مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11568

با انواع استایل در دنیای مد بیشتر آشنا شوید

دانستن و شناخت انواع استایل، تا حدودی از شخصیت دیگران مطلع شوید چرا که سبک لباس پوشیدن هر فرد نشان از شخصیت درونی اوست اما برای فهمیدن این موضوع، لازم است که ابتدا با انواع استایل آشنا باشید...

اگر به افراد پیرامون خود دقت کرده باشید متوجه می شوید هر فردی از سبک خاصی برای انتخاب و پوشیدن لباس هایش استفاده می کند. نکته جالبی که وجود دارد این است که شما می توانید با دانستن و شناخت انواع استایل، تا حدودی از شخصیت دیگران مطلع شوید چرا که سبک لباس پوشیدن هر فرد نشان از شخصیت درونی اوست اما برای فهمیدن این موضوع، لازم است که ابتدا با انواع استایل آشنا باشید. در ادامه با مجله مد برندکده همراه باشید تا با هم با انواع استایل بیشتر آشنا شویم.

مطالعه کنید: روانشناسی لباس پوشیدن

استایل مینیمال

استایل مینیمال معمولا به استایل هایی گفته می شود که بسیار ساده و راحت هستند و در آن، از رنگ های کمتری استفاده می شود؛ در کل از رنگ های خنثی بیشتر استفاده می شود. این استایل مناسب استفاده روزانه و قرارهای کاری است . معمولا سلبریتی ها از این استایل برای استایل روزمره خود استفاده می کنند. در این استایل، به جای استفاده از اکسسوری و زیورآلات پر زرق و برق، از اکسسوری های کوچک، ظریف و ساده استفاده می کنند.

مطالعه کنید: تفاوت استایل مینیمال با بیسیک

انواع استایل

استایل ماکسیمال

استایل ماکسیمال نقطه مقابل استایل مینیمال است به این معنی که هر قدر در استایل مینیمال، سادگی حرف اول را می زند برعکس در استایل ماکسیمال همه چی اغراق آمیز است و ترکیب بندی شلوغی دارد و مناسب افرادیست که در انتخاب استایلشان شجاعت دارند. یکی از دلایلی که سبب محبوبیت استایل ماکسیمال در بین افراد شده است، راحتی در انتخاب است. لباس های طرحدار و شلوغ، لباس های اورسایز، اکسسوری های بزرگ و رنگ های تند، از خصوصیات استایل ماکسیمال است.

انواع استایل

استایل ویمسیکال

در استایل ویمسیکال که امروزه در بین سلبریتی ها و افراد مشهور بسیار محبوب شده، صرفا رنگ های شاد و طرح های جذاب کاربرد دارند و رنگ های تیره در این استایل جایی ندارند. یکی از آیتم های اصلی استایل ویمسیکال، دامن حریر و گیپور با رنگ های شاد و طرح های شلوغ و گل گلی است. این سبک از لباس پوشیدن به دلیل استفاده از رنگ های شاد و طرح های شلوغ، برای تابستان بسیار مناسب می باشد.

انواع استایل

استایل کلاسیک

استایل کلاسیک همیشه از محبوب ترین استایل ها بوده چرا که تطبیق پذیری بالایی دارد؛ به عبارتی در استایل کلاسیک محدودیتی برای در آمیختن با استایل های دیگر ندارید و در واقع این سبک لباس پوشیدن، می تواند پایه و اساس سایر استایل ها باشد. طرز لباس پوشیدن شما در استایل کلاسیک، تمیز و مطمئن است و معمولا رنگ های خنثی در این استایل در اولویت قرار دارند. رنگ در استایل کلاسیک نقش بسیار مهمی دارد و به عبارتی، مفهوم کلاسیک در رنگ های آن معنا پیدا می کند. در حالت کلی استایل کلاسیک را می توان با رنگ های خنثی و رنگ هایی مانند خاکستری، بژ، سفید، سورمه ای، مشکی، کرم، فیلی و ... توصیف کرد. ناگفته نماند که در استایل کلاسیک لزوما محدود به استفاده از رنگ های خنثی نیستید بلکه می توانید از رنگ های شاد برای انتخاب اکسسوری هایی مانند کیف و شال و روسریتان استفاده کنید. نکته ای که در استایل کلاسیک باید به آن توجه شود، فیت بودن سایز لباس است به این معنا که لباس نه خیلی چسبان و آزار دهنده باشد و نه خیلی آزاد باشد که ظاهر فرد را نامرتب نشان دهد. در این استایل، پارچه ها اغلب از جنس پنبه، ابریشم الیافی و پشم هستند و طراحی لباس هایی به این سبک، ساده و مینیمال هستند.

استایل کلاسیک

جواهرات و اکسسوری ها در این استایل بسیار ساده و به تعداد کم مورد استفاده قرار می گیرد.افرادی که از استایل کلاسیک پیروی می کنند اغلب افرادی با ظاهری ساده و رسمی هستند که به مد خیلی علاقمند نیستند و ترجیح میدهند به جای پیروی از مد، همیشه یک ظاهر ساده و رسمی و البته مرتب، داشته باشند. ژاکت های پشمی و ابریشمی، بارانی ها و چکمه های ساق بلند، کیف های دستی کوچک و ساده، لباس و تیشرت هایی با خطوط منظم، پیراهن های شطرنجی و چهارخانه، دامن های ساده و تا حدودی چسبان از جمله ویژگی های استایل کلاسیک است.

استایل کلاسیک

به آقایانی که می خواهند یک استایل کلاسیک جذاب داشته باشند، توصیه می کنیم که کفش های کتانی و اسپرت، شلوارهای جین و تیشرت و پیراهن های فانتزی و گلدار را کنار بگذارند و به جای آن از کفش های مردانه رسمی، شلوارهای کتان یا پارچه ای و کت های تک نسبتا آزاد استفاده کنند. همچنین آقایان در هنگام انتخاب جوراب، لازم است رنگی را که به رنگ شلوارشان نزدیکتر است، بپوشند و جوراب سفید را کلا از دامنه انتخابات خود خارج کنند. فراموش نکنید که در استایل کلاسیک، موها نیز باید به سبک کلاسیک باشند.

استایل کلاسیک

استایل کژوال

واژه کژوال، به معنای تصادفی و غیر جدی است. ممکن است شما با شنیدن این اسم، فکر کنید که یک استایل شلخته است در حالی که استایل کژوال در مد، هر چیزی هست به جز شلختگی! در واقع استایل کژوال به معنی استایل عجیب و غریب است. معمولا افرادی که به دنبال راحتی هستند و راحت بودن را به هر چیز دیگری ترجیح می دهند، از این سبک پیروی می کنند. این افراد نه تنها شلخته نیستند بلکه یک ظاهر مدرن و شیک و در عین حال ساده و راحت دارند.

انواع استایل

استایل کالج

استایل کالج یا استایل پرپی (Preppy)  در ایران کمتر دیده می شود. این استایل از کالج های غرب، که مختص افراد ثروتمند و مرفه بود، نشات گرفت. این استایل در آغاز مخصوص دانش آموزان ثروتمندی بود که برای رفتن به مدرسه از لباسهای شیک و برندهای گران قیمت استفاده می کردند. با گذشت زمان استایل کالج طرفداران زیادی پیدا کرد و همه افراد مرفه، با گروه های سنی مختلف، از آن پیروی کردند؛ گرچه اکنون همه اقشار می توانند از این سبک استفاده کنند. اصالت، آراستگی و شیک بودن از ویژگی های اصلی استایل کالج است. لباس های یقه دار و آستین بلند، کفش های کالج، کفش های زنانه ساده با پاشنه متوسط، پارچه هایی با طرح چهارخانه، راه راه، خال خالی و گل گلی ریز از آیتم های سبک کالج می باشند؛ بعلاوه اینکه رنگ های مانند سفید، سورمه ای، سبز تیره، قرمز بورگاندی، قهوه ای و کرم از رنگ هایی هستند که در استایل کالج بیشتر دیده می شوند و رنگ های دیگر خیلی کم در این استایل به چشم می خورند.

انواع استایل

انواع استایل

استایل اگزوتیک

استایل اگزوتیک یا عجیب به استایلی گفته می شود که در آن از هر چیز عجیب و غریبی که شاید تابحال کسی ندیده باشد، تشکیل می شود. در استایل اگزوتیک معمولا از رنگ های تند، گلدوزی ها و طرح های پیچیده، چاپ های عجیب و زیورآلات خاص استفاده می شود.

انواع استایل

استایل بوهو

استایل بوهو برگرفته از مردم کوچ نشین بوهم یا بوهمیاست که واقع در قسمت غربی جمهوری چک است. در استایل بوهو معمولا از ویژگی های طبیعت و گل و گیاه، لباس های گشاد و نازک، لباس های گل گلی و طرحدار و رنگ های شاد و گرمی مانند قرمز، خردلی و ... استفاده می کنند.

انواع استایل

استایل تام بوی

یکی از انواع استایل های دخترونه که در آن خبری از لباس ها و اکسسوری دخترانه نیست و به سبک پسرهای جوان لباس می‌پوشند؛ شلوار جین یا کتان، پیراهن دکمه دار و یک کفش اسپرت راحت را ترجیح می دهند.این لباس پوشیدن دختران به سبک پسران جوان را استایل تام بوی می گویند. این استایل، ساده، بی دردسر و جالب است.از افراد مشهوری که از استایل تام بوی پیروی می کنند ،میتوان الن دجرنس Ellen Degeneres  مجری برنامه الن شو را نام برد. این استایل، ساده، بی دردسر و جالب است.

انواع استایل

استایل آوانگارد

واژه آوانگارد ریشه نظامی دارد و به معنای جلودار و پیشروست و در مد و فشن به معنای ساختار شکن، روشنفکرانه، ابتکار و ... است. استایل آوانگارد یکی از انواع سبک لباس که به عنوان یکی از بی پرواترین و بی قانون ترین سبک لباس پوشیدن است چرا که در این سبک، لباس پوشیدن را یک هنر می دانند نه یک مد!!! ایده لباسهایی به سبک آوانگارد، از لباس مردانه گرفته شده و معمولا در مهمانی های خاص سلبریتی ها دیده می شود. نکته جالب اینکه معمولا طراحان و صاحبین برندهای بزرگ از استایل آوانگارد برای آغاز فشن شوهای خود استفاده می کنند تا توجه مخاطب را به لباس های عجیب و قریب خود جلب کنند و بعد از آن طراحی های اصلیشان را رونمایی کنند که مسلما در دید و نظر مخاطبین خاص و زیباتر دیده خواهند شد.

انواع استایل

استایل وینتیج

اگر شما طرفدار نوستالژی باشید بدون شک از استایل وینتیج استقبال خواهید کرد. در استایل وینتیج از لباس های قدیمی و سبک آن ها در لباس پوشیدن بهره گرفته می شود. وینتیج پوشیدن بعد از جنگ جهانی دوم و به خاطر کمبودها و محدودیت های مردم در دسترسی به لباس نو، رواج یافت. آن زمان امکان خرید و دسترسی به لباس نو وجود نداشت بنابراین مردم مجبور بودند از لباس های دیگران و لباس های دست دوم استفاده کنند که همین امر سبب شکل گیری سبک وینتیج در دنیای مد شد. استایل وینتیج شامل لباسهایی از دهه های 100 تا 1980 می باشد. امروزه مردم لباس های وینتیج را در ترکیب با لباس های مدرن می پوشند و گاهی با تغییرات اندکی در آن ها، بازطراحی می شوند. از ویژگی های اصلی این استایل،پارچه های طرح دار با رنگ های محدود به خصوص پارچه های خال خالی است. نکته ای که در استایل وینتیج باید به آن توجه کنید این است که به هیچ عنوان تمام استایلتان را از یک دهه انتخاب نکنید چرا که در این صورت از مد یک دهه خاص پیروی می کنید و دیگر استایل وینتیج به حساب نمی آید.

انواع استایل

استایل رترو

استایل رترو نیز مانند استایل وینتیج، الهام گرفته از زمان های گذشته است و بسیار به هم شباهت دارند و اکثر افراد این دو استایل را با هم اشتباه می گیرند. از تفاوت های استایل رترو و استایل وینتیج، می توان به زمان انتشار آن ها اشاره کرد. در استایل وینتیج از لباس هایی استفاده می شود که توسط افراد دیگر مورد استفاده قرار گرفته و از زمان انتشار آن گذشته است و درحال حاضر مجددا همان لباس ها مورد استفاده قرار می گیرد اما در استایل رترو با الهام گرفتن از لباس های قدیمی، لباس هایی با همان سبک در عصر جدید تولید می کنند. استایل رترو در واقع یک سبک کلاسیک است که تنوع رنگی و پالت رنگی خاصی را در هر فصل ارائه می دهد به صورتی که ممکن است در یک فصل رنگ های پاستیلی را در این استایل ببینید و در فصل دیگر رنگ های تیره! تیشرت های چاپی با رنگ های روشن و پاستیلی و شلوارهای اورسایز که کمی کوتاه نیز هستند، همچنین کفش های اسپرت و راحت نمونه ای از لباس هایی به سبک استایل رترو می باشند.

انواع استایل

انواع استایل

استایل ورزشی

امروزه استایل از استایل های محبوب و پر طرفدار در بین جوانان است. در استایل ورزشی معمولا از لباس های اسپرت و راحت، کفش های اسپرت و برند، لگ های ورزشی و ... استفاده می کنند. لباس های ورزشی نه تنها به شما حس راحتی را منتقل می کنند بلکه اگر درست انتخاب شوند، استایلی جذاب را به شما هدیه خواهند داد.

انواع استایل

انواع استایل

استایل گوتیک

استایل گوتیک استایلی عجیب و پر از اکسسوری های خاص شامل زنجیر، حلقه ها و مهره های فلزی است. معمولا افرادی که می خواهند مرموز دیده شوند از این استایل پیروی می کنند.از ویژگی های اصلی استایل گوتیک، سیاه و سفید بودن است چه در لباس و چه در آرایش مو و صورت.

انواع استایل

انواع استایل

استایل هنری

یکی از انواع تیپ لباس که به تازگی در بین مردم مورد توجه قرارگرفته، استایل هنری است. در این استایل لباس‌های عجیب و غریب و ناهمگون حرف اول را می‌زنند به‌گونه‌ای که با ورود به یک جمع، خاص بودن لباس به چشم می‌آید. معمولا افرادی که روحیه هنری دارند، طرفدار این سبک هستند و معمولا هر فردی استایل خاص خودش را می سازد، به همین دلیل این استایل ممکن است در هر فردی، متفاوت دیده شود ولی در حالت کلی استفاده از کلاه، دستمال سر، زیورآلات و در کل اکسسوری های خاص با اشکال مختلف از ویژگی های این سبک است.

 

انواع استایل

استایل هیپ هاپ

استایل هیپ هاپ به دهه 60 میلادی برمیگردد زمانی که در محله های فقیرنشین آمریکا، بچه های کوچکتر مجبور به پوشیدن لباس برادران بزرگترشان بودند. در دهه 80 برندهای بزرگی از جمله آدیداس خودش را با این فرهنگ هماهنگ کرد؛ بعد از آن هیپ هاپ دستخوش تغییراتی شد تا به شکل امروزش رسید. انتخاب لباس هایی با سایز خیلی بزرگ یا خیلی گشاد و شلوارهای چریکی از ویژگی های اصلی استایل هیپ هاپ هستند. ازجمله افراد مشهوری که از این استایل پیروی می کنند می توان به بیلی ایلیش خواننده جوان و آینده موسیقی ایران اشاره کرد.

مطالعه کنید: نگاهی به فشن دهه 60

انواع استایل

انواع استایل

استایل راکر

استایل راکر بسته به این که طرفدار چه نوع سبکی از موسیقی راک هستید، در افراد مختلف، متفاوت است اما در حالت کلی برای سبک استایل راکر می توان 3 دسته بندی لباس شامل تیشرت های قدیمی و گشاد، شلوار جین و کت چرم در نظر گرفت. معمولا افرادی که طرفدار هنر و موسیقی هستند، از این سبک استفاده می کنند.

مطالعه کنید: تاریخچه تیشرت و انواع آن

انواع استایل

استایل پانک

استایل پانک از خرده فرهنگ پانک که یک جنبش اعتراضی است، نشات گرفته است. پانک ها روحیه ضد سرمایه داری و ضد مادی گرایی دارند به همین دلیل با دنیای مد پیش نمی روند و از لباس های گران قیمت در استایلشان استفاده نمی کنند. از آن جایی که شروع جنبش پانک با موسیقی همراه بود، استایل پانک نیز ابتدا توسط گروه های موسیقی به نمایش گذاشته شد. پانک شاخه ای از راک است. در حقیقت پانک ها از طریق موسیقی، و صریح تر از راک، اعتراض خود را بیان می کردند . ژولیدگی، مدل موی نامرتب، لباس های کثیف و شلخته، شلوارهای زاپ دار و پاره، بخصوص جین و چرم از ویژگی های استایل پانک می باشند.

مطالعه کنید: فشن وسیله ای برای بیان اعتراض

انواع استایل

استایل کابوی

استایل کابوی یا وسترن یکی از سبک های قدیمی است که برگرفته از سبک زندگی گاوچران ها می باشد.این استایل یک استایل محلی است که توسط افراد مشهوری مانند roy rogers به شهرت رسیده است. منشا اصلی سبک کابوی به اسپانیا بر می گردد اما در فرهنگ آمریکایی نقش پر رنگ تری دارد. در حقیقت این سبک با مهاجرت از یک منطقه به منطقه دیگر، ویژگی های متعددی از فرهنگ مناطق را با خود همراه می کرد که باعث تغییراتی در سبک کابوی می شد. شلوار جین، پیراهن چهارخانه، کت جیر و البته اکسسوری ها بخش اصلی استایل کابوی را تشکیل می دهند.

مطالعه کنید: با بوت‌های کابویی چی بپوشیم؟

انواع استایل

 

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار