مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11669

طراحان چگونه می‌توانند در دوران بحران کرونا نقش داشته باشند؟

از مشکلاتی که طراحان فشن در چند هفته اخیر درگیرش هستند میتوان به نبود راه حل در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد. هیچ یک از طراحان ایده مناسبی در راستای بحران کرونا نداشته و کار آنها اغلب با طبیعت و...

از مشکلاتی که طراحان فشن در چند هفته اخیر درگیرش هستند میتوان به نبود راه حل در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد. هیچ یک از طراحان ایده مناسبی در راستای بحران کرونا نداشته و کار آنها اغلب با طبیعت و جامعه گره خورده است و مفهوم دورکاری چندان برایشان کارساز نیست. اما هفته گذشته ماجرا تغییر کرد: صنعت فشن با تهیه ماسک‌های صورت، واکنشی به عدم وجود تشکیلات پزشکی در بیمارستانهای آمریکا نشان داد.

به تازگی در اینستاگرام ویدیویی پخش شد که شرایط بحرانی پرستاران را در بیمارستان نشان میداد و به همین خاطر آندرو کومو، فرماندار نیویورک درخواست داد تا هر چه زودتر صنعت پوشاک دست به طراحی و تولید ماسک و لباسهای مخصوص برای پرستاران بزند.

مطالعه کنید: اختصاص خط تولید برندهای ایرانی به تولید ماسک و لباسهای ایزوله

نقش طراحان در کرونا
در همین راستا کریستین سیریانو اشاره کرد که تیم دوزندگی‌اش به صورت دورکاری مشغول کار هستند. همچنین برندون مکسول و روزی آسولین در حال بررسی بهترین راه برای ساخت ماسک و لباس هستند. در نگاه اول بنظر میرسد که تهیه ماسک خیلی می‌تواند ساده باشد: یک سوزن، نخ و متریال "مناسب"  که به راحتی در دسترس است.

مطالعه کنید: ماسک های عجیب با طراحی سه بعدی

نقش طراحان در کرونا

اما دقیقا همین "مناسب" بودن متریال، حلقه گمشده ماجراست. بعد از روزها تحقیق، سیریانو در حال تهیه ماسکهای قابل شستشویی برای پرسنل بیمارستان است (نه دکترها و پرستاران). ماسکها به دلیل نداشتن درجه پزشکی، مناسب ریسک پایینتر و کسانی هستند که ارتباط مستقیم با بیماران کرونا ندارند. سیریانو هنوز نتوانسته اطلاعات درستی درباره متریال با درجه پزشکی پیدا کند. بریتانی هووارد که خود در کارخانه پارچه پورتلند مشغول تهیه ماسک است، اشاره میکند که ماسکهایشان درجه پزشکی دارند اما از طرف سازمان غذا و دارو مورد تایید نیست.

طراحان همگی تلاش دارند تا نقشی در مقابله با کرونا داشته باشند و حتی در استودیوهایشان مقدار زیادی پارچه غیرقابل استفاده دارند اما طی تحقیقات انجام شده نمیتواند به عنوان ماسکی مناسب سلامتی استفاده شوند. ماسکهای پارچه ای میتوانند جلوی ذرات را بگیرند اما نمیتوانند مانع ورود ویروس شوند.

نقش طراحان در کرونا

بیشترین چیزی که دکترها و پرستاران به آن احتیاج دارند ماسکهای N95 است. این ماسکها بهترین محافظ هستند و توانایی فیلتر کردن 95 درصد از ذرات را دارند. طراحان به دلیل نبود تجهیزات کافی نمی‌توانند در استودیوهایشان این ماسک را درست کنند. اما برندهای بزرگ‌تر یا گروه‌های فشن در چین مشغول تولید این نوع ماسک‌ها هستند. زینتکس که یک گروه نیویورکی فشن است طی چند هفته اخیر تمام وقت خود را صرف بازنگری در زمینه زنجیره تامین و همکاری با تهیه کنندگان در چین کرده تا بتوانند کارشان را به بهترین شکل پیش ببرند. برهمین اساس زینتکس در حال حاضر توانایی تولید 100000 ماسک N95 را دارد تا با تاییدیه کومو آنها را به بیمارستان‌ها برسانند.

نقش طراحان در کرونا

از سوی دیگر، طراحان کوچک با وجود مشکلات نباید از کمک دست بکشند. آنها حداقل میتوانند ماسکها را خریداری کرده و به بیمارستانها اهدا یا از پلتفرمهای جدید مانند MaskaHero# حمایت کنند. اما در هرحال وقتی یک نفر مستقیم با بیماران کرونا در ارتباط باشد ماسک زدن چندان کمکی نمیکند، اما اگر با وجود ماسک احساس امنیت بیشتری به آن شخص دست می‌دهد، فرقی نمیکند که ماسک پارچه ای باشد یا سربند گلدار.

تنها یک چیز اهمیت دارد : در خانه بمانید، ماسک پارچه ای بخرید و هرآن چیزی که می‌توانید را اهدا کنید!

نقش طراحان در کرونا

#ترجمه اختصاصی توسط تیم برندکده

کلیه حقوق مربوط به مطالب قرارداده شده در وب سایت محفوظ است و هرگونه کپی برداری تنها با ذکر منبع و لینک به مطلب مجاز می باشد.

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار