مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11745

چگونه در اینستاگرام یک اینفلوئنسر موفق و پردرآمد شویم؟

اینفلوئنسرها افراد تاثیرگذاری هستند که دنبال کنندگان واقعی ( نه فیک) زیادی دارند چنانچه به اینفلوئنسر شدن در اینستاگرام به شکل جدی فکر می‌کنید، مخاطبین خود را با تلاش و به شکل حرفه‌ای جذب کنید.

اینستاگرام به عنوان محبوب‌ترین رسانه‌ی اجتماعی در بازه‌ی سنی 18 تا 29 سال شناخته می‌شود. با توجه به بازدید روزانه‌ی میلیون‌ها کاربر اینستاگرام از صفحات کسب و کارها، بسیاری از کاربران به راه اندازی کسب و کار خود در اینستاگرام فکر می‌کنند.

اینفلوئنسر امروزه به شخصیت‌های تاثیرگذار در فضای مجازی گفته می‌شود. اینفلوئنسرها بر اساس تعداد دنبال کنندگانشان به مگا، ماکرو، میکرو و نانو اینفلوئنسر تقسیم می‌شوند، که در مقاله‌ی "دسته بندی اینفلوئنسرها" به طور کامل و دقیق به آن پرداخته‌ایم.شما به‌عنوان یک اینفلوئنسر در اینستاگرام، می‌توانید با همکاری برند‌ها، درآمد‌‌زایی کنید، و حتی برند خود را راه بیاندازید. از آن‌جایی که شیوه‌های قدیمی تبلیغات، نتیجه‌ی مطلوبی در بازار امروز ندارد، 72% از برندها در ایالات متحده‌ی آمریکا، بخش بزرگی از بودجه‌ی تبلیغاتشان را برای اینفلوئنسر مارکتینگ کنار می‌گذارند.

تفاوت بلاگر و اینفلوئنسر

با محو شدن مرزهای بلاگر و اینفلوئنسر، گاهی تشخیص این دو از هم سخت می‌شود. مهم‌ترین تفاوت این دو عبارت در این است که یک اینفلوئنسر حتما نباید وبلاگ داشته باشد. این اشخاص تاثیرگذار در فشن می‌توانند مدل، بازیگر و یا طراح لباس باشند. ناگفته نماند که بلاگر نیز می‌تواند به اینفلوئنسر تبدیل شود، اما تنها با وبلاگ خود قدرت تاثیرگذاری‌ را به دست آورده است. اشخاصی مثل کیارا فرانی (Chiara Ferragni) و آمی سانگ (Aimee Song) از بلاگرهایی هستند که با وبلاگ خود اینفلوئنسر شدند.

 چگونه اینفلوئنسر شویم

Chiara Ferragni

چگونه اینفلوئنسر شویم

Aimee Song

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی با افراد تاثیرگذار را نمی‌‌توان مفهومی تازه به حساب آورد، اما با این‌حال تنها چند سال است که اهمیت آن برای بازاریابان روشن شده. این استراتژی بر پایه‌ی همکاری با اشخاص تاثیرگذار پایه ریزی شده که امروزه شامل اینفلوئنسرهای مجازی می‌شوند. هدف اینفلوئنسر مارکتینگ ارتباط بهینه و پایدار کسب و کار با مشتری است. همچنین شفافیت کاری و ایجاد اعتماد، از اصول اینفلوئنسر مارکتینگ به شمار می‌روند.

 مطالعه کنید: تاثیرات اینفلوئنسر مارکتینگ در تبلیغات

 چگونه اینفلوئنسر شویم

ساز و کار اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه است؟

با توجه به نقش چشمگیر رسانه‌های اجتماعی در زندگی نسل جدید، اینفلوئنسرهای مجازی به نماینده‌ی میلنیال‌ها (Millenials) در دنیای امروز تبدیل شده‌اند. صاحبان کسب و کار برای ارتباط با نسل جوان به همکاری با اینفلوئنسرها روی آورده‌اند.

یکی از عوامل تاثیرگذار بر همکاری برندها با اینفلوئنسرها تعداد و نوع دنبال کنندگان (Followers) آن‌ها است. بسته به گستره‌ی مخاطبان، یک اینفلوئنسر می‌تواند از طرف برندها محصولی برای نقد و بررسی دریافت کند، برای پستی تبلیغاتی دستمزد بگیرد و یا حتی در دیگر محتواهای مارکتینگ، مثل تیزر تبلیغاتی حضور پیدا کند.

چگونه اینفلوئنسر شوم

بازاریابی تاثیرگذار (اینفلوئنسر مارکتینگ) از اصلی‌ترین استراتژی‌های برندها در این روزها محسوب می‌شود. طی تحقیقات انجام شده، بودجه‌ی سالیانه‌ی بخش مارکتینگِ 54% از کسب و کارها در امریکا برای این استراتژی، نزدیک به دویست و پنجاه هزار دلار است. بیزینس‌ها برای انتخاب اینفلوئنسر به معیارهای متفاوتی مانند تعداد فالوور، نوع مخاطب، تداوم تامین محتوا، ارتباط بهینه با مخاطب (engagement rate) و غیره، توجه می‌کنند که در ادامه به آن‌ها بیشتر می‌پردازیم.

درآمد اینفلوئنسرها چقدر است؟

در حال حاضر پر درآمد‌ترین اینفلوئنسر اینستاگرام، کایلی جنر، عضو خانواده‌ی کارداشیان‌ها و  صاحب برند آرایشی کایلی کازمتیکس (Kylie Cosmetics) است. او برای هر پست اسپانسر شده، مبلغی نزدیک به یک میلیون دلار دریافت می‌کند. این در حالیست که در حالت معمول، پست‌های اسپانسر شده در اینستاگرام می‌توانند هزینه‌ای بین 50 تا 50 هزار دلار داشته باشند.

درآمد اینفلوئنسرها

به طور میانگین هر اینفلوئنسر اینستاگرامی می‌تواند با تبلیغ محصولات فشن، هتل‌ها و رستوران‌ها، سالیانه 30 هزار تا 100 هزار دلار درآمد کسب کند.

امروزه میکرو-اینفلوئنسرها نیز می‌توانند درآمدی بین 40هزار تا 100 هزار دلار داشته باشند. میکرو اینفلوئنسرها کمتر از 100هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارند.

نانو اینفلوئنسرها که به مراتب تعداد فالوورهای کمتری دارند، تقریبا سالانه 30 هزار تا 60 هزار دلار درآمد دارند.

اما چگونه وارد این مارکت هیجان‌انگیز و در عین حال اشباع شده شوید؟

11 راه برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر موفق 

1. علاقه‌ی شخصی خود را پیدا کنید!

حیطه‌ی فعالیت خود را مشخص کنید. به سادگی علاقه‌مندی‌های خود را روی کاغذی نوشته و از میان آن‌ها یک موضوع را انتخاب کنید. هر موضوع دارای ویژگی‌ها و مخاطبین خاص خود است، اما با حضور نزدیک به 40% از جمعیت کل جهان در اینستاگرام، نگران کمبود مخاطب نباشید. گردشگری، فشن و زیبایی از محبوب‌ترین موضوعات در اینستاگرام هستند. اگر می‌خواهید در قسمت فشن، کار خود را شروع کنید، بهتر است شاخه‌های مختلف آن را شناخته و یکی از آن‌ها را انتخاب کنید تا بدانید با کدام مارکت سر و کار دارید. مد خیابانی (Streetwear) ، لاکچری، مینیمال، وینتیج (Vintage) و گوتیک (Gothic) از پر استفاده‌ترین استایل‌های اینفلوئنسرهای فشن هستند.

 مطالعه کنید: انواع استایل

پردرآمدترین اینفلوئنسرها

2. متفاوت باشید!

بسیاری از بلاگرها هیچ‌وقت به مرحله‌ای نمی‌رسند که اینفلوئنسر نامیده شوند. علاقه به تنهایی کافی نیست، تفاوت از بقیه‌ی بلاگرها، کلید موفقیت است. با بررسی نیاز بازار و ترندها، محتوایی جدید و خاص ارائه کنید. هویت خود را جزیی از هویت برندتان کنید. برندینگ از مهم‌ترین نکات کسب و کاری موفق در اینستاگرام به شمار می‌‌رود.

در حقیقت هویت یک برند دارای سه بخش اصلی است: اسم برند، خصوصیات و رفتار برند و مخاطب به مثابه‌ی هدف. هویت بصری برند شخصی خود را فراموش نکنید. داشتن لوگویی همسو با آنچه ارائه می‌دهید، برندتان را منسجم‌تر نشان می‌دهد.

3. تمرکز خود را روی یک پلتفرم بگذارید!

امکان موفقیت همزمان در چندین شبکه‌ی اجتماعی بسیار کم است. با توجه به محتوایی که قصد تولید آن را دارید، بر روی یک پلتفرم تمرکز کنید. اگر در اینستاگرام یا هر پلتفرم دیگری موفق شدید، حال، توانایی افزایش مخاطب و فعالیت در دیگر رسانه‌های اجتماعی را دارید.

 چگونه یک اینفلوئنسر موفق شویم

4. استراتژی داشته باشید!

بی برنامه جلو نروید. لیستی از محتواهایی که می‌خواهید منتشر کنید را برای حداقل یک ماه تهیه کنید و براساس آن جلو بروید. سعی کنید با ثبات جلو بروید. از برنامه‌های بسیاری برای برنامه‌ ریزی می‌توانید استفاده کنید، از مایکروسافت اکسل گرفته تا اپلیکیشن‌هایی مانند Planoly که برای چیدمان لی‌اوت بسیار مناسب است. شما می‌توانید در محتواهای خود، نزدیک به 30 هشتگ استفاده کنید، پس هشتگ‌های ترند شده‌ی مرتبط را پیدا کرده و در محتوای خود به کار ببرید.

5. محتوای باکیفیت ارائه دهید!

فراموش نکنید شما نیز مانند هر بیزینسی، محصولی برای ارائه دارید. محصول شما، محتوای شماست.  بیشترین زمانی که صرف می‌کنید، باید بر روی این قسمت باشد. از هزینه کردن برای صفحه‌ی اینستاگرام‌تان نترسید، چراکه اگر قصد شروع کسب و کار دیگری هم داشتید باید بر روی آن سرمایه گذاری می‌کردید، پس فراموش نکنید که صفحه‌ی اینستاگرام شما، کسب و کار شماست. خرید وسایلی که برای تخصص شما مورد نیاز است، از واجبات محسوب می‌شود.

6. با ثبات باشید!

روزنامه‌ها، مجلات آنلاین و پادکست‌ها همه در روز و ساعت مشخصی منتشر می‌شوند و این تداوم تولید محتواست که مخاطب را جذب می‌کند. اگر در تولید محتوا با برنامه و با ثبات نباشید، مخاطب دلیلی برای دنبال کردن صفحه‌ی اینستاگرام شما پیدا نمی‌‍‌کند.

7. برای بیشتر دیده شدن تلاش کنید!

تولید محتوای بدون تبلیغات، چندان فایده‌ای ندارد. اگر برای جذب مخاطب تلاش نکنید، صفحه‌ی اینستاگرام شما با یک ژورنال شخصی تفاوتی ندارد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها، استفاده از ویژگی خود پلتفرم اینستاگرام برای تبلیغ (Promote) است، که با توجه به تعداد بازدیدهای پست‌تان پس از استفاده از آن ، مبلغی را پرداخت می‌کنید. یکی از راه‌های دیگر برای پیشرفت و بیشتر دیده شدن در این پلتفرم، بیو (bio) کوتاه اما پر محتواست. فراموش نکنید که کلمات کلیدی برندتان (Keywords) و هشتگ‌های مخصوصی که در صفحه‌ی اینستاگرامتان استفاده می‌کنید را در بیو خود به کار ببرید. حتی می‌توانید از پرکاربرد‌ترین ایموجی‌ها (emoji) که در محتوایتان وجود دارد، نیز استفاده کنید. ویژگی افزودن لینک وبسایت را نادیده نگیرید و با هدایت کاربران به وبلاگ یا وبسایت حرفه‌ای خود، آن‌ها را با پورتفولیوی خود آشنا کنید.

چگونه یک اینفلوئنسر موفق شویم

8. همکاری با دیگر اینفلوئنسرها

به اینفلوئنسرهایی که قبل از شما فعالیت‌شان را شروع کرده‌اند، فقط به چشم یک رقیب نگاه نکنید. بسیاری از برندها و اینفلوئنسرها با همکاری یکدیگر، به موفقیت رسیده‌اند. فراموش نکنید همکاری با یک فرد باسابقه بیشتر به نفع شماست تا او !!! پس، از تلاش بیش از حد برای همکاری چشم پوشی نکنید.

9. دنبال کنندگان خود را مجذوب کنید!

فراموش نکنید تارگت مارکت شما که همان مخاطبان‌تان هستند، موفقیت شما را تضمین می‌کنند. ارتباط و تعامل با آن‌ها در ابتدای کار بسیار ساده است، پاسخ به نظرات، دنبال کردن آن‌ها و... از جمله‌ی این کارها به حساب می‌آید. ارتباط مفید با مخاطبان، رابطه‌ای قوی میان شما و آن‌ها برقرار می‌کند و منجر به کسب اعتماد آن‌ها می‌شود.

10. داده‌های اینستاگرامی را بررسی کنید!

اینستاگرام برای اکانت‌های بیزنسی، ویژگی"insight" را ارائه می‌دهد. این ویژگی اطلاعات صفحه‌ی شما را بررسی کرده و داده‌های پرارزشی به شما ارائه می‌دهد. شما با توجه به ساعات فعالیت دنبال‌کنندگان‌تان در اینستاگرام، جنسیت، سن و محل زندگی آن‌ها، می‌توانید برنامه‌ریزی خود را انجام دهید و محتوای مناسب منتشر کنید. نگران سوال کردن از مخاطبان جهت راهنمایی برای تولید محتوا نباشید. مطمئن باشید تولید محتوای درخواستی، حس ویژه‌ای به آن‌ها می‌دهد.

11. از تمام ابزارهای اینستاگرام به خصوص استوری‌ها، استفاده‌ی مفید کنید!

بسیاری از کاربران اینستاگرام نسبت به پست‌هایشان، زمان کمتری را به ساخت استوری جذاب اختصاص می‌دهند، اما در حقیقت استوری نسبت به پست‌، ترافیک بیشتری برای اکانت شما دارد. ویژگی هایلایت در این شبکه‌ی اجتماعی، عمر استوری را بیشتر از 24 ساعت کرده است، پس به طراحی هایلایت‌های خود نیز توجه کنید. اتفاقات پشت صحنه، سوال و جواب و محتوای شخصی و صمیمی، از جمله مواردی هستند که اینفلوئنسرها در استوری، از آن‌ها استفاده می‌کنند.

حال که کسب و کار خود را در اینستاگرام شروع کرده‌اید، چگونه آینده‌ی خود را تضمین کنید؟

1. وبسایت بسازید!

یکی از اشتباهات رایج، وابستگی کاری به پلتفرم‌های سوشیال مدیا است. اگر نگاهی به بیست سال گذشته بیندازیم، مشاهده می‌کنیم که هیچ پلتفرمی، عمر همیشگی نداشته است. طی این سال‌ها مای اسپیس  (My Space)، فیسبوک و یاهو 360 هیچکدام همیشه در قله‌ی محبوبیت باقی نمانده‌ و جای خود را به پلتفرمی دیگر داده‌اند. اما وبسایت، همیشه مرجعی ماندگار است و حفظ مخاطبان شما را تضمین می‌کند. شبکه‌های اجتماعی هیچگاه مالکیت کامل محتوای‌تان را در اختیار شما قرار نمی‌گذارند، پس شما مکانی نیاز دارید که تسلط بر آن، کاملا بر عهده‌ی خودتان باشد. با خرید دامنه‌ی (Domain) مخصوص خود، به شخصی‌سازی برند خود کمک خواهید کرد.

پلتفرم‌هایی مانند وردپرس (WordPress) و ویکس (Wix) به شما این امکان را می‌دهند تا با کمترین هزینه، وبسایتی حرفه‌ای برای خود طراحی کنید، گرچه پرداخت مبلغی برای طراحی وبسایتتان نیز پیشنهاد خوبی برای مراحل بعدی کسب و کارتان است.

 راه های اینفلوئنسر شدن

2. از مرزهای آنلاین گذر کنید!

اگر خلاقیت‌تان، شما را به یک اینفلوئنسر تبدیل کرده، خود را محدود نکنید. سعی کنید از استعدادهای‌تان در زمینه‌های دیگر استفاده کنید تا وارد بازار مد شوید و تنها به‌عنوان ابزاری برای فروش شناخته نشوید. امروزه بسیاری از اینفلوئنسرها، برند محصولات خود را پایه‌گذاری کرده‌اند و یا با عنوان شغلی دیگری نیز شناخته می‌شوند. اگر عکاسی، طراحی و یا مدیریت فشن از دیگر مهارت‌های شماست، آن را نادیده نگیرید و جا پای خود را در این صنعت محکم کنید. متخصصان مد و فشن از تاثیرگذاری شما آگاه هستند، پس خود را دست کم نگیرید و از نقد شدن نترسید.

مطالعه کنید: 10 عکاس برتر فشن

3. همکاری بلند مدت با برندها

امروزه همکاری بسیاری از برندها با اینفلوئنسرها، از مرزهای تبلیغات و مارکتینگ گذر کرده است. کمپانی ریوالو (Revolve) که یک فروشگاه آنلاین است، سال پیش اولین همکاری خود با یک اینفلوئنسر در قالب برند لباس را آغاز کرد. این برند که با همکاری آمی سانگ (Aimee Song) ،مدیر بلاگ سانگ آو استایل (Song of Style)، ایجاد شده است، آینده‌ی روشنی را پیش‌رو دارد. همکاری بلند مدت با یک برند، یک موقعیت برد-برد برای طرفین است. برند از تاثیرگذاری شما استفاده کرده و شما نیز راهی برای درآمد‌زایی و کسب اعتبار بلند مدت پیدا می‌کنید. پشتوانه‌ی همکاری با یک برند، از خطرات احتمالی مغلوب شدن یک شبکه‌ی اجتماعی پیشگیری می‌کند.

 راه های اینفلوئنسر شدن

4. از ترندهای اجتماعی غافل نشوید!‌

در این برهه‌ی زمانی، سیاست، مسائل اجتماعی و سوشیال مدیا، اجزای جدایی‌ناپذیر زندگی اجتماعی هستند. سلبریتی‌ها، اینفلوئنسرها، هنرمندان و... بیش از پیش زیر ذره‌بین هستند و تمام نظرات و اعمال آن‌ها تاثیری مستقیم بر روی مخاطب‌شان دارد. شما به‌عنوان یک اینفلوئنسر، جدا از مطالعات تخصصی، به مسائل روز نیز باید آگاه بوده و در زمان مورد نیاز، واکنشی متناسب با وجهه‌ و شعار برند خود نشان دهید. به یاد داشته باشید که مخاطب شما در سوشیال مدیا، زمانی وفادار می‌ماند که با شما ارتباط فردی برقرار کند و این ارتباط صرفا از طریق زیبایی بصری امکان پذیر نیست. شما با مطرح کردن دیدگاه خود، اعتماد کاربران را کسب و ارتباطی مفید برقرار می‌کنید. طی بررسی‌های انجام شده، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که جوانان، بیشتر تمایل به خرید از برندهایی دارند که به مسائل اجتماعی واکنش نشان می‌دهند. مد پایدار، مسائل محیط زیستی و برابری نژادی و جنسیتی از جمله ترندهای اجتماعی حال حاضر هستند. دنبال کردن ترندها و هشتگ‌های توییتر، از ساده‌ترین راه‌های بروز رسانی اطلاعات اجتماعی هستند.

نکاتی برای زندگی حرفه‌ای پایدار

1. از خرید فالوور خودداری کنید!

راه صد ساله را یک شبه رفتن وسوسه انگیز است، اما بهای گرانی در پیش دارد. به یاد داشته باشید که امروزه صاحبان کسب و کار به مقدار تعامل شما با مخاطب (Engagement rate) توجه می‌کنند و نه به تعداد دنبال کنندگان‌تان. خرید فالوور غیر حقیقی و یا استفاده از روبات‌های لایک و کامنت، نه تنها به شما کمک نمی‌کند بلکه درصد تعامل شما را پایین می‌آورد. اکانت‌هایی که از روبات‌های آنلاین استفاده می‌کنند، توسط الگوریتم جدید اینستاگرام شناسایی شده و نمی‌توانند پیشرفت موردنظرشان را داشته باشند. از سوی دیگر، ابزارهای آنلاین بسیاری در اختیار تیم مارکتینگ برندها قرار دارد که میزان فالوورهای حقیقی و غیر حقیقی یک کاربر را نشان می‌دهند. اگر به اینفلوئنسر شدن در اینستاگرام به شکل جدی فکر می‌کنید، مخاطبین خود را با تلاش و به شکل حرفه‌ای جذب کنید.

2. شفافیت کاری خود را حفظ کنید!‍

خوش‌نامی شما در حیطه‌ی کاری‌تان، پایداری زندگی کاری شما را وعده می‌دهد. اگر صاحبان کسب و کار از همکاری با شما تجربه‌ی دلنشینی کسب کنند، تمایل به ادامه‌ی فعالیت با شما را خواهند داشت. قیمت‌گذاریِ تامینِ محتوای خود را عادلانه انجام دهید و جدول هزینه‌های خود را با برندی که با آن همکاری می‌کنید، به اشتراک بگذارید. این نکته را فراموش نکنید که اگر قیمت‌گذاری شما صحیح و عادلانه باشد، فرصت‌های کاری‌تان بالا رفته و بیزینس‌های بیشتری سراغ‌تان را خواهند گرفت. با این فرض که بسیاری از اینفلوئنسرها از نشر داده‌ها و آنالیزهای صفحه‌ی اینستاگرام‌شان خودداری می‌کنند، شفافیت کاری شما، ویژگی متمایز‌کننده‌ی شما خواهد بود.

چگونه اینفلوئنسر شویم

3. خوش قول باشید!

از مبانی موفقیت در هر کسب و کاری، خوش قولی و وقت شناسی است. در هنگام بستن قرارداد، زمان تحویل پروژه را با برنامه‌ریزی قبلی تعیین کنید تا بتوانید محتوایی با کیفیت و سر وقت تحویل دهید.

کلام آخر

شما به‌عنوان یک اینفلوئنسر، رسانه‌ای را در دست خواهید داشت، بنابراین تمام تلاش خود را برای مفید بودن رسانه‌ی خود انجام دهید. امروزه مفهوم اینفلوئنسر بودن، فراتر از انگیزه‌ی خرید ایجاد کردن رفته و مسئولیت اجتماعی آن را نمی‌توان نادیده گرفت. ایجاد تعادل میان پیام حرفه‌ای و اجتماعی‌ که شما می‌رسانید، از مهم‌ترین نکات پایداری پلتفرم شماست. بهترین راه برای حفظ تعادل، مطالعه و تحقیق است. با توجه به نکات گفته شده در این متن، برند شخصی خود را در فضای مجازی به بهترین شکل ارائه خواهید داد.

مطالعه کنید: 10 راه موفقیت در سوشیال مدیا

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26729 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار