مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11803

کارشناسی خودرو ، باز کردن هندوانه دربسته

فت قیمتی خودرو یکی از مسائلی است که در زمان خرید و فروش خودرو از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود. تعیین قیمت خودروهای نو و صفرکیلومتر توسط کمپانی سازنده انجام خواهد شد ولی در بازار خودروهای دست‌دوم..

افت قیمتی خودرو یکی از مسائلی است که در زمان خرید و فروش خودرو از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود. تعیین قیمت خودروهای نو و صفرکیلومتر توسط کمپانی سازنده انجام خواهد شد ولی در بازار خودروهای دست‌دوم قیمت‌های مختلف و متفاوتی وجود دارد. همانطور که می دانید هر خودرویی پس از گذشت ‌زمان دچار استهلاک و یا همان افت قیمت به‌طور طبیعی خواهد شد. در این میان مشکلات و خرابی‌های دیگری مانند تصادفات و یا خرابی قطعات فنی افت قیمت بیشتری را شامل حال خودرو خواهند کرد، که اندکی با استهلاک متفاوت است. در صورتی که بخواهید در خرید و فروش متضرر نشوید باید بدانید که تشخیص قیمت واقعی هر خودرو تنها با کارشناسی خودرو انجام‌پذیر خواهد بود. نکته ای که باید آن را به خوبی بدانید این است که تقریباً هیچ دو خودرویی شرایط کاملاً یکسان ندارند تا بتوان قیمت آن‌ها را از طریق مقایسه با دیگری به دست آورد.

چه مواردی در افت قیمت خودرو تاثیر گذار هستند؟

در حالت عادی افت قیمت خودرو ها شامل برخی از موارد مانند مدل خودرو، میزان کیلومتر کارکرد خودرو، میزان باقیمانده بیمه، تخفیف بیمه، تصادفات و تعویض قطعات می گردد. برخی از این موارد مانند سال تولید خودرو عددی مشخص و غیرقابل کتمان خواهد بود اما بقیه موارد می‌تواند به‌نوعی دیگر جلوه کند. برای مثال کیلومتر خودروها در هر نوعی که باشند قابل دست‌کاری و یا کم کردن هستند. ممکن است در بسیاری از خودروها حتی این کم کردن کیلومتر توسط دستگاه‌های مختلف نیز قابل‌تشخیص نباشد.  البته به خاطر داشته باشید که در برخی موارد جعل در مشخصات خودرو شامل مواردی مانند تغییر سال ساخت نیز شده است. بنابراین بایستی در هنگام خرید کاملا با دقت عمل کنید.

برخی دیگر از مواردی که به راحتی قابل تشخیص نیستند، شامل تصادفات، تعویض قطعات و همچنین مشکلات فنی و آپشن هستند که می‌توانند توسط فروشنده خودرو به‌راحتی مخفی شوند. در این شرایط بهترین راه برای پیشگیری از ایجاد خسارت‌های چندمیلیونی، اقدام به کارشناسی خودرو پیش از خرید خواهد بود.

نحوه تعیین قیمت در کارشناسی خودرو

پیشنهاد می کنیم پیش از آن که وارد محاسبه قیمت در کارشناسی خودرو شویم، بهتر است اندکی به انواع تصادفات و افت قیمت‌های آن‌ها بپردازیم. در برخی از موارد خودروهایی که دچار تصادف شده‌اند به دلیل شدت تصادف و خسارات وارده عملا قابل بازگردانی به روند مصرف نیستند. برخی از این خودروهادر اوراقی ها فروخته می شوند و قطعات آن‌ها به‌عنوان قطعات خودروهای اوراقی در بازار دست‌دوم فروخته می‌شود. تعدادی دیگر از خودروها هستند که باید تعمیرات اساسی و یا تعویض قطعات اصلی در آن ها انجام شود؛ برای مثال ممکن است خودرویی بر اثر چپ کردگی نیاز به تعویض اتاقه داشته باشد. این دسته از خودروها با افت قیمت بسیار زیادی در زمان فروش روبرو هستند. دسته دیگری از خودروها در تصادفات دچار خسارت‌های زیادی نشده‌اند و با تعمیراتی مانند صافکاری قابل بازگردانی به چرخه مصرف هستند. این خودروها علی‌رغم آن که نسبت به دو خودروی رده پیش افت قیمت کمتری را تجربه می‌کنند ولی نسبت به خودروهای هم‌رده و هم کارکرد خود که بدون ضربه و رنگ شدگی هستند، از قیمت پایین‌تری برخوردار خواهند بود.

بهتر است در موقع خرید خودرو حواستان را جمع کنید چرا که در بسیاری از موارد حرفه ای بودن صافکار و یا نقاش می‌تواند آن‌چنان موثر باشد که مصرف‌کنندگان معمولی قادر به تشخیص خرابی و یا تعویض قطعات خودرو نشوند. برای جلوگیری از بروز مشکلات پس از خرید در مورد این خودرو ها بهتر است از کارشناسی خودرو پیش از خرید استفاده کنید. به خاطر داشته باشید تعویض قطعات باقیمت‌های روز بازار ممکن است ضررهای 10 میلیونی را برای شما ایجاد نمایند.

افت قیمت خودروهایی که نیاز به تعویض قطعات و یا بدنه ماشین دارند، به‌طور معمول ۴۰ تا ۶۰ درصد نسبت به خودروهای هم‌رده خود دارای بیشتراست. در شرایطی که خودروها دارای ضرب‌دیدگی‌ها و صافکاری در قسمت‌های مختلف بدنه شده‌اند نیز بین ۱۵ تا ۳۵ درصد افت قیمت در مورد آن ها اتفاق خواهد افتاد. در کارشناسی خودرو پیش از خرید می توانید همه این موارد به‌اضافه موارد دیگری مانند مشخصات فنی و آپشن های خودرو را کارشناسی کرده و از کارشناس بخواهید تا بر اساس آن قیمت اعلام نماید.

در برخی موارد افراد فکر می کنند که کارشناسی نکردن خودرو را می توان نوعی صرفه جویی دانست ولی واقعیت اینجاست که هزینه کارشناسی در برابر افت قیمت خودرو بر اثر مشکلات تصادفی و یا فنی و همچنین در برابر هزینه های تعمیرات احتمالی واقعا مبلغ ناچیزی خواهد بود.

 

کارشناسی خودرو، حلقه گم شده معاملات خودرویی

مناسب ترین و بهترین راهکار در تعیین افت قیمت خودرو را تنها می‌توان کارشناسی خودرو به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای دانست. همراه مکانیک موسس اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی‌شده در کشور است که در سال ۹۲ برای اولین بار خدمت کارشناسی خودرو تخصصی در محل را در ایران ارائه کرد.

برای این‌که در جایگاه خریدار خودرو و یا فروشنده از قیمت واقعی خودرو اطمینان حاصل نمایید و دچار ضرر و زیان ناشی از اشتباهات خرید نشوید، دو راه حل پیش روی شماست:

  • با مراجعه به سایت همراه مکانیک، درخواست کارشناسی خودرو ثبت کنید تا کارشناس همراه مکانیک در حداکثر ۳۰ دقیقه به محل خودرو مورد نظر شما مراجعه کند و کارشناسی قیمت خودرو را برای شما انجام دهد.
  • از نمایشگاه خرید و فروش خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک در hamrah-mechanic.com/cars-for-sale بازدید کرده و خودروی آینده خود را از بین موارد موجود در نمایشگاه انتخاب کنید. گزارش کامل کارشناسی این خودروها در سایت و اپلیکیشن‌های همراه مکانیک موجود است و در صورت انتخاب از بین این خودروها، ضمانت‌نامه معتبر و پرداخت خسارت کارشناسی دریافت خواهید کرد تا خیالتان از بابت همه چیز راحت باشد.

در تصویر زیر نیز می‌توانید نظرات بعضی از مشتریان همراه مکانیک در مورد خدمت کارشناسی خودرو را بخوانید:

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

 

برچسب های مرتبط

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


تا کنون 26760 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار