مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11672

دایانا ساختارشکن و تاثیرش بر مد

دایانا، پرنسس ولز، عضو خانواده سلطنتی انگلیس، همسر اول پرنس چارلز ، پرنس ولز و مادر شاهزاده ویلیام و پرنس هری بود. فعالیت‎ها و شیک پوشی دایانا او را به نمادی بین المللی بدل کرد و به او محبوبیت ...

دایانا، پرنسس ولز، عضو خانواده سلطنتی انگلیس، همسر اول پرنس چارلز ، پرنس ولز و مادر شاهزاده ویلیام و پرنس هری بود. فعالیتها و شیک پوشی دایانا او را به نمادی بین المللی بدل کرد و به او محبوبیت دو چندان داد.

پرنسس دایانا

او به همان اندازه که Audrey Hepburn  یا Jackie Kennedy در مد مورد تقلید و اسطوره بودند، در میان مردم محبوبیت داشت. در دو دهه گذشته  از زمان مرگ وی ، دایانا ، پرنسس ولز ، به یکی از ایکون‌ها دنیای مد تبدیل شده است.

مطالعه کنید: کیت میدلتون پرنسس مد جهان

پرنسس دایانا

پرنسس دایانا

 اما  چگونه این کار را انجام داد؟ او با پوشیدن بلوز‌های جذاب، لباس‌های مجلل و استفاده از پارچه‌های مخمل و رنگ‌های پاستلی به زنی چشمگیر و مرتب ، که با اعتماد به نفس  قدم بر می‌داشت، تبدیل شد.

پرنسس دایانا

 آنچه که واقعاً دایانا را از بقیه جدا کرده ، توانایی برقراری ارتباط با لباس‌هایش بود. تعجب آور است که دایانا با وجود توانایی خارق العاده در برقراری ارتباط با لباس‌هایش، کمتر مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته است. بخش اعظمی از  لباس‌هایی که پرنسس دایانا می پوشید بر اساس احترامی بود که به طرف مقابلش می گذاشت؛ در حقیقت او با انتخاب نوع لباس‌هایش به نحوی با دیگران ارتباط برقرار می‌کرد.

در واقع دایانا برای سفرهای خارج از كشور "یك سبك بسیار منظم از رژیم سلطنتی" داشت كه به ملت میزبان، ادای احترام می‌كرد. به عنوان مثال وی در سفر به عربستان  لباسی را به تن داشت که از شاهین‌های طلایی در آن استفاده شده بود‌ که نماد عربستان سعودی است.

پرنسس دایانا همچنین از تاثیر لباس بر چهره عمومی خود کاملا آگاه بود. او همیشه سعی داشت با لباس‌هایش، حضور فیزیکی خود را تقویت کند و به عنوان یک انسان دوستدار در سطح جهانی و یک زن دلسوز بر سر زبان‌ها بیفتد. او با استفاده از لباس‌های شاد و رنگارنگ، تلاش می کرد تا حس نزدیکی و راحتی را به مخاطب منتقل کند. دایانا دستکش نمی‌پوشید زیرا دوست داشت دست مردم را بگیرد. او گاهی اوقات جواهرات كوچك به خود آویزان می‌کرد تا بچه‌ها بتوانند با آن بازی كنند. پرنسس دایانا زمانی که به بیمارستان کودکان می‌رفت كلاه نمی گذاشت چراکه بر این باور بود با کلاه نمی توان کودکان را در آغوش گرفت. 

پرنسس دایانا

جالب است که بدانید حتی جنس پارچه‌ها فرصتی برای انتقال حس همدردی پرنسس دایانا بود؛ اگر او  برای دیدار نابینایان به بیمارستان می‌رفت ، اغلب اوقات لباس مخمل می‌پوشید تا حس گرما و نزدیکی را انتقال دهد.

استفاده از سرشانه های بزرگ در لباس ها آن چیزی بود که از مد دهه 80 در استایل پرنسس دایانا به چشم میخورد. قانون شکنی دایانا در لباس پوشیدن، مسئله ای جدی و خطیر بود. او اولین و تنها عضو خانواده سلطنتی بود که با شلوار در مراسم عصرانه حاضر شد و جنجال‌هایی به پا کرد. علاقه دایانا به شلوار با تاکسیدو، آن چیزی نبود که از یک شاهزاده خانم در آن دوره انتظار برود؛ استایلی جذاب و در عین حال جسورانه. اما همین ساختارشکنی و شناخت دقیق از استایل، او را قدرتمند جلوه داده و باعث افزایش محبوبیت او بین نسل جوان و طرفداران مد شد.

مطالعه کنید: مگان مارکل و ازدواجی که قوانین سلطنتی را شکست

 پرنسس دایانا

پرنسس دایانا

اعتماد به نفس دایانا در انتخاب و نحوه لباس پوشیدن، باعث شده بود که نه تنها کمد لباس و استایل او، بلکه خودش نیز جذاب به نظر برسد. به همین خاطر از نگاه منتقدان، پرنسس دایانا از دنیای مد فراتر رفته و به ظرافت فوق العاده ای دست پیدا کرده بود.

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26759 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار