش خواهد شد.

5- چطور با هودی زنانه ست ورزشی بسازیم؟

هودی‌های زنانه گزینه نسبتا جدید و بسیار پرطرفدار این روزهای دنیای ورزش است. زیباترین مدل های هودی زنانه را می‌توان با لگ بلند، لگ برمودا و شلوار دم پا گشاد ورزشی ست کرد و ترکیب زیبایی به وجود آورد. هودی را بسته به جنس آن می‌توان در فصل‌های مختلف مورد استفاده قرار داد؛ اما بیشتر طرفداران در فصل‌های سرد سال سراغ این مدل لباس می‌روند. پوشیدن یک هودی آزاد و بلند به همراه شلوار دم پا گشاد می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای پیاده روی و دویدن باشد.

6- ست مناسب برای باشگاه

ست ورزشی

خیلی مهم است که در باشگاه لباسی بپوشید که آزاد نباشد. لباس آزاد نظارت شما را بر عملکرد عضله‌ها پایین می‌آورد و از انگیزه ورزش کردنتان هم کم خواهد کرد. در حالی که لباس‌های فیت باعث می‌شوند با دقت بیشتری ورزش کنید و تمرکزتان را روی عضلات مورد نظر در هر تمرین بالا ببرید. پوشیدن ست‌های زیر در باشگاه هم به زیبایی بیشتر شما کمک می‌کند و هم عملکرد ورزشی‌تان را بالا می‎‌برد.

  • شلوارک و نیم تنه: پوشیدن نیم تنه به خصوص برای خانم‌هایی که در قسمت شکم و پهلو اضافه وزن ندارند بهتر است.
  • شلوارک و تاپ ورزشی: پوشیدن تاپ برای افرادی که به نیم تنه علاقه ندارند یا شکم و پهلو دارند، توصیه می‌شود.
  • لگ و تاپ: در نیمه دوم سال که هوا سرد است به جای پوشیدن شلوارک، می‌تواند تاپ ورزشی را با لگ همراه کنید.
  • لگ و نیم تنه: گزینه‌ای است که هم برای تابستان مناسب است و هم برای زمستان.

استفاده از شلوار دم پا گشاد در محیط باشگاه سلیقه‌ای است؛ اما از آنجایی که ممکن است حتی مقدار کم دم پا مانع حرکت آزادانه به خصوص کار کردن با دستگاه‌ها شود، پوشیدن این مدل شلوار به افراد توصیه نمی‌شود.

7- اهمیت کفش تخصصی

بعد از انتخاب لباس ورزشی با رنگ و جنس مناسب که مانع تعریق و اذیت شدن شما شود؛ نوبت به کفشی با همین ویژگی‌ها می‌رسد.

کفش‌های ورزشی اغلب دارای رویه مش یا توری هستند تا باعث گردش هوا و مانع از تعریق پا شوند. این کفش‌ها باید کفی مناسب و کاملا استاندارد داشته باشند. دقت کنید که برندهای ورزشی برای هر ورزش خاص، کفش مخصوص طراحی می‌کنند؛ مثلا کفش مخصوص دویدن Running و کفش مخصوص تمرین Training هر کدام برای شرایط خاصی طراحی شده‌اند تا ورزشکار بتواند بهترین عملکرد را از خودش نشان دهد. کفشی که مخصوص دویدن است شتاب بیشتری به ورزشکار می‌دهد؛ در حالی که اصطکاک کفش مخصوص تمرین بالاتر است. پس با توجه به رشته ورزشی‌تان کغش مناسب را انتخاب کنید.

از آنجایی که ممکن است بخواهید کفش ورزشی‌تان را در محیطی غیر از باشگاه بپوشید، نسبت به رنگ آن دقت بیشتری داشته باشید. توصیه ما استفاده از رنگ‌های تیره‌تر از هر طیفی است تا قابلیت ست شدن با لباس‌های ورزشی بیرون از باشگاه شما را داشته باشد و ظاهرتان را زیباتر کند.

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار