مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11621

تم مت گالا 2020 اعلام شد

 "about time: fashion and duration" تمی است که برای مت گالا 2020 انتخاب شده و Wendy Yu کیوریتور از "تفاوت های ظریف و بی انتها" صحبت کرده است. "تصویرسازی دوباره تاریخ فشن که قطعه قطعه، ناپیوسته و ...

سال 2020 گویی نقطه عطف تاریخ موزه هنر متروپولیتن به حساب می آید. موسسه نیویورک، سالگرد 150 مین سال تاسیس مت گالا را با سری نمایشگاه ها و شاهکارهای تاریخ جشن خواهد گرفت. در راستای تم مت گالا 2020، Met  اعلام کرد که نمایشگاه گلچینی از تاریخ 150 ساله فشن را به نمایش خواهد گذاشت.

 "duration about time: fashion and" تمی است که برای مت گالا 2020 انتخاب شده و Wendy Yu کیوریتور از "تفاوت های ظریف و بی انتها" صحبت کرده است. "تصویرسازی دوباره تاریخ فشن که قطعه قطعه، ناپیوسته و ناهمگن است."

تم مت گالا 2020

آندره بولتون، سرپرست فعلی کیوریتوری موزه متروپولیتن، تم مت گالا 2020 را براساس فیلم "Orlando" از "سالی پاتر" که درباره سفر در زمان بود و از نام یکی از آثار ویجینیا وولف برداشته شده بود، گرفته است.  او می گوید صحنه فوق العادی در این فیلم وجود دارد" تیلدا سویینتون با لباس فرانسوی قرن هجدهمی، وارد هزارتویی می شود و زمانی که از آن عبور می کند، لباسش تغییر کرده و به لباس های قرن نوزده شبیه می شود. این صحنه خارق العاده است و این ایده از همان جا می آید."

تم مت گالا 2020

شبح-راویِ آثار ویرجینیا وولف که در کتاب های با تم زمان او مانند "اورلاندو"، "خانم دالووی" و "به سوی فانوس دریایی" دیده می شود، در نمایشگاه مت گالا 2020 قرار است به نمایش درآید. هانری برگسون، فیلسوف فرانسوی، مساله دیرند ((durationدر زمان را مطرح کرده است. زمان جاری، انباشت و غیرقابل تفکیک بودن زمان؛ همچنین داستان کوتاهی از مایکل کانینگهام، نویسنده رمان "ساعتها" که خوانشی پست مدرن از خانم دالووی وولف است، در کاتالوگ 2020 نمایشگاه، خواهد بود.

"چیزیکه درباره ایده زمان از نگاه وولف مرا جذب می کند، مساله پیوست و تسلسل در بحث زمان است." شبیه به آنچه برگسون فرانسوی می گوید. " هیچ آغاز، میانه و پایانی وجود ندارد. تنها یک میانه ی بزرگ است و من همچین احساس را در رابطه با فشن دارم. فشن همین زمانِ حال است."

تم مت گالا 2020

طبیعت انسان، دسته بندی کردن و محصور کردن مفاهیم و هرچیز دیگری است؛ همان طور که بولتون می گوید : "نگاهی به تاریخ با چشمانی همگن کننده"

در ویدیویی که به یاد کارل لاگرفلد در ماه ژوئن پخش شد، لاگرفلد می گوید : "اولین چیزی که وقتی به یک دوره خاصی نگاه می کنید و درباره مثلا قرن 18 فکر می کنید ، لباس ها هستند و نه معماری و چیز دیگری."

ماجرایی که بولتون برای این نمایشگاه به راه انداخته، باعث می شود که به شکل کاملا متفاوت،  پیوسته و سلسله وار و نه قطعه قطعه شده به فشن و تاریخچه آن نگاه کنیم.

مطالعه کنید: نگاهی به آغاز صنعت مد و طراحی لباس

نمایشگاه مت گالا 2020 دو بخش – دو بازه زمانی-  دارد و این مسئله  به خاطر زمان بندی تنظیم شده از سال 1870 تا 2020 که بازه زمانی مدرن شده و مدرنیته شدن است، خیلی منطقی و عقلانی است. بخش اول مت گالا 2020 به شکل و ظاهر سیاه برمی گردد و بخش دوم براساس توضیحات کیوریتور، بخش "ضد گاهشماری" است؛ گروه ظواهر سفید.

مکس هولین، مدیر مت گالا، در نشست خبری گفته است : "این نمایشگاه ذات زودگذر فشن را در نظر می گیرد.  "فلش بک" و "فست فوروارد" را بکار برده تا نشان دهد که هر دو مفاهیم می توانند خطی و همچنین دایره ای باشند."

تم مت گالا 2020

بولتون نگاهش به "برابری در زمان" است. او اعتقاد دارد که مقایسه و تطبیق دو طراح از دو دوره متفاوت، همچنین مقایسه دو طراح از یک دوره که یکی از آن ها موفق شده و دیگری موفقیت چشمگیری کسب نکرده است مانند شانل و پاتو در دهه 20 میلادی و نمونه های دیگر،می تواند جالب و قابل تامل باشد.

بولتون قصد دارد تا راز بین طراحان را کشف کند. معمای طرح های این هنرمندان در طول تاریخ از طریق شکل ها، موتیف ها، متریال بکار رفته و همچنین الگوها و تکنیک ها حل شود. مایکل بولتون شخصا به الکساندر مک کویین علاقه ویژه ای دارد و از نگاه او دامن "بامستر" که در سال 1995 توسط مک کویین طراحی شد، نسخه رادیکال لباس سیاه پرنسس اواخر 1870 است؛ و این تاثیر گذاری ها و تاثیر پذیری ها می تواند جالب توجه باشد و تعمق در آن، مساله زمان را برایمان قابل لمس تر می کند؛ زمان برگسونی.

نمایشگاه مت گالا 2020 در تاریخ 7 می برگزار خواهد شد و تا 7 سپتامبر ادامه خواهد داشت. بولتون برای طراحی صحنه و ویژال با اس دِولین (Es Devlin) همکاری خواهد کرد؛ کسی که در گذشته، طرح هایی با موضوعاتی شبیه تم مت گالا 2020 "درباره زمان" کار کرده است.

 

لینک های مرتبط:

مراسم مت گالا 2018

 

مراسم مت گالا 2019

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26727 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار