مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11760

به یاد ماندنی‌ترین دوستی‌های دنیای مد

دنیای فشن با اینکه در فیلم‌ها و اخبار، خشک و رسمی به نظر می‌آید و همیشه توقع می‌رود آدم‌های این صنعت از صمیمیت دوری کنند، یکسری از به یاد ماندنی ترین دوستی‌ها رو به ما معرفی کرده. اگر وارد صنعت فشن...

دنیای فشن با اینکه در فیلم‌ها و اخبار، خشک و رسمی به نظر می‌آید و همیشه توقع می‌رود آدم‌های این صنعت از صمیمیت دوری کنند، یکسری از به یاد ماندنی ترین دوستی‌ها رو به ما معرفی کرده است. اگر وارد صنعت فشن بشوید، طولی نمی‌کشد که متوجه می‌شوید بدون دوستی با بقیه، نمی‌توانید پیشرفت کنید، عزالدین علیه و نائومی کمبل به همین دلیل با یکدیگر دوست شدند! عزالدین که یکی از مشهورترین طراحان فشن بود، به نائومی کمک کرد تا در دنیای مد شناخته شود. در این بخش از مجله مد برندکده با بعضی از این دوستی‌های دنیای فشن آشنا میشویم.

عزالدین علیه و نائومی کمبل  (AZZEDINE ALAÏA AND NAOMI CAMPBELL)

یکی از دوستی‌های پراحساس تاریخ فشن، دوستی طراح معروف عزالدین علیه، و سوپرمدل دهه‌ی نود نائومی کمبل است. نائومی در شانزده سالگی با علیه آشنا شد و از همان ابتدا عزالدین حس پدرانه‌ای به او داشت. نائومی در روزهای نخست فعالیتش، مدتی به عنوان میهمان در  خانه‌ی علیه زندگی کرده و او را "پاپا" صدا می‌زد.

 عزالدین علیه و نائومی کمبل

کارل لاگرفلد و کارین رویتفلد (KARL LAGERFELD AND CARINE ROITFELD)

بسیاری از دوست‌داران و متخصصان صنعت مد، از کارین رویتفلد الگوبرداری می‌کنند. او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ویراستاران فشن، از دوستان نزدیک کارل لاگرفلد محسوب می‌شود. کارل و کارین در پروژه‌های بسیاری با یکدیگر همکاری کرده و کارل اعتماد بسیاری به نظرات و دیدگاه کارین داشت، تا جایی که در برخی پروژه‌های شنل نیز از نظرات او استفاده می‌کرده است.

 کارل لاگرفلد و کارین رویتفلد

کیت ماس و جان گالیانو (JOHN GALLIANO AND KATE MOSS)

دوستی کیت ماس و جان گالیانو، به اوایل دهه‌ی نود میلادی و روزهای نخست ورودشان به دنیای مد برمی‌گردد. جان و کیت هر دو از پرحاشیه ترین ستارگان فشن هستند و هیچ‌گاه در حمایت از یکدیگر کوتاهی نکردند. علاقه‌ی کیت به جان به اندازه‌ای بود که طراحی لباس به یاد ماندنی عروسی خود را به دست او سپرد.

 کیت ماس و جان گالیانو

بلا حدید و ویرجیل ابلو (VIRGIL ABLOH AND BELLA HADID) 

بلا حدید که یکی از محبوب‌ترین مدل‌های این سالها به حساب می‌آید، همیشه با لبخند کنار ویرجیل ابلو، طراح ارشد لویی ویتون مردانه، دیده می‌شود. بلا در اغلب پروژه‌های مد ویرجیل حضور پیدا می‌کند، اما رابطه‌ی آن‌ها تنها به این‌جا ختم نمی‌شود؛ ویرجیل و بلا در میهمانی‌های زیادی نیز باهم دیده می‌شوند.

 بلا حدید و ویرجیل ابلو

ایو سن لورن و لولو دو لّ فّلز (LOULOU DE LA FALASIE AND YVES SAINT LAURENT)

ایو سن لورن در دوران کاری خود با زنان بسیاری به عنوان چهره‌ی برند کار کرده است، اما هیج‌کدام همتای لولو نبودند. لولو الهام بخش طراحی‌های سن لورن به شمار می‌رفت و هیچکس مثل او نمایانگر نگاه هنری این طراح فرانسوی نبود. لولو و ایو از دوستان صمیمی یکدیگر بودند و نام آن‌ها اغلب کنار یکدیگر آورده می‌شد.

 ایو سن لورن و لولو دو لّ فّلز

الساندرو میشل و جرد لتو (ALESSANDRO MICHELE AND JARED LETO)

جرد لتو در سال‌های اخیر به یکی ازآیکون‌های فشن تبدیل شده و او را به دندی‌ها، خوش‌پوشان قرن 18 و 19، تشبیه می‌کنند. جرد مدام در تبلیغات گوچی حضور پیدا کرده و اغلب با طراحی‌های الساندرو دیده می‌شود. امروزه تصور فشن شو گوچی بدون حضور لتو در ردیف اول میهمانان، دور از ذهن به نظر می‌رسد.

 الساندرو میشل و جرد لتو

جان پل گوتیر و مدونا (JEAN PAUL GAULTIER AND MADONNA)

با نگاه کردن به زندگی مدونا اینفلوئنسر و ملکه موسیقی و جان پل گوتیر، به نظر می‌رسد مسائل حاشیه‌ای، این دو را به یکدیگر نزدیک کرده و عامل دوستی پایدار ملکه‌ی پاپ و پسر بد فشن بوده است. جان، برخی از به یاد ماندنی‌ترین لباس‌های مدونا را طراحی کرده، مدونا هم در بسیاری از فشن شو‌های او حضور پیدا کرده است. این دو ستاره با حضور در مت گالا، دوستی چندین و چند ساله‌ی خود را به رخ کشیدند.

جان پل گوتیر و مدونا 

اوبرت دو ژیوانشی و آدری هپبورن (HUBERT DE GIVENCHY AND AUDREY HEPBURN)

داستان آشنایی بنیان‌گذار برند ژیوانشی و آدری هپبورن از جایی شروع می‌شود که ژیوانشی با شنیدن این‌ که "خانم هپبورن" در راه استودیو است، انتظار کاترین هپبورن را می‌کشد. اما وقتی به جای کاترین، آدری، بازیگر هالیوودی مشهور دهه‌ی 30 و 40 میلادی که در آن زمان ناشناخته بود، وارد استودیو می‌شود، اوبرت امید خود را از دست می‌دهد. اما پس از مدتی ژیوانشی و هپبورن به یکی از مشهورترین دوستان دنیای مد تبدیل شدند و  به شهرت یکدیگر کمک کردند. ژیوانشی طراحی لباس زیبای آدری برای فیلم “Breakfast at Tiffany’s” را در کارنامه‌ی هنری خود دارد.

 اوبرت دو ژیوانشی و آدری هپبورن

دوناتلا ورساچه و لیدی گاگا (DONATELLA VERSACE AND LADY GAGA)

اگر بدانیم دوناتلا علاقه‌ی زیادی به موی بلوند و زیبا دارد، انتخاب لیدی گاگا به عنوان چهره‌ی برند، چندان تعجب برانگیز نمی‌نماید. اما زمانی این ماجرا جالب‌تر شد که لیدی گاگا با انتشار موزیک "دوناتلا"، علاقه‌ی خود را نیز ثابت کرد. این ستاره‌ی موسیقی پاپ افراد کمی را در موسیقی‌اش مورد تحسین قرار داده است، بنابراین پشت این آهنگ، رابطه‌ای خاص و صمیمی وجود دارد.

 دوناتلا ورساچه و لیدی گاگا

السا اسکیاپارلی و سالوادور دالی (ELSA SCHIAPARELLI AND SALVADOR DALÍ)

نخستین همکاری هنر و فشن، بین سالوادور دالی، هنرمند مشهور سورئالیست، و السا اسکیاپارلی، طراح لباس سورئالیست، شکل گرفت. این دو هنرمند اسپانیایی برخی از به یاد ماندنی ترین لباس‌های قرن بیست‌ام را خلق کردند که یکی از آن‌ها پیراهنی با طرح خرچنگ بود.

 السا اسکیاپارلی و سالوادور دالی

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار