مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11579

تاریخچه پاپیون و انواع آن

برخی بر این باورند که استفاده از پاپیون، لاکچری تر از کروات است اما مانند کروات، نمیتوان در هر مکان و موقعیتی آن را استفاده کرد. در مورد تاریخچه پاپیون، عده­ ای می گویند، قبل از پیدایش کروات وجود داشت

پاپیون، یک نوار پارچه ای است که دور گردن و یقه پیراهن به شکل پروانه ای بسته می شود. پارچه­ای که برای طراحی و تولید پاپیون از آن استفاده می کنند اغلب از جنس ابریشم، پنبه، پلی استر و حتی ترکیبی از پارچه هاست. در گذشته پاپیون و دستمال گردن را همراه با لباس های گران قیمت می پوشیدند به همین دلیل این گونه جا افتاده بود که پاپیون تنها مختص به افراد ثروتمند و افراد سلطنتی است. اما امروزه استفاده از پاپیون شکلی عمومی تر پیدا کرده و همه اقشار قادر به تهیه و استفاده از آن هستند. برخی بر این باورند که استفاده از پاپیون، لاکچری تر از کروات است اما مانند کروات، نمی توان در هر مکان و موقعیتی آن را استفاده کرد. در ادامه با مجله مد برندکده همراه باشید تا با تاریخچه پیدایش پاپیون و انواع آن آشنا شویم.

مطالعه کنید: آموزش بستن 10 مدل گره کروات

تاریخچه پاپیون

در مورد تاریخچه پاپیون، عده­ ای می گویند، قبل از پیدایش کروات وجود داشته و برخی نیز معتقدند، شکل تکامل یافته کروات است. اما آن چه در اکثر منابع متعدد در مورد تاریخچه پاپیون آمده است، مربوط به جنگ سی ساله کرواسی در قرن 17 است. سربازان در آن زمان، از یک نوار پارچه ای یا روسری برای بستن یقه لباسشان استفاده می کردند و شاید این اولین باری بود که پاپیون کشف شد. بعدها در قرن 18 و 19 در فرانسه، شخصی از قشر بالای جامعه، با ترکیب کروات و پاپیون، مدل های جدیدی را در میان مردم گسترش داد، تا اینکه در قرن 19، پاپیون به طور رسمی وارد دنیای فشن و پوشاک مردانه شد. به تدریج مردم سایر کشورها نیز از این پوشش جدید استقبال کردند و از آن استفاده کردند. با گسترش پاپیون در سراسر دنیا، برخی از کشورها، از پاپیون برای نشان دادن شغل افراد استفاده می کردند. به عنوان مثال وکلا، تجار، افرادی که از طبقه بالای جامعه بودند و یا سمت بالایی در شرکت های بزرگ داشتند، به همراه لباس کاریشان از پاپیون نیز استفاده می کردند.

انواع مدل پاپیون

پاپیون ها در ابتدا، تنها در 2 رنگ سیاه و سفید تهیه می شدند و بعدها رنگ های دیگری، به آن اضافه شد. همچنین امروزه طرح های پاپیون به شکل همان طرح های ابتدایی و ساده گذشته نیستند بلکه طرح های جذاب و شیکی از آن در بازار موجود است.علی رغم تنوع رنگ و طرحی که پاپیون های امروزی دارند، اما همچنان نیز رنگ سیاه و سفید آن با طرح ساده، طرفدار بیشتری نسبت به سایر رنگ ها و طرح ها دارند و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

تاریخچه پاپیون

تاریخچه پاپیون

تاریخچه پاپیون

تاریخچه پاپیون

در حالت کلی، پاپیون ها را می توان به دو نوع سنتی و مدرن تقسیم کرد. نوع سنتی آن، که در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می گرفته است، طول ثابتی در حدود 14 تا 19 اینچ دارد و باید خودتان آن را به دور گردن و یقه لباستان گره می زدید. این گره زدن برای برخی بسیار سخت و خسته کننده بود با این وجود هنوز هم برخی از افراد، از نوع سنتی و کلاسیک پاپیون استفاده می کنند.

نحوه بستن پاپیون

نوع دیگر پاپیون، نوع مدرن آن است. در نوع مدرن پاپیون، نیازی نیست شما خودتان آن را گره بزنید چرا که این مدل، به صورت آماده طراحی شده است و شما تنها باید آن را به دور گردن خود ببندید و با بندی که در پشت آن تعبیه شده است، آن را پشت گردنتان گره بزنید. در این مدل، امکان تغییر سایز پاپیون وجود دارد. البته نوع مدرن پاپیون، مدل های متفاوتی دارد.

1-  مدل پیش گره زده: در این مدل گره پاپیون آماده است و شما فقط باید بند آن را گره بزنید.

نحوه بستن پاپیون

2-  مدل قفلی: این مدل، حتی نیاز به گره زدن بند نیز ندارد و به وسیله یک قفل گیره­ای، به یقه لباس وصل می شود.

نحوه بستن پاپیون

 

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار