مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11795

محبوبیت عینک های مخصوص کامپیوتر

با همه گیری ویروس کرونا و ورود اکثر کشورها به حالت قرنطینه، ساعات خیره شدن چشم‌ها به اسکرین‌‌های دیجیتالی نیز به شکل چشم گیری افزایش یافته است. به همین خاطر، فروش یک محصول در فروشگاه‌های آنلاین ...

با گذر زمان، انسان به واسطه‌ی پیشرفت سریع تکنولوژی، بیش از پیش به لوازم الکترونیکی وابسته شده و ساعات بسیاری را صرف خیره شدن به صفحه‌ی موبایل، تلویزیون و لپ تاپ می‌کند. این وابستگی خصوصا در نسل جوان بیشتر دیده می‌شود و تصور نوجوانان امروز بدون گوشی‌های هوشمندشان، امکان ناپذیر است! با همه گیری ویروس کرونا و ورود اکثر کشورها به حالت قرنطینه، ساعات خیره شدن چشم‌ها به اسکرین‌‌های دیجیتالی نیز به شکل چشم گیری افزایش یافته است. به همین خاطر، فروش یک محصول در فروشگاه‌های آنلاین افزایش پیدا کرده و آن محصول تنها می‌تواند عینک‌ محافظ در برابر نور آبی (Blue Light) باشد. عینکی که ادعا می‌کند از چشم‌ها در برابر اشعه‌های مضر ساطع شده از صفحات دیجیتال محافظت می‌کند.

عینک های مخصوص کامپیوتر

سالیان سال است که اشعه‌‌ی ساطع شده از اسکرین دیجیتال، توسط دانشمندان بررسی می‌شود. بسیاری از دانشمندان معتقدند که نور آبی به علت طول موج‌های کوتاهش انرژی زیادی تولید می‌کند که چشم‌ها نیاز به زمان بیشتری برای پردازش آن دارند. تاثیرات این نور در دراز مدت می‌تواند باعث سوزش چشم، خستگی شدید و سردرد شود که از علائم سندروم بینایی کامپیوتر هستند. البته جالب است بدانید که بیشترین مقدار نور آبی از سمت خورشید وارد چشم‌های ما می‌شود!

عینک های مخصوص کامپیوتر

با این حال همچنان برخی از دانشمندان باور دارند که مشکلات خیره شدن به اسکرین‌های دیجیتال فقط به خاطر نور آبی نیست، بلکه به علت خیره شدن چشم به یک نقطه، برای مدتی طولانی‌ است که می‌تواند به واسطه‌ی خواندن کتاب و روزنامه هم شکل بگیرد. دانشمندان برای حل این مشکل قانون 20-20-20 را پیشنهاد می‌کنند؛ قانونی که می‌گوید هر 20 دقیقه به شیئی غیر از اسکرین دیجیتال در 20 فوتی خود (6متری)  به مدت حداقل 20 ثانیه خیره شوید. با این‌که شاید این راه حل عجیب به نظر برسد، تحقیقات ثابت کرده‌اند که خیره شدن به اشیاء دور درصد ابتلا به سندروم بینایی کامپیوتر را کم می‌کنند.

اما کمپانی‌های تولید کننده‌ی عینک‌های محافظت از نور آبی، همچنان اصرار دارند که لنزهای مخصوص‌شان می‌توانند به کسانی که ساعات طولانی با اسکرین‌های دیجیتال سر و کار دارند، کمک کنند. یکی از موارد کاربردی این عینک‌ها که تحقیقات دانشمندان هم آن را ثابت کرده، کمک به خواب آرام است. نور آبی باعث اختلال در ترشح هورمون ملاتونین که به سیکل خواب کمک می‌کند، می‌شود و اگر قبل از خواب، مدتی طولانی به موبایل، لپ تاپ و تلویزیون خیره شوید، سیکل خواب شما نامنظم می‌شود. چشم‌پزشکان توصیه می‌کنند که استفاده از وسایل الکترونیکی را از چهار ساعت قبل خواب قطع کنید، اما این راه حل برای انسان عصر دیجیتال غیر ممکن به نظر می‌آید! پس استفاده از این عینک‌ها پیش از خواب می‌تواند خوابی با کیفیت‌تر را ایجاد کند. در تحقیقاتی که سال 2009 انجام شد، افرادی که سه ساعت قبل از خواب از عینک‌های محافظتی استفاده کردند، به مراتب خواب بهتری از افراد دیگر داشتند.

در آغاز، عینک‌های محافظت از نور آبی ظاهر ساده و بدون طراحی خاصی داشتند، اما پس از مدتی این برندها برای ارتباط با نسل جوان شروع به طراحی‌های خلاقانه‌تر کردند. برندهایی همچون "فلیکس گری" (Felix Gray) و "جیمی فرلی" (Jimmy Fairly) با ارائه‌ی عینک‎‌هایی با فریم‌های جذاب و ترند سال، فروش خود را در چند سال گذشته افزایش داده‌اند. فروش آنلاین عینک‌های مخصوص کامپیوتر "جیمی فرلی" در بهار امسال، نسبت به سال پیش، 25 درصد افزایش داشته‌ است. با توجه به این نکته که اکثر خریداران ترجیح می‌دهند به صورت حضوری عینک را انتخاب کنند.

عینک های مخصوص کامپیوتر

اغلب محققین خاصیت جادویی این عینک‌ها را رد کرده‌اند، اما تحقیقات میدانی برندهای عینک، چیز دیگری را نشان می‌دهند. برند "فلیکس گری" که در سال 2013 شروع به کار کرد، در ابتدا برای فروش محصولاتش با مشکل جذب مخاطب مواجه شد. برای حل این مشکل، "فلیکس گری" به شرکت‌هایی همچون "اسپاتیفای" و "لینکدین" رفت تا عینک‌هایش را به مدت یک هفته در اختیار کارکنان این شرکت‌ها بگذارد. کارمندان در پایان یک هفته دو راه داشتند، یا عینک‌ها را پس بدهند و یا آن‌ها را خریداری کنند. نتیجه‌ی این پروژه جالب بود، کارمندان این شرکت‌ها که ساعات بسیاری را پشت کامپیوتر سپری می‌کنند، پس از گذشت یک هفته، اکثرا این عینک‌ها را خریداری کردند. حتی کسانی که عینک‌ها را پس دادند، پس از مدتی با "فلیکس گری" تماس گرفتند و اقدام به خرید این عینک‌ها کردند.

پاسخ این سوال که آیا عینک‌های محافظت از نور آبی به محبوبیت میان عام مردم می‌رسند یا نه، در دست گذر زمان است. اما با اقدامات شرکت‌هایی همچون "هوگو باس" که گزینه‌ی دورکاری را حتی پس از بحران کرونا به کارمندان خود خواهند داد، احتمال افزایش محبوبیت این عینک‌ها وجود دارد. به یاد داشته باشیم که یکی از ترندهای مهم دوران قرنطینه، توجه ویژه به سلامتی و مراقبت از خود است که شعار اصلی عینک‌های مخصوص کامپیوتر هم هست.

عینک های مخصوص کامپیوتر

 

منبع:

 - Business of Fashion.com

- Refinery29.com

 

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26756 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار