مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11727

ورود دوست کانیه وست به ژیوانشی

کلیر وایت کلر که در سال 2018 با طراحی لباس عروس مگان مارکل به یکی از چهره‌های مهم سال تبدیل شد چندی پیش از ژیوانشی جدا شد و اکنون متیو ویلیامز بعنوان طراح جدید ژیوانشی فعالیت خود را آغاز کرده است.

 ژیوانشی همچنان در مسیر تغییرات است و در خبری که چندی پیش اعلام شد، کلیر وایت کلر (Clare Waight Keller) پس از سه سال فعالیت به عنوان کارگردان هنری این برند، از سمت خود کناره‌گیری کرد. کلیر در سال 2017 به عنوان کارگردان هنری به ژیوانشی پیوست و به عنوان اولین طراح زنی نام گرفت که توانست نقشش را در این کمپانی، به بهترین شکل ایفا کند و به مدت سه سال این سمت را نگه دارد. کلیر در سال 2018 با طراحی لباس عروس مگان مارکل به یکی از چهره‌های مهم سال تبدیل شد. به همین خاطر در مراسم جوایز فشن سال 2018 جایزه بهترین طراح بریتانیایی را از دستان مگان مارکل دریافت کرد. اما خبر جدید اینکه، برند لاکچری ژیوانشی، به تازگی مدیر هنری جدید خود را معرفی کرد.

متیو ویلیامز طراح ژیوانشی

متیو ویلیامز، طراح جدید برند ژیوانشی

متیو ام ویلیامز(Matthew M. Williams) که قبل از این سمت، برند استریت ویر (street wear) الیکس (1017 ALYX 9SM) را بنیان‌گذاری کرده بود، انتخابی با هدف فروش بیشتر از طرف ال وی ام اچ(LVMH)، کمپانی مادر ژیوانشی و دیور، محسوب می‌شود؛ انتخابی هوشمندانه جهت جذب مخاطبان جوان از نسل‌های Z و Y یا به اصطلاح نسل اینترنت. این نسل‌ها که تا سال 2025 نیمی از مشتریان محصولات لاکچری را تشکیل خواهند داد، گرداننده‌ی چرخه‌ی اقتصادی چین، بزرگترین بازار تولیدات لاکچری نیز می‌باشند.

متیو ویلیامز طراح ژیوانشی

ویلیامز از سال 2015 بواسطه‌ی برند الیکس و همکاری نزدیک با صنعت موسیقی، به شهرت رسید و کارهای او توسط ستارگانی همچون لیدی گاگا و کانیه وست پوشیده شد.او در سال 2017 از فینالیست های جایزه کمپانی ال وی ام اچ بود. ویلیامز از دوستان نزدیک ویرجیل آبلو (Virgil Abloh) است که در پروژه‌های متفاوتی با یکدیگر همکاری کرده‌اند. آبلو، طراح ارشد لویی ویتون مردان، اولین طراحی بود که از دنیای استریت ویر وار صنعت لاکچری شد. ویلیامز و آبلو هر دو از فرهنگ غرب آمریکا الهام گرفته و موسیقی هیپ‌هاپ تاثیر به‌ سزایی در رشد آن‌ها داشته است. او که در کالیفرنیا بزرگ شده، حال از ایتالیا به فرانسه مهاجرت می کند تا کار خود را در ژیوانشی شروع کند.

متیو ویلیامز طراح ژیوانشی

این تصمیم آن‌جایی جسارت ژیوانشی را نشان می‌دهد که نگاهی به طراحی‌های کلر ویت-کلر(Clare Waight Keller) می‌اندازیم. کلر طراحی‌هایی اعجاب انگیز برای اوت کوتور انجام می‌داد و همواره مورد تحسین منتقدین مد واقع می‌شد، اما از نظر فروش، تنها لباس‌های مردانه که به دنیای تاریک و گوتیک قبلی ژیوانشی نزدیک بودند، پیشتازی می‌کردند. طراحی‌های ویلیامز اصولا مینیمال و با کمترین میزان برندینگ ارائه می‌شوند و هویت ژیوانشی را از برندی کلاسیک با لباس‌های زیبای کوتور به برندی مدرن و خیابانی تبدیل می‌کنند. ژیوانشی قصد دارد که راه دو برند دیگر در ال وی ام اچ را ادامه داده و مد خیابانی را به عنوان "لاکچری" معرفی کند. البته اگر اوبر دو ژیوانشی اینجا بود، از این تصمیم احساس رضایت نمی‌کرد، اما عملکرد کیم جونز(Kim Jones) در دیور و ویرجیل آبلو در لویی ویتون آینده‌ای روشن را وعده می‌دهد.

متیو ویلیامز طراح ژیوانشی

ورود ویلیامز به ژیوانشی در شرایطی سخت اتفاق می‌افتد. با وجود ویروس کووید-19 و لغو بسیاری از رویداد‌های جمعی، ویلیامز فرصت شروعی هیجان‌انگیز با یک فشن شو با شکوه را از دست داده و تنها باید به پلتفرم دیجیتال بسنده کند. همچنین انتظار می رود فروش محصولات لاکچری تا 35 درصد کاهش پیدا کند. از طرفی دیگر، در دورانی که سرتاسر دنیا در حال تغییرات اجتماعی است، مصرف‌کنندگان نسبت به مدیریت برندهایی که از آن ها خرید می‌کنند، بیش از پیش نگران هستند. شفافیت کاری را شاید بتوان مهم‌ترین نگرانی‌ از سوی مصرف‌کننده‌ی امروزی به حساب آورد. در همین راستا، مصرف‌کننده خواستار مبارزه‌ی علنی با تبعیض نژادی و جنسیتی و همچنین حفظ محیط زیست است. ویلیامز از همین جهت انتخاب هوشمندانه ای است، چرا که مد پایدار از دغدغه های همیشگی او به شمار می‌رود. اتفاقات اخیر در آمریکا و جنبش black lives matter (BLM)  تغییرات بزرگی در فشن ایجاد کرده و بسیاری از چهره های سرشناس با این جنبش همراهی کردند. استریت ویر شاید بیشترین استفاده را از فرهنگ سیاهپوستان کرده و می توان از آن به عنوان مهم ترین منبع الهام این سبک یاد کرد. گرچه ویلیامز سفید پوست است و "ال وی ام اچ" تنها دو مدیر هنری سیاه پوست از بین 15 برند دارد، همچنان چشم ها به ویلیامز دوخته شده تا عملکرد او با توجه به این جنبش سنجیده شود.

متیو ویلیامز طراح ژیوانشی

ویلیامز در پیامی پس از خبر به سمت رسیدنش گفت: "من قدردان گروه ال وی ام اچ هستم که به من کمک کردند تا به بزرگترین آرزوی زندگی ام برسم." او ادامه داد:" در این برهه ی زمانی بی نظیر، من می خواهم از طرف خودم و همکارانم در این صنعت پیامی امیدبخش بفرستم و در جهت تغییری مثبت حرکت کنم."

از ویلیامز انتظار می‌رود که کالکشن‌هایش برای ژیوانشی صف‌هایی طولانی از جوانان مشتاق ایجاد کنند. ال وی ام اچ امیدوار است ژیوانشی نیز همانند دیور پیشرفت چشمگیری داشته باشد. از حالا به بعد باید منتظر استایل‌های خاص ژیوانشی با سگک کمربند، که امضای ویلیامز است، باشیم.

برندهای مرتبط با نوشته

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار