مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11591

معرفی کامل الی صعب، طراح لبنانی

الی صعب یا الی ساب، طراح لباس لبنانی در 4 ژوئیه 1964 در بیروت به دنیا آمد. الی صعب یکی از طراحان خود آموخته طراحی لباس است که از 9 سالگی با طراحی لباس برای خواهرانش و همچنین با فروش خلاقیت های دست دوز

الی صعب یا الی ساب، طراح لباس لبنانی در 4 ژوئیه 1964 در بیروت به دنیا آمد. الی صعب یکی از طراحان لباس خود آموخته است که از 9 سالگی با طراحی لباس برای خواهرانش و همچنین با فروش خلاقیت های دست دوزش، فعالیت خود را آغاز کرد. او به دلیل علاقه زیادی که به طراحی لباس داشت، در سال 1981 برای تحصیل در رشته طراحی لباس، به پاریس رفت. طولی نکشید که او به خاطر علاقه زیادش به این رشته، در سال 1982 به بیروت بازگشت و کارگاه کوچکی را راه اندازی کرد.

فعالیت حرفه ای الی صعب

الی صعب در همان ابتدا هدف خود را مشخص کرده بود و تمرکزش را بر روی طراحی و دوخت لباس های شب و لباس های مجلسی گذاشته بود. لباس هایی که الی صعب در دوران کودکی خود طراحی می کرد، اغلب الهام گرفته از لباس های مادرش بود اما بعدها الی صعب با الهام از مدهای شرقی و غربی و تلفیقی از این دو مد، استایلی جذاب و چشمگیر را برای طراحی ها و لباس هایش انتخاب کرد. در دهه 80 لباس های الی صعب توجه افراد سلطنتی را به خود جلب کرد و همین موضوع باعث محبوبیت و شهرت روزافزون وی شد. او در سال 1997 اولین فشن شوی خود را برگزار کرد و بعنوان اولین طراح غیرایتالیایی بود که عضو انجمن ایتالیایی Camera nazionalle della moda شد و در همان سال موفق شد در رم، مجموعه خود را به نمایش بگذارد.

الی صعب بیشتر به خاطر طراحی لباس های شب و اوت کوتور، معروف است، اما او در برند خود خط تولید کیف و کفش و عطر و ... نیز دارد. در سال 1998، لباس های آماده (Ready ti Wear)خود را به نمایش گذاشت. در همین سال بود که با همکاری Beaute prestige international ، خط تولید عطر و لوازم آرایشی را راه اندازی کرد.

شاید بتوان سال 2002 را اوج شهرت الی صعب دانست، زمانی که هلی بری به عنوان اولین زن سیاهپوست، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد و الی صعب نیز به عنوان اولین طراح لبنانی که لباس یک برنده اسکار را طراحی کرده بود، شناخته شد و توجه ها بیش از پیش به سوی الی صعب جلب شد. اولین مجموعه اوت کوتور الی صعب، در سال 2003 در پاریس رونمایی شد که باعث تحیر همگان شد و در همان سال، الی صعب به عنوان اولین طراح عرب، عضو شورای مدیریت صنعت و مد در فرانسه «Chambre Syndicale de la Haute Couture» شد.

ویژگی لباس های الی صعب

از ویژگی های اصلی طراحی ها و لباس های الی صعب می توان به استفاده از پارچه های گران قیمت، استفاده از مروارید و کریستال، قلاب دوزی ها و نوارهای ابریشمی اشاره کرد. به همین دلیل قیمت لباس هایی که الی صعب طراحی و آماده می کند، بسیار بالاست و تنها قشر مرفه جامعه می توانند از لباس های او استفاده کنند. جالب است بدانید ظرافت طراحی های الی صعب تا حدودی شبیه به طراحی های زهیر مراد طراح مشهور لبنانی است. این دو طراح لبنانی در سال های اخیر توانسته اند جایگاه خوبی را در میان طراحان بزرگ دنیا به دست آورند.

از جمله ستارگانی که لباس های الی صعب را به تن کردند می توان به بلا حدید، آنجلینا جولی، اما واتسون، بیانسه، کیتی پری، تیلور سویفت اشاره کرد.

عروسی مجلل الی صعب جونیور پسر بزرگ الی صعب طراح لبنانی

الی صعب جونیور پسر بزرگ الی صعب، چندی پیش طی یک مراسم مجلل و با شکوه در لبنان با حضور افراد سرشناس و خوانندگان معروفی از جمله نانسی عجم، با کریستینا موراد ازدواج کرد. تمام لباس هایی که کریستینا در سه روز عروسیش پوشیده بود، توسط پدر شوهرش طراحی شده بود. لباسی که کریستینا در  کلیسا به تن داشت یک پیراهن کوتور بسیار زیبا و البته پرکار بود. جالب است بدانید که طراحی و آماده سازی این لباس، 450 ساعت طول کشید و 20 نفر بر روی آن کار کرده بودند. دنباله این لباس 4/5 متر بود که مجموعا صد هزار سنگ و منجوق بر روی آن کار شده بود.

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26729 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار