مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11752

معرفی رشته‌های مد و فشن

وقتی صحبت از مد و طراحی لباس می‌شود، موضوعات کمی برای تحصیل در این حوزه، به ذهن اکثر ما می‌رسد. اما جالب است بدانید گستره‌ی رشته‌های فشن برای تحصیل بسیار وسیع و متنوع است. کالج فشن لندن ...

وقتی صحبت از مد و طراحی لباس می‌شود، موضوعات کمی برای تحصیل در این حوزه، به ذهن اکثر ما می‌رسد. اما جالب است بدانید گستره‌ی رشته‌های مد و فشن برای تحصیل بسیار وسیع و متنوع است. کالج فشن لندن (London College of Fashion)، زیر مجموعه‌ی دانشگاه هنر لندن، یکی از بهترین دانشگاه های هنر دنیا و از کالج‌هایی است که  تنوع بسیاری برای انتخاب رشته‌های مد و فشن دارد. عضو دیگری از دانشگاه هنر لندن، کالج سنترال سن مارتین (Central Saint Martin) است که  برخی آن را بهترین موسسه‌ی آموزش فشن در جهان می‌دانند. از سرشناس ترین فارغ التحصیلان این دو دانشکده ، می‌توان جیمی چو (Jimmy Choo)، الکساندر مک کویین و جان گالیانو را نام برد.

در ادامه به معرفی چند رشته‌ی کمتر شناخته شده‌ی حوزه‌ی فشن، در این دو دانشکده می‌پردازیم.

روانشناسی فشن (Psychology of Fashion) 

اگر همزمان علاقه‌مند به مباحث روانشناسی و فشن هستید، این رشته برای شما ایده‌آل به نظر می‌رسد. علاقمندان امکان تحصیل در دو سطح کارشناسی (BSc Psychology of Fashion) و کارشناسی ارشد(MSc Applied Psychology in Fashion)  را در کالج فشن لندن دارند. دانشجویان روانشناسی فشن با مبانی روانشناسی آشنا شده و نحوه‌ی اجرا و استفاده از این مفاهیم در بستر فشن را می‌آموزند. از جمله مباحثی که در این رشته آموزش داده می‌شوند "نقش ادراک و معرفت در نوآوری و طراحی"، "هویت و فشن"، "خصوصیات رفتاری و خلاقیت" و "فشن پایدار” و ”روانشناسی بیزینس" هستند. با تحصیل در این رشته می‌توان رفتار مشتری، آینده‌ی فشن و اخلاقیات برند را بررسی کرد.

 رشته های مد و فشن

روابط عمومی مد (Fashion Communication)

دانشکده‌ی سنترال سن مارتین برای مقطع کارشناسی در حیطه‌ی ارتباطات مد، سه تخصص را برای تحصیل معرفی می‌کند: "تاریخ و تئوری مد"، "روزنامه نگاری در صنعت مد" و "تبلیغات و روابط عمومی مد". این رشته برای علاقمندان به فعالیت در زمینه‌ی رسانه‌ی مد کاملا مناسب به نظر می‌رسد و آینده‌ای کاری به عنوان ژورنالیست، مدیر هنری تبلیغات و ایده پرداز را تضمین می‌کند. این سه رشته اطلاعات جامعی در رابطه با تاریخچه‌ی مد، نویسندگی در صنعت مد و استفاده از رسانه برای ترویج فشن به دانشجویان می‌دهند. خلاقیت در نوشتار و تصویرپردازی، از ویژگی‌هایی هستند که می‌توانید با تحصیل در این حوزه کسب کنید.

مطالعه کنید: تاریخچه طراحی لباس

آرایش مو و صورت در فشن (Hair and Make-up for Fashion)

اگر در آرایش و زیبایی مهارت دارید، توانایی اجرایش را با تحصیل در این رشته می‌توانید کسب کنید. کالج فشن لندن با آموزش‌های عملی در این رابطه، خلاقیت و دانش دانشجویان را تقویت، و آن‌ها را برای فعالیت در برندهای مد آماده می‌کند. بخش مهمی از این دوره‌ی آموزشی، کار تیمی است، چرا که تیم میک‌آپ همواره با تیم‌های عکاسی، تصویرپردازی و استایلینگ همکاری دارد؛ در نتیجه روحیه‌ی کار تیمی از مهارت‌های مورد نیاز برای تحصیل در رشته‌ی آرایش مو و صورت به شمار می‌رود.

 رشته های مدوفشن

طراحی لباس برای اجرا (Costume Design for Performance)

ادبیات نمایشی انگلستان همیشه بر سر زبان‌ها بوده و نویسندگان انگلیسی همچون شکسپیر، هارولد پینتر و کریستوفر مارلو از برترین نمایشنامه نویسان جهان محسوب می‌شوند. کالج فشن لندن طراحی لباس برای اجرا را در دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. در این دو دوره، شما با یادگیری درک متن و مفاهیم آن، توانایی اجرای برداشت خود از متن را بر روی یک لباس پیدا می‌کنید. استادان دوره‌ی طراحی لباس برای اجرا با آموزش تاریخ و فرهنگ مد و تئاتر، ذهن دانشجویان را برای خلاقیت و الهام گیری از گذشته آماده می‌کنند. طراحی لباس برای اپرا، سینما، تئاتر، باله و تلویزیون از مشاغلی هستند که دانش آموختگان این دوره می‌توانند در آن فعالیت کنند.

مطالعه کنید: مراحل طراحی لباس در برندهای بزرگ

 رشته های مد و فشن

مدیریت خلاقانه‌ی فشن (Creative Direction for Fashion)

‌مدیریت خلاقانه، یکی از اصلی‌ترین مشاغل صنعت مد به حساب می‌آید. برندها با خلاقیت و نوآوری، خود را از رقبا متمایز می‌سازند. کالج فشن لندن با ارائه‌ی دوره‌ی کارشناسی مدیریت خلاقانه‌ی فشن، مدیران و تهیه کنندگان هنری و خلاقانه‌ی آینده‌ی صنعت مد را تربیت می‌کنند. آموزش برنامه‌ی  InDesignو اهدای مدرک معتبر آن، از ویژگی‌های این رشته محسوب می‌شود. با آموختن مبانی ارتباطات در مد و چگونگی ارتباط با مخاطب، شرکت‌کنندگان این دوره نقش به سزایی در تبلیغات یک برند ایفا خواهند کرد.

مطالعه کنید: 10 مورد از مشاغل دنیای مدوفشن

گردآوری فشن (Fashion Curation)

فشن در دنیای امروز به عنوان یک هنر شناخته می‌شود و نمایشگاه‌های بسیاری از لباس‌ها و همچنین تلفیق مد و هنر در دپارتمان استورها، موزه‌ها و گالری‌ها برگزار می‌شود. دانشجویان رشته‌ی فشن کیوریشن در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند آینده‌ی کاری خود را به عنوان فشن و آرت کیوریتر، مشاور هنری و برگزار کننده‌ی نمایشگاه متصور شوند. کالج فشن لندن با آموزش تاریخ و فرهنگ هنر و فشن، توانایی درک و سنجش ارزش یک لباس و اثر هنری را به توانایی‌های شما می‌افزاید.

آینده‌ی فشن(Fashion Futures)

آینده‌ی صنعت مد وابسته به مد پایدار و حفظ منابع انسانی و طبیعی است. با تحصیل در کارشناسی ارشد رشته‌ی آینده‌ی فشن، شکل‌گیری صنعت و فرهنگ مد، در سال‌های آتی، در دستان شما خواهد بود. با آموختن موضوعاتی  همچون انسان شناسی، اخلاقیات، مبانی تئوری طراحی لباس، سیاست و علوم نوین به مفاهیم اجتماعی و فرهنگی امروز تسلط پیدا خواهید کرد. ارائه‌ی تکنولوژی‌های جدید و نوآورانه برای بهتر شدن وضعیت صنعت فشن از جمله توانایی‌هایی هستند که پس از اتمام دوره، از شما انتظار می‌رود.

مطالعات نقادانه‌ی فشن (Fashion Critical Studies)

طراحان لباس در طول تاریخ همیشه از وقایع اجتماعی و سیاست الهام گرفته‌اند. کالج سنترال سن مارتین دوره‌ی کارشناسی ارشد مطالعات نقادانه را جهت ارتقای فشن با بررسی تاثیرات هنری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن ارائه می‌دهد. این دوره پژوهش محور است و اطلاعات جامعی در رابطه با چگونگی طراحی کالکشن‌های فشن و بازار بین‌الملل در اختیار داشجویان قرار می‌دهد.

بازاریابی بصری و برندینگ(Visual Merchandising and Branding)

کالج فشن لندن، دوره‌ی بازاریابی بصری و برندینگ را در دوره‌ی کارشناسی ، با هدف آموزش بازاریابان بصری آینده ارائه می‌دهد. یکی از عواملی که در خرید مشتری تاثیر می‌گذارد، شکل ظاهری فروشگاه آنلاین و فیزیکی است. برای موفقیت در این حوزه، آگاهی از مباحثی همچون شناخت رفتار مشتری، مبانی بازاریابی بصری دیجیتال و فیزیکی و چگونگی طراحی فروشگاه و برندینگ فشن، مورد نیاز است که همه‌ی آن‌ها را با تحصیل در این دوره‌ی سه ساله کسب خواهید کرد.

رشته های مد و فشن

فشن، فیلم و تولید محتوای دیجیتال(Fashion, Film and Digital Production)

برای شرکت در دوره‌ی کارشناسی ارشد فشن، فیلم و تولید محتوای دیجیتال نیاز به پیشینه‌ی تحصیلی و کاری، در حوزه‌ی مدیا و تولیدات تصویری دارید. یادگیری تخصصی ساخت فیلم و مستند فشن از مباحث این دوره به حساب می‌آیند. بخش مهمی از این دوره‌ی تحصیلی، مربوط به ساخت سناریو و داستان‌پردازی خلاقانه است که با بررسی تاریخ فشن، فیلم سازی و ترندهای روز به دانشجویان آموزش داده می‌شوند.

کارآفرینی و نوآوری در فشن(Fashion Entrepreneurship and Innovation)

کارشناسی ارشد کارآفرینی و نوآوری در کالج فشن لندن، جهت شروع بیزینسی موفق در حیطه‌ی فشن شکل گرفته است. این دوره‌ی پانزده ماهه بر پایه‌ی کار تیمی و عملی برنامه‌ریزی شده و اطلاعات مفیدی برای موفقیت در بازار اشباع شده‌ی فشن در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌دهد. اگر قصد راه‌اندازی برند خود را دارید و می‌خواهید موفقیت خود را تضمین کنید، بی‌شک این رشته مناسب شماست.

 

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار