مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11731

تاکاشی موراکامی، شخصیت محبوب فشن خیابانی

تاکاشی موراکامی در دهه‌ی نود میلادی به شهرت رسید و اغلب او را "وارهول ژاپن" می‌نامند. سبک سوپرفلت او از وقایع فرهنگی و هنری ژاپن پس از جنگ جهانی دوم الهام گرفته و نمایانگر "فرهنگ پوچ مصرف‌گرایی" و ...

استایل جذاب، همیشه با نوع پوشش به دست نمی‌آید، بلکه گاهی شخصیت افراد، استایل خاص آن‌ها را رقم می‌زند. این مفهوم در ظاهر تاکاشی موراکامی (Takashi Murakami) ، هنرمند پاپ آرت ژاپنی، به آسانی قابل مشاهده است. تاکاشی که به عنوان بنیان گذار سبک پست مدرن سوپرفلت (Superflat) شناخته می‌شود، اکثر مواقع با لباس‌هایی شاد و لبخندی بر روی لبانش در رویدادهای مد و هنر حضور پیدا می‌کند. 

تاکاشی موراکامی
تاکاشی موراکامی در دهه‌ی نود میلادی به شهرت رسید و اغلب او را "وارهول ژاپن" می‌نامند. سبک سوپرفلت او از وقایع فرهنگی و هنری ژاپن پس از جنگ جهانی دوم الهام گرفته و نمایانگر "فرهنگ پوچ مصرف‌گرایی" و "فتیشیسم برگرفته از انیمیشن‌های ژاپنی" است. آثار هنری موراکامی دارای کاراکترهای بسیاری همچون شیر، شخصیت‌های انیمه، خرس و گل‌های خندان هستند که قصد دارند پیامی عمیق را به مخاطب برسانند. خشونت، تکنولوژی و فانتزی از مفاهیم مورد بحث در آثار موراکامی هستند. 
تاکاشی موراکامی برخلاف خیلی از هنرمندان غربی، مفاهیمی همچون هنر، تجارت و مصرف‌گرایی را جداناپذیر می‌داند. فرهنگ عام از موضوعاتی است که تاکاشی از آن، در ارائه‌ی آثار هنریش بهره برده و  فروش جاسوئیچی، عروسک و تیشرت نمایانگر همین بهره‌مندی است.  

تاکاشی موراکامی
شهرت موراکامی در دنیای مد، با همکاری 13 ساله با برند لاکچری لویی ویتون که به دعوت مارک جیکوبز، مدیر هنری لویی ویتون در آن زمان انجام شد، شکل گرفت. طراحی رنگارنگ تاکاشی برای لوگوی لویی ویتون بر روی کیف‌هایش ، این محصولات را بسیار محبوب کرد. این هنرمند پست مدرن پیش از آن با طراحان ژاپنی همچون ایسی میاکه (Isseye Miyake) نیز همکاری کرده بود. 
آخرین همکاری موراکامی 58 ساله در زمینه‌ی مد با هنرمند جوان، بیلی ایلیش، به شمار می‌رود. تاکاشی و بیلی مجموعه‌ای از تیشرت‌ و کلاه را برای برند یونیکلو (Uniqlo) طراحی کرده‌اند که مناسب زنان، مردان و کودکان است. طرح‌های معروف تاکاشی بر روی تیشرت‌های این کالکشن قابل مشاهده است. از مشهورترین طرح‌های این هنرمند ژاپنی، گل‌های خندان و رنگینی هستند که در این مجموعه به کار برده شده‌اند. موراکامی پیش از این کالکشن با آیلیش در موزیک ویدیوی “You Should See Me In a Crown” همکاری داشتند.

تاکاشی موراکامی

تاکاشی موراکامی

تاکاشی موراکامی
تاکاشی موراکامی چندین سال است که به یکی از چهره‌های شناخته شده در پوشش خیابانی تبدیل شده و در ردیف اول فشن شو های برندهایی مانند آف وایت، رف سیمونز و دیور حضور داشته است. تاکاشی از دوستان نزدیک چهره‌های محبوب استریت‌ور مانند کانیه وست و  ویرجیل ابلو محسوب می‌شود.

تاکاشی موراکامی

تاکاشی موراکامی

ویرجیل، طراح ارشد برند مردانه‌ی لویی ویتون، اعلام کرده که ورودش به دنیای مد، متاثر از کالکشن موراکامی با لویی ویتون بوده است. موراکامی تا به حال با برند فشن کانیه وست-ییزی- همکاری داشته و وست همراه همسرش، کیم کارداشیان، از بازدیدکنندگان همیشگی نمایشگاه‌های هنری او بوده‌اند. 

تاکاشی موراکامی

تاکاشی موراکامی
بنیان‌ گذار سبک سوپرفلت، میان سلبریتی‌های بسیاری محبوبیت دارد. ستارگانی همچون دریک (Drake)، پاریس هیلتون و جاستین بیبر از طرح‌های او در طراحی داخلی خانه‌هایشان استفاده کرده و یا با لباس‌هایی که او در تولیدشان نقش داشته، دیده شده‌اند.
همکاری‌های او با برندهای فشن همیشه پر سروصدا بوده و تولیداتشان در کسری از ثانیه به فروش می‌رسند. تیشرتی که به تازگی برای برند سوپریم (Supreme) طراحی کرده بود، برای کمک به خیریه‌ای که برای بهبود بحران کرونا تلاش می‌کرد، به قیمت یک میلیون دلار فروخته شد و در حال حاضر در سایت‌های بازخرید،  1750 دلار قیمت گذاری شده است، در حالی که قیمت اصلی آن تنها 60 دلار بود. محصولات او برای کوم د گارسون (Comme des garcon)، جی شاک (G-Shock) و ونز (Vans) نیز از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

تاکاشی موراکامی

تاکاشی موراکامی
آثار هنری تاکاشی موراکامی که از گذشته‌ی هنری و بصری ژاپن الهام می‌گیرند، تا به حال در گالری‌های معروفی مانند گاگوسیان (Gagosian) و پروتین (Perrotin) به نمایش گذاشته شده‌اند. تاکاشی از تاثیرگذارترین هنرمندان سال 2018 نام گرفته و آثارش در حراج‌های هنری ساتبیز (Sotheby’s) و کریستیز (Chrisite’s) با مبالغی از 2 میلیون دلار گرفته تا 13 میلیون دلار به فروش رسیده‌اند.

برندهای مرتبط با نوشته

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار