مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11811

آیا مرگ هفته‌ی مد نیویورک نزدیک است؟

سالیان سال، هفته‌ی مد نیویورک میزبان فشن‌شوهای برندهایی همچون مارک جیکوبز و رالف لورن بوده و از جاذبه‌های توریستی نیویورک به شمار می‌آمده. اما امسال ویروس کووید-19 داستانی متفاوت برای هفته‌ی مد ...

سالیان سال، هفته‌ی مد نیویورک میزبان فشن‌شوهای برندهایی همچون مارک جیکوبز و رالف لورن بوده و از جاذبه‌های توریستی نیویورک به شمار می‌آمده. اما امسال ویروس کووید-19 داستانی متفاوت برای هفته‌ی مد نیویورک رقم زد؛ داستانی نه چندان خوشایند. بسیاری از برندهای مطرح آمریکایی حتی پیش از بحران کرونا و در اعتراض به مشکلات تقویم فشن، از هفته‌ی مد نیویورک کناره‌گیری کرده و از ارائه‌ی کالکشن‌هایشان به صورت مستقل خبر داده بودند. با همه‌گیری کرونا و ماجراهای قرنطینه، برندهای دیگری نیز به علت مشکلات مالی خود را از هفته‌ی فشن نیویورک سپتامبر 2020 کنار کشیدند.

با همه‌ی این اتفاقات، هفته‌ی مد نیویورک برگزار شد، اما به مدت چهار روز و بدون شور و هیجان همیشگی. دیگر خبری از استایل‌های خیابانی جذاب اهالی فشن، مهمانی‌های باشکوه و حضور سلبریتی‌های مشهور در فشن شوها نبود و اخبار این هفته‌ی مد در میان خبرهای مهم‌تر گم شد. در میان گیر و دار LVMH و کمپانی تیفانی و افتتاح پلتفرم جدید آمازون برای برندهای لاکچری، کمتر کسی به کالکشن‌های جیسون وو و آنا سویی توجهی نشان داد.

مطالعه کنید: کالکشن های بهار/تابستان 2021 هفته مد نیویورک

بررسی کالکشن "کریستین سیریانو" در بهار-تابستان 2021 هفته‌ی مد نیویورک

هدف اصلی‌ معدود برندهایی که در هفته‌ی مد نیویورک شرکت کردند، پرت کردن حواس مخاطبان از ناگواری‌های امروز جهان بوده است. با نگاهی به کالکشن‌های تام فورد و کریستین سیریانو (Christian Siriano) این مفهوم به خوبی درک می‌شود. کریستین سیریانو از معدود طراحانی بود که فشن‌شوی حضوری برگزار کرد و میزبان نزدیک به 80 نفر مهمان بود، تعدادی که شاید برای نیویورک کرونا زده غیر عقلانی به نظر برسد. با این حال فشن‌شوی کریستین سیریانو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فواصل اجتماعی برگزار شد. مهمانان سبدهایی به عنوان هدیه دریافت کردند که شامل ضد عفونی کننده‌ی دست و کوکی‌های خوراکی بودند و بر روی آن‌ها پیامی درج شده بود که مهمانان را به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در راستای رای نیاوردن ترامپ تشویق می‌کرد. کمتر کسی در دنیای فشن خواهان ریاست جمهوری دوباره‌ی دونالد ترامپ است!

هفته مد نیویورک 2021

لباس‌های سیریانو، ساختار شکن و خارق‌العاده نبودند، البته کسی هم چنین توقعی از او نداشت! اما فشن‌شوی باشکوه او در خانه‌اش در کانتیکت، شاید ساختار شکنانه‌ترین اتفاق هفته‌ی مد نیویورک بود. با این‌که تمام مدل‌ها ماسک بر صورت داشتند، دیدن جمعیتی به این تعداد در یک مکان، به تصویری عجیب و غریب برای ساکنین نیویورک تبدیل شده است. کالکشن سیریانو، برای دنیایی بدون کرونا طراحی شده بود و تصویری از دنیای قبل از قرنطینه به نمایش می‌گذاشت، تصویری که  سیریانو برای امیدبخشی به اهالی نیویورک خلق کرده بود. مهم‌ترین قسمت این فشن شو، پایانش بود که کوکو روشا که در انتظار تولد فرزندش است، با حرکتی غیر منتظره حضار را متعجب کرد. کوکو با لباس قرمز دنباله دارش ناگهان وارد حوضچه‌ی خانه‌ی سیریانو شد و  پس از مدتی کوتاه، به سختی و درعین حال با لبخند از آن خارج شد. این حرکات شاید در صنعت مد پیش از کرونا عادی باشند، اما انسان امروز که همواره نگران فواصل اجتماعی و ابتلا به بیماری‌ است، شاید این صحنه برایش بیش از حد غریب باشد!

هفته مد نیویورک 2021

هفته مد نیویورک 2021

بررسی کالکشن "تام فورد" در بهار-تابستان 2021 هفته‌ی مد نیویورک

طراح دیگری که هدف فشن را نشاندن لبخند بر لبان مخاطبان می‌داند، تام فورد است، که با عکس‌های کالکشن بهار-تابستان 2021 خود این مفهوم را به خوبی منتقل کرد. این مجموعه‌ی تام فورد، یادآور مجموعه‌های دهه‌ی 90 میلادی او است که طرح‌های پوست حیوانی و رنگ‌های جیغ در آ‌ن‌ها دیده می‌شوند. تام فورد به عنوان تنها برند قدیمی حاضر در هفته‌ی مد نیویورک سپتامبر، با انتشار ویدیوهایی در اینستاگرامش، از امیدش به آینده صحبت کرد. تام فورد در رابطه با طراحی‌هایش برای بهار-تابستان 2021 گفته است که تنها چیزی که الان به آن نیاز ندارد، لباس‌های جدی هستند. او اعتقاد دارد که همه‌ی ما الان به راه فراری از این واقعیت تلخ نیاز داریم و لباس‌های شاد می‌توانند همین راه فرار باشند. تام فورد در ادامه از سختی‌های طراحی و خلاقیت در دوران قرنطینه می‌گوید؛ تیم طراحی تام فورد به علت قوانین قرنطینه اجازه‌ی حضور در استودیو نداشتند و این کالکشن در چادری که تام فورد در حیاط خانه‌اش برپا کرده بود، ساخته شد!

هفته مد نیویورک 2021

بررسی کالکشن "جیسون وو" در بهار-تابستان 2021 هفته‌ی مد نیویورک

برند دیگری که به برگزاری فشن‌شوی حضوری روی آورد، جیسون وو (Jason Wu) بود. جیسون وو کالکشن خود را بر روی پشت بام کمپانی IMG، که برگزارکننده‌ی فشن شوهای نیویورک است، برگزار کرد. نزدیک به 30 نفر از اهالی فشن به دیدن کالکشن شاد جیسون وو در میان انبوهی از گیاهان نشستند. این کالکشن هم مثل مجموعه‌های تام فورد و کریستین سیریانو سرشار از امید به زندگی و شادی بود و نشان داد که جیسون وو نیز به آینده امیدوار است.

هفته مد نیویورک 2021

بررسی کالکشن "کارولینا هررا" در بهار/تابستان 2021 هفته مد نیویورک

کارولینا هررا (Carolina Herrera) از جمله برندهایی بود که به صورت دیجیتال در هفته‌ی مد نیویورک 2021 شرکت کرد. این برند با انتشار ویدیوهایی که مکالمه‌ای بودند میان کارولینا هررا-بنیان گذار برند- و جیسون وو-مدیر هنری برند- در مورد معنی طراحی و زیبایی صحبت کردند. جیسون وو در این ویدیوها که "گفتگو" نام دارند، مفاهیم طراحی و زیبایی را فراتر از یک لباس می‌داند. او در ادامه‌ی گفتگوها، به تاثیر کارولینا بر نوع نگاهش در راستای پیدا کردن فشن در نحوه‌ی زندگی، رابطه با دیگران و خانواده اشاره کرده است. امسال این برند آمریکایی تقریبا نصف سال‌های دیگر برای بهار-تابستان، لباس و اکسسوری ارائه می‌دهد.

هفته مد نیویورک 2021

بررسی کالکشن "آنا سویی" در بهار-تابستان 2021 هفته‌ی مد نیویورک

آنا سویی هم که از قدیمی‌های هفته‌ی فشن نیویورک است، به انتشار ویدیو و لوک-بوک برای کالکشن بهار-تابستانش بسنده کرد. آنا سویی برای این مجموعه‌اش سراغ ترند “Cottagecore” رفته است که به زندگی خارج شهر و در دامان طبیعت می‌پردازد. آنا هم میان طراحان خوشبین قرار می‌گیرد و با این کالکشن که بسیاری از اکسسوری‌هایش بازیافتی هستند، به دنبال سرپوشی برای دنیای بحران زده‌ی امروز است.

هفته مد نیویورک 2021

آینده‌ی هفته‌ی مد نیویورک

با این‌که اکثر برندها در هفته‌ی مد نیویورک سپتامبر 2020 امیدواری خود نسبت به آینده را نشان دادند، اکثر متخصصین فشن امیدی به آینده‌ی خود هفته‌ی مد نیویورک ندارند. با کناره‌گیری بسیاری از برندهای مطرح آمریکایی از هفته‌ی مد نیویورک و ارائه‌ی کالکشن‌هایشان در پاریس به جای نیویورک، آینده‌ی نامعلومی در انتظار هفته‌ی مد نیویورک است. یکی از دلایلی که بسیاری از برندها از این رویداد کناره‌گیری کردند، از رونق افتادن دپارتمان استورها در آمریکاست. برای سالیان سال، دپارتمان استورها به عنوان ارائه کننده‌ی صدها برند، منبع درآمد اصلی برندهای فشن بودند و هدف برگزاری هفته‌ی مد نیویورک، جلب توجه مسئولین این مراکز خرید بود. حال اما برندها دیگر درآمدی از دپارتمان استورها کسب نمی‌کنند و برای کم کردن مشکلات زیست محیطی ناشی از رفت و آمد، به برگزاری فشن شو در پاریس روی آورده‌اند.

بسیاری آینده‌ی هفته‌ی مد نیویورک را رویدادی چند روزه و تنها در یک مکان می‌بینند چرا که حذف شدن آن به طور کامل، دور از ذهن است. هفته‌ی مد نیویورک منبع درآمد مهمی برای انجمن طراحان لباس آمریکا (CFDA) است و سالانه کمک بسیاری به صنعت توریسم نیویورک می‌کند. از سوی دیگر مسئولین شهر نیویورک تمام تلاش خود را می‌کنند تا از مرگ این رویداد فرهنگی و هنری جلوگیری کنند.

 

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار