مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11802

کیم جونز جای لاگرفلد را در فندی می‌گیرد!

کیم جونز به عنوان مدیر هنری بخش زنانه و اوت کوتور، به برند ایتالیایی فندی می‌پیوندد. این در حالی است که او همچنان به عنوان مدیر هنری بخش مردانه‌ی دیور، دیگر برند کمپانی LVMH، به کار خود ادامه خواهد...

کیم جونز به عنوان مدیر هنری بخش زنانه و اوت کوتور، به برند ایتالیایی فندی، یکی از محبوب ترین برندهای 2020 می‌پیوندد. این در حالی است که او همچنان به عنوان مدیر هنری بخش مردانه‌ی دیور، دیگر برند کمپانی LVMH، به کار خود ادامه خواهد داد. کیم جونز با قبول کردن این سمت، جا پای کارل لاگرفلد می‌گذارد و همزمان برای چند برند لاکچری طراحی می‌کند.

کیم جونز از زمان ورودش به دیور در سال ۲۰۱۸، با ترکیب دوخت لاکچری و استایل خیابانی و همچنین همکاری با هنرمندان محبوب، فروش در قسمت مردانه را افزایش داده است. این طراح لباس انگلیسی، با هفت سال طراحی برای قسمت مردانه‌ی لویی ویتون به شهرت رسید. لویی ویتون که مهم‌ترین برند کمپانی LVMH است، توانست توسط کیم جونز در قسمت مردانه، از رقیبان خود پیشی بگیرد.

جونز از موفق‌ترین طراحان فشن مردانه به شمار می‌رود، اما سمت جدیدش در فندی برای او کاملا تازه است. برند ایتالیایی فندی برای اوت کوتور و استفاده از خز در لباس‌ها و اکسسوری‌هایش معروف است و سوالی که ذهن را درگیر می‌کند این است که چه چیزی باعث شده کمپانی LVMH مسئولیت برندی با سابقه و رسومات غنی را به کیم جونز بسپارد؟

قرار دادن کیم جونز در حیطه‌ی خاصی از فشن، کار ساده‌ای نیست. اگر به همکاری‌های او با برندهایی همچون نایک و سوپریم در دیور و لویی ویتون نگاه کنیم، شاید او را در دسته‌بندی فشن خیابانی قرار دهیم، البته که علاقه‌ی او به استایل ژاپنی نیز می‌تواند به این نگاه، کمک کند. اما در عین حال با دیدن برخی کت و شلوارهایی که او با رنگ‌های پاستلی در فشن‌شوهای دیور ارائه داده است، به یاد تصویر دیور مردانه‌ی اصیل و استایلی افسانه‌ای می‌افتیم. در فشن شوهای کیم جونز، اکثرا لباس‌های فشن خیابانی با اکسسوری‌های لاکچری مثل گردنبندهای مروارید، تلفیق می‌شوند و همین باعث می‌شود کیم جونز در دسته بندی خاصی از فشن قرار نگیرد. این در حالی‌ست که او بعنوان یکی از منتخبین بخش "خلاقیت" مراسم جوایز فشن بریتانیا 2020 شده است.

kim jones for dior

kim jones for supreme

با این‌که در طراحی‌های کیم جونز تناقض‌های بسیاری دیده می‌شود، رزومه‌ی کاری او نشان داده است که این تناقض‌ها نه تنها مشکلی ایجاد نمی‌کنند، بلکه باعث پیشرفت برند نیز می‌شوند. کیم جونز با در نظر گرفتن هویت لویی ویتون که برندی برای سفر است، پروسه‌ی ایده پردازی خود را در شهرهای مختلفی در سرتاسر دنیا انجام می‌داد تا روح گردش و سفر کردن همواره درکالکشن‌هایش حضور داشته باشد. کیم جونز با ورودش به دیور، به آرشیو و تاریخچه‌ی دیور رجوع کرد و با کالکشن‌هایش فصلی جدید را برای دیور آغاز کرد که همچنان نمایانگر هویت اصیل برند است. کالکشن‌هایی که با جزئیات فنی، فشن مردانه را به اوت کوتور نزدیک می‌کنند.

برنارد آرنو، مدیر عامل LVMH، در رابطه با کیم جونز می‌گوید: " جونز همواره توانایی خود را در استفاده از هویت و میراث برندهای LVMH برای خلق دنیایی مدرن و خلاق ثابت کرده است."

کیم جونز در کنار سیلویا ونتورینی فندی، نوه‌ی بنیان‌گذار فندی، فعالیت خواهد کرد. سیلویا پس از مرگ کارل لاگرفلد مسئولیت طراحی تمام بخش‌ها را به عهده گرفت، اما حالا با ورود کیم جونز، تصمیم دارد به طراحی اکسسوری و بخش مردانه بازگردد.

اولین تجربه‌ی طراحی فشن زنانه، تنها قسمت هیجان‌انگیز ورود کیم جونز به فندی نیست، چرا که این طراح انگلیسی فرصت تغییرات بنیادین در فندی، پس از 54 سال حکمرانی کارل لاگرفلد، را دارد. با این‌که طراحی برای دو برند مطرح، به صورت همزمان برای کیم جونز کمی ناآشناست، اما کارل هرسال برای شنل، فندی و برند خودش چندین کالکشن طراحی می‌کرد.

کارل در دوره‌ی طولانی‌ای که مدیر هنری فندی بود، این برند ایتالیایی را از برندی ارائه کننده‌ی خز برای ثروتمندان به برندی جهانی و محبوب تبدیل کرد. کارل با تغییراتی فنی در ساخت کت‌های خز فندی، آن‌ها را بسیار سبک‌تر کرد و رنگ‌بندی‌های جذاب‌تری به آن‌ها اضافه کرد. فروش فندی در سال 1977 با ارائه‌ی کیف باگِتی مشهور خود به بیش‌ترین حد خود رسید.

پیترو بکاری (Pietro Beccari) مدیرعامل پیشین فندی، تمرکز این برند بر روی خز را بیشتر از پیش کرد. از جمله اقدامات او در این راه وارد کردن خز به اکسسوری‌ها و کفش‌های فندی و برگزاری فشن‌شو های اوت کوتور مختص خز بود. این اقدامات بکاری، راه دشواری را برای فندی در دنیای امروز رقم زد. دنیایی که فعالان حقوق حیوانات، استفاده از خز را به شدت محکوم می‌کنند و بسیاری از برندهای مد به استفاده از خز در کالکشن‌های‌شان پایان داده‌اند.

مدیریت داستان خز در فندی، مهم‌ترین چالش کیم جونز در این برند خواهد بود. جونز به احتمال زیاد تلاش خواهد کرد تا دیدگاهی متفاوت از لاگرفلد را ارائه دهد، اما این کار بدون استفاده از خز که مهم‌ترین بخش هویت فندی است، سخت خواهد بود. کیم جونز طراح نسل امروز است و جوانان امروز رابطه‌ی خوبی با خشونت علیه حیوانات ندارند، اما در عین حال فندی مشتریان قدیمی خود را دارد که برای خرید محصولاتی که در آن‌ها خز به کار رفته، به این برند رجوع می‌کنند.

متخصصین دنیای فشن اعتقاد دارند که کیم جونز بی شک قبل از ورود به فندی به این مسئله فکر کرده و همین حالا تصمیم خود را برای حل این مشکل گرفته است. 

 

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار