مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11616

تاریخچه پولوشرت و تفاوت آن با تیشرت

پولوشرت ها در اواخر قرن 19 وارد دنیای مد و لباس شدند. در آن زمان فعالیت های ورزشی در فضای باز مورد استقبال طبقه اشرافی بریتانیا شد و پیراهن های چوگان، بخشی از لباس ورزشکاران شد. اگر به اسم ...

همان طور که در مقاله "تاریخچه تیشرت و انواع آن" اشاره شد، پولوشرت ها نوعی از تیشرت ها هستند که دارای یقه و چند دگمه می باشند. پولوشرت ها در اواخر قرن 19 وارد دنیای مد و لباس شدند. در آن زمان فعالیت های ورزشی در فضای باز مورد استقبال طبقه اشرافی بریتانیا شد و پیراهن های چوگان، بخشی از لباس ورزشکاران شد. اگر به اسم پولوشرت دقت کنید، از دو بخش پولو+شرت تشکیل شده است که پولو به معنای چوگان است و از آن جایی که از این لباس در مسابقات چوگان استفاده می شد، نام پولوشرت را بر آن نهادند و از آن پس با این نام شناخته  و معروف شد. در آن زمان پولوشرت ها در مقایسه با پولوشرت های امروزی، آستین بلندتری داشتند و اغلب بازیکنان تنیس، از آن ها برای فعالیت های ورزشی خود استفاده می کردند.

تاریخچه پولوشرت

بعدها در سال 1926 یکی از بازیکنان معروف فرانسوی به نام ژان رنه لاکوست که به کروکودیل معروف بود و هفت بار قهرمان تنیس فرانسه شده بود، احساس کرد که این لباس ها برای ورزش بیش از حد دست و پا گیر هستند. بنابراین او پولوشرت ها را برخلاف سنت روز آن زمان، مجددا طراحی کرد.

تاریخچه پولوشرت

در طراحی های او، پولوشرت ها دارای آستین های کوتاه و یقه های برگردان بودند. ژان رنه لاکوست به دلیل آن که رسانه های آمریکایی به او کروکودیل می گفتند، در سال 1927 نماد کروکودیل را بر روی سینه چپ پیراهن خود قرار داد. لاکوست در سال 1933 و بعد از اتمام دوره حرفه ای بازی تنیس،  با همکاری دوستش آندره ژیله، برند خود را تحت عنوان "لاکوست" راه اندازی کرد و نماد کروکودیل را به عنوان لوگوی برندش انتخاب کرد و آن را بر سینه سمت چپ پیراهن هایش چسباند. او که تمرکز خود را بر روی طراحی و تولید لباس، گذاشته بود، ابتدا پیراهن های تولید شده کمپانی اش را در بازارهای اروپا و آمریکای شمالی عرضه کرد و خیلی زود توانست به موفقیت قابل توجهی دست یابد تا جایی که در سال 1980، تقاضای تولید پولوشرت های مردانه به طرز چشمگیری افزایش یافت و به یکی از لباس های راحت آقایان تبدیل شد.

تاریخچه پولوشرت

تاریخچه پولوشرت

 

این پولوشرت ها که در ابتدا بسیار ساده بودند، بعدها برای تمایز تیم ها از یکدیگر، بر روی آن ها خطوط مورب و یا اشکالی را چاپ می کردند. به تدریج این موضوع سبب شکل گیری نوع جدیدی از پولوشرت ها شد.

تاریخچه پولوشرت

در سال 1972 رالف لورن، پیراهن های یقه دار یا همان پولوشرت ها را به عنوان بخش مهمی از خط اصلی تولیداتش در نظر گرفت. این برند، پولوشرت ها را صرفا برای بازیکنان تولید نمی کرد بلکه آن ها را برای مردم عادی نیز طراحی می کرد.

تاریخچه پولوشرت

تاریخچه پولوشرت

لاکوست هم اکنون نیز به عنوان یکی از برندهای مطرح در طراحی و تولید پولوشرت مردانه، به حساب می آید. در حال حاضر پولوشرت ها نه تنها برای فعالیت های ورزشی بلکه برای استفاده روزمره، حتی برای استفاده در زیر کت نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

تاریخچه پولوشرت

تفاوت تیشرت با پولوشرت

همان طور که گفته شد، پولوشرت یا تیشرت یقه دار، نوعی از تیشرت است که در قسمت یقه باهم تفاوت دارند. تیشرت ها معمولا دارای یقه گرد هستند درحالی که پولوشرت ها یک یقه برگردان با دو یا سه عدد دکمه دارند و حتی در برخی مواقع، جیب هم دارند. یکی دیگر از تفاوت های تیشرت با پولوشت، جنس آن هاست؛ معمولا جنس پولوشرت ها از پنبه یا نخ های بافتنی است و گاهی از ابریشم و پشم نیز در طراحی آن ها استفاده می شود. از طرف دیگر طرح و رنگ تیشرت ها بسیار بیشتر از طرح و رنگ پولوشرت ها است و اغلب، پولوشرت ها ساده تر از تیشرت ها هستند.

تفاوت تیشرت با پولوشرت

تفاوت تیشرت با پولوشرت

برندهای مرتبط با نوشته

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار