مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11607

تاریخچه تیشرت و انواع آن

در اواسط قرن 19 میلادی، لباس پوشیدن مردم دچار تغییرات زیادی شد و افراد زیادی به خصوص آمریکایی ها جذب لباس های ساده و راحت شدند. تاریخچه این تیشرت ها نیز به همان دوران و اواخر قرن 19 بر می گردد...

در اواسط قرن 19 میلادی، لباس پوشیدن مردم دچار تغییرات زیادی شد. فشن در دهه 60 میلادی رنگ و روی دیگری به خود گرفت و افراد زیادی به خصوص آمریکایی ها جذب لباس های ساده و راحت شدند. تاریخچه این تیشرت ها نیز به همان دوران و اواخر قرن 19 بر می گردد؛ زمانی که کارگران معدن و باراندازها، در روزهای گرم سال، لباس های سبک و خنک می پوشیدند.

تاریخچه تیشرت

تا این که در سال 1989 در جنگ اسپانیا و آمریکا، نیروی دریایی آمریکا از این پوشش، به عنوان لباس رسمی خود استفاده کرد. در آن زمان، این تیشرت ها که دارای یقه گرد و آستین های کوتاه بودند، تنها در رنگ سفید تولید می شدند و آمریکایی ها به عنوان زیر پیراهنی، در زیر یونیفرم خود از آن ها استفاده می کردند. به تدریج استفاده از این لباس ها، در میان تمام سربازان و نیروهای دریایی محبوب شد، چرا که باعث می شد، یونیفرمشان دیگر کثیف نشود.

تاریخچه تیشرت

بعد از جنگ، استفاده از تیشرت ها به دلیل راحتی و ارزانی، در میان جوانان به لباسی محبوب تبدیل شده بود، ولی اوج محبوبیت این لباس ها زمانی بود که مارلون براندو بازیگر مشهور آن زمان، در سال 1950 برای اولین بار در فیلم "اتوبوسی به نام هوس" از این لباس نه به عنوان زیر پیراهنی، بلکه به عنوان یک پوشش جدا از آن استفاده کرد و از آن پس تیشرت ها به عنوان یک لباس غیر رسمی در میان مردم رواج پیدا کردند. ناگفته نماند که اصطلاح "تیشرت" در سال 1920 به فرهنگ لغت انگلیسی اضافه شد و برای اولین بار شخصی به نام "F. Scott Fitzgerald" این کلمه را در رمان خود بکار برد.

تاریخچه تیشرت

با گذشت زمان تیشرت ها، از شکل ساده خود خارج شدند و در رنگبندی و طرح های مختلف تولید شدند و حتی برخی از افراد با استفاده از طرح های چاپی که بر روی تیشرت ها می زدند، عقاید شخصی خود را بیان می کردند. همچنین بسیاری از موسسات از این تیشرت ها برای کارهای تبلیغاتی خود استفاده می کردند.

تاریخچه تیشرت

تاریخچه تیشرت

تاریخچه تیشرت

شاید Thomas E. Dewey نامزد ریاست جمهوریِ جمهوری خواه آن زمان را بتوان اولین فردی دانست که بر روی تیشرت های ساده، شعار پیروزی با کمپین "با دیویی انجامش بده" را به وجود آورد.

تاریخچه تیشرت

با این که استفاده از تیشرت های گرافیکی و چاپی از دهه 1950 و 1960 آغاز شد، اما تا دهه 70 این تیشرت ها هنوز به عنوان یک پوشش برای بیان اعتراضات و رساندن پیام های گروهک ها به سایرین، تبدیل نشده بودند، تا این که جنبش پانک، این مسئله را رواج داد و از تیشرت ها به این منظور استفاده کرد و به تدریج این حرکت، همه گیر شد. از طرفی محبوبیت آرم های گروه راک همراه با اعتراضات جنگ ویتنام، باعث شد این تیشرت ها بیش از پیش به عنوان یک بستر برای پیام رسانی تبدیل شود. مجله نیویورک تایمز نیز در آن دوره، نام "رسانه پیام" را بر روی تیشرت های گرافیکی گذاشت.

مطالعه کنید: فشن وسیله ای برای بیان اعتراض

تاریخچه تیشرت

تاریخچه تیشرت

اکنون با گسترش صنعت مدوفشن، تیشرت ها نه تنها برای آقایان بلکه برای خانم ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. 

تاریخچه تیشرت

تاریخچه تیشرت

در حال حاضر تیشرت ها در طرح و رنگبندی های متنوع و حتی در مدل های یقه گرد، یقه هفت، کلاه دار و پولوشرت ها در بازار موجود هستند و هرکسی با هرسلیقه و هر هیکلی، می تواند از آن ها استفاده کند. همچنین گاه، برخی از افراد از تیشرت های یقه گرد و یقه هفت بعنوان پوششی خاص و جذاب، در زیر کت خود از آن ها استفاده می کنند که البته ست کردن کت تک با تیشرت نیازمند رعایت قوانینی است که باید به آن ها دقت کنید تا بتوانید استایلی خاص برای خود بسازید.

مطالعه کنید: تاریخچه پولوشرت و تفاوت آن با تیشرت

تاریخچه تیشرت

تاریخچه تیشرت

تاریخچه تیشرت

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار