مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11742

آیا اولین هفته‌ی مد اوت-کوتور آنلاین موفق بود؟

هفته‌ی مد اوت-کوتور پاییز 2020 با ویدیویی از نائومی کمبل، سوپر مدل معروف، آغاز شد. او در این ویدیو به وقایع اخیر در رابطه با تبعیض نژادی اشاره کرد و خواستار برابری نژادی در صنعت مد شد. این پیام شاید..

هفته‌ی مد اوت کوتور پاییز 2020 با ویدیویی از نائومی کمبل، سوپر مدل معروف، آغاز شد. نائومی در این ویدیو به وقایع اخیر در رابطه با تبعیض نژادی اشاره کرد و خواستار برابری نژادی در صنعت مد شد. این پیام شاید برای آغاز هفته‌ی اوت-کوتور کمی متناقض با ماهیت هنر اوت-کوتور باشد، هنری که بسیار انحصاری است و تنها تعداد کمی از اشخاص توانایی خرید آن را دارند. اما این انحصار چندان بد نیست، چرا که باعث حفظ خلوص هنر اوت-کوتور شده است.

فدراسیون اوت-کوتور آن‌جایی مرتکب اشتباه شد که مخاطبان مشتاقش را در ابتدای کار، با ویدیویی بی‌کیفیت از اسکیاپارلی سرخورده کرد. دنیل رزبری، مدیر هنری برند اسکیاپارلی، دوران قرنطینه را در نیویورک سپری کرده و موفق به دیدار با همکارانش نشده بود. به همین خاطر تصمیم گرفت که طراحی‌های خود را تنها بر روی کاغذ ارائه دهد و کالکشن فیزیکی را در سپتامبر به نمایش بگذارد. اما این تصمیم باعث سرخوردگی مخاطبان نشد، بلکه انتشار ویدیویی حوصله سر بر و آماتور، بازخوردهایی منفی از سوی طرفداران به دنبال داشت. در این ویدیو شاهد تصویری کلیشه از هنرمندی هستیم که از طبیعت الهام می‌گیرد و هیچ اثری از مفاهیم مدرن و یا نشانه‌ای از بحران‌های کنونی در آن دیده نمی‌شود.

هفته کوتور آنلاین 2020

مطالعه کنید: کالکشن های هفته کوتور پاییز 2020

از آن‌جایی که امکان برگزاری فشن شوی حضوری وجود نداشت، هفته‌ی فشن به هفته‌ی ویدیو تبدیل شد و شکلی مدرن به خود گرفت. طراحان از فرمت‌های متفاوتی برای ارائه‌ی ویدیوشان استفاده کردند، ازویدیویی کوتاه گرفته تا ویدیوی بلند و حتی انیمیشن و اتفاقات پشت صحنه. به علت دور بودن اعضای یک برند از یکدیگر، برندهای کوچک‌تر، برخلاف برندهای سرشناس که با کارگردانان و عکاسان مشهور همکاری کردند، دست به ساخت ویدیوهایی ساده و مستقل زدند.

بدون شک برنده‌ی این فشن ویک، برندهایی بودند که ویدیوهایی کوتاه منتشر کردند. الکساندر ووتیه در 25 ثانیه، حال و هوای دهه‌ی 80 میلادی را به خوبی به تصویر کشید و مخاطب را مجذوب خود کرد. نکته‌ای که بسیاری از برندها به آن توجه نکردند، این بود که انسان مدرن، از خیره شدن به صفحه‌ی موبایل و لپ‌تاپ خود، به مدت 12 دقیقه خسته می‌شود و ویدیوی طولانی باعث حواس‌پرتی می‌شود.

هفته کوتور آنلاین 2020

هفته کوتور آنلاین 2020

مزون مارجیلا با سرپرستی جان گالیانو به انتشار تیزری 47 ثانیه‌ای بسنده کرد و به جای ارائه‌ی ویدیویی بلند، از تیزرهای بعدی و انتشار فیلم کامل در 16 جولای خبر داد تا مخاطب را هر چه بیشتر تشنه‌ی کالکشن جدیدش نگه دارد. در سوی دیگر، ولنتینو با همکاری نیک نایت، عکاس و فیلمبردار مشهور، نگاه تازه‌ی برند به اوت-کوتور را در تیزری کوتاه نمایش داد. این ویدیو پر است از المان‌های مخصوص نیک نایت؛ تصاویری آهسته و تاریک. فیلم کامل کالکشن ولنتینو، 21 جولای در رم و به صورت زنده نمایش داده می‌شود.

چالش اصلی ارائه‌ی لباس‌ها به صورت دیجیتال، عدم ارتباط حضوری نیست، بلکه شکل‌گیری مفهومی متفاوت از لباس در ویدیو است. لباس‌ها در ویدیو باید به تنهایی مجذوب کننده باشند و مفهوم و زیبایی خود را به شکلی کاملا مستقل به نمایش بگذارند. در فشن ویک آنلاین دیگر خبری از زرق و برق فشن شو نیست و تنها زمان کوتاهی برای ارائه‌ی لباس و جذب مخاطب وجود دارد. اتفاق مهمی که در اوت کوتور آنلاین با آن مواجه بودیم، توجه دوباره به زیبایی لباس و مرکزیت آن برای داستان‌سرایی بود.

این اتفاق، در ویدیو کالکشن دیور به خوبی قابل مشاهده است، چرا که ماریا گراتزیا کیوری از مفاهیم فمینیستی حاکم بر کالکشن‌هایش فاصله گرفته و لباس‌هایش را در مرکز توجه قرار داده است. این توجه به لباس، بازگشتی است به دهه‌ی 50 میلادی که با وجود مدرن و پیشرو نبودن، جذابیت‌های بسیاری دارد.

مطالعه کنید: بررسی کالکشن دیور در هفته کوتور پاییز 2020

هفته کوتور آنلاین 2020

هفته کوتور آنلاین 2020

هفته کوتور آنلاین 2020

"جیامباتیستا ولی" مثل همیشه لباس‌هایی محبوب و پرفروش ارائه داده و از بیزینس فشن فاصله نگرفته است. لباس‌های کالکشن جیامباتیستا ولی، پر از تور بودند و به شدت خیره‌کننده. اما با این حال، تغییر بزرگی در طراحی‌های او مشاهده نمی‌شود. ویدیوی او شاید کمی بلند به نظر برسد، اما تلاشش قابل تحسین است.

هفته کوتور آنلاین 2020

هفته کوتور آنلاین 2020

طراحانی که بودجه‌ی کمتری داشتند، از ارتباط احساسی استفاده کردند. بوشرا جارار ویدیویی صمیمی و سیاه و سفید منتشر کرد که تقابل طراحی مردانه و حس زنانه‌ی لباس‌هایش را به خوبی منتقل می‌کند. برخی از این طراحان اما موفق به انتقال مفاهیم مورد نظر خود نشدند. برای مثال"رونالد ون در کمپ"با انتشار ویدیویی بلند و در عین حال آماتور که از کلاژ در آن استفاده شده است، مخاطب را گیج و سردرگم می‌کند.

هفته کوتور آنلاین 2020

هفته کوتور آنلاین 2020

وقتی صحبت از راه‌های متفاوت برای ارائه‌ی کالکشن می‌شود، ویکتوراندرولف اولین برندی است که به ذهن می‌رسد. ویکتور اند رولف تمام راه‌های موجود را امتحان کرده‌ است؛ از فشن شو در گالری گرفته تا ارائه‌ی دیجیتال. این تجربه‌گرایی، منجر به ارائه‌ی ویدیویی کنایه‌آمیز شد. در این ویدیو، اوت-کوتور به شکل قدیمی خود ارائه می‌شود، مدل‌ها در اتاقی، یک به یک قدم شده و شخصی لباس آن‌ها را توصیف می‌کند. لباس‌های این مجموعه از مفاهیمی همچون اضطراب، سردرگمی و عشق الهام گرفته‌اند و مناسب با حال و هوای امروز ما هستند. این شوخ طبعی ویکتوراندرولف، پایان خوشایندی برای اولین هفته‌ی آنلاین مد اوت-کوتور بود. تنها نکته‌ی منفی این کالکشن شاید دقت کم در دوخت و دوز لباس‌ها بوده است.

هفته کوتور آنلاین 2020

هفته کوتور آنلاین 2020

در نهایت اوت-کوتور آنلاین چندان رضایت بخش نبود، شاید برای شرایط خاص این روزها کافی باشد، اما اگر دنیا قرار است به همین منوال جلو برود، فشن ویک نیازمند تغییراتی اساسی برای جذب مخاطب است.

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار