مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11812

بررسی کالکشن بهار-تابستان 2021 بربری در هفته مد لندن

چالش ریکاردو تیشی(Ricardo Tisci) در بربری، با ارائه‌ی آخرین کالکشنش، بیش از پیش نمایان شده است. مجموعه‌ی بهار-تابستان 2021 بربری که در هفته‌ی مد لندن ارائه شد، “In Bloom” نام داشت و به صورت آنلاین...

چالش ریکاردو تیشی(Ricardo Tisci) در بربری، با ارائه‌ی آخرین کالکشنش، بیش از پیش نمایان شده است. مجموعه‌ی بهار-تابستان 2021 بربری که در هفته‌ی مد لندن ارائه شد، “In Bloom” نام داشت و به صورت آنلاین به نمایش درآمد. این فشن شو را می‌توانستید از شبکه‌ی اجتماعی “Twitch” به صورت زنده، همراه با سلبریتی‌هایی همچون بلا حدید مشاهده کنید! این فشن‌شو و کالکشن، شاید نزدیک‌ترین مجموعه‌ی بربری به دنیای ذهنی ریکاردو تیشی باشد، اما باید دید که دیدگاه تیشی تا چه حد در راستای هویت بربری است.

مطالعه کنید: کالکشن‌های بهار-تابستان 2021 هفته مد لندن

کالکشن بهار-تابستان 2021 بربری

تیشی برای ارائه‌ی این مجموعه با اَنه ایمهوف (Anne Imhof)، هنرمند پرفورمنس آرت، همکاری کرده و مفاهیمی همچون امید به آینده، جنسیت، رابطه‌ی انسان و طبیعت و مذهب را به نمایش گذاشته است. اگر این فشن‌شو را در پلتفرم Twitch تماشا کرده باشید، قطعا حس و حال عجیبی از آن دریافت کرده‌اید. مدل‌ها تک تک از دل جنگل بیرون آمده و گاهی بادی گاردهایی نیز آن‌ها را همراهی می‌کنند، انگار که مدل‌ها نیاز به محافظت در برابر ناگواری‌های جهان دارند. پس از گذشتن از مسیری طولانی، مدل‌ها به مکانی می‌رسند که الایزا داگلاس (Eliza Douglas) در حال اجرای آهنگی مخوف است و افراد دیگری در حال اجرای رقص و پرفورمنس‌هایی عجیب‌اند. در این لحظه از نمایش، مدل‌ها به تماشاچی تبدیل شده و بادی‌گاردها تنها‌ی‌شان می‌گذارند. در متن آواز هولناک الایزا، تاثیرات قرنطینه و دنیای بحران زده بر عوامل فشن‌شوی بربری را می‌بینیم، جملاتی همچون "اتفاقات اجتناب ناپذیر"، "امیدهای ابدی" و "اسارت همیشگی"، همه راجع به احساساتی هستند که مردم در دوران قرنطینه حس کرده‌اند. اما آیا این کلمات منطبق با توضیحات تیشی راجع به کالکشن هستند؟

کالکشن بهار-تابستان 2021 بربری

تیشی مفاهیم اصلی این کالکشن را امید به آینده‌ی نسل جوان و فردایی بهتر بیان کرده، مفاهیمی که در اجرای آخرالزمانی اَنه ایمهوف کمتر دیده می‌شدند. اینجاست که چالش برندسازی دوباره برای بربری روشن می‌شود، آیا تیشی جایی برای هویت و اصالت  بربری در کالکشن‌هایش گذاشته است؟ ریکاردو تیشی، خود به عجیب بودن همکاری با اَنه ایمهوف اعتراف کرده است، اما گفته که بربری به تغییرات نیاز دارد. تغییراتی که شاید نمایش کالکشن در Twitch نیز بخشی از آن باشد که آن هم از منظر تماشاچیان آنچنان موفق نبود. اکثر متخصصین فشن اعتقاد دارند که تصویربردار Twitch، توجه بیش از حدی به پرفورمنس داشته و هدف اصلی فشن شو که نمایش مجموعه‌ی لباس است را فراموش کرده است.

از فضای فشن شو و پرفورمنس که بگذریم، به بررسی کالکشن بهار-تابستان 2021 ریکاردو تیشی برای بربری می‌رسیم. ریکاردو گفته است که منبع الهام اصلی او برای این کالکشن، رابطه‌ی یک کوسه و پری دریایی بوده که خود از ارتباط انسان و طبیعت در بحران کرونا سرچشمه می‌گیرد. این منبع الهام به شکل پارچه‌های فیشنت (Fishnet)، پولک و رنگ آبی در کالکشن دیده می‌شود. المان دیگری که در بسیاری از استایل‌ها به چشم می‌آید، طرح و نقاشی از اجزای طبیعت و دریا است که شاید به بهترین شکل اجرا نشده باشند. برخی از کوسه‌های نقاشی شده بر روی لباس‌ها، مثل نقاشی‌های کودکان هستند و حس لاکچری بودن را به لباس‌ها نمی‌دهند. با این حال، لباس‌های مردانه، استعداد و خلاقیت ریکاردو تیشی را نشان داده و تیشی با استفاده از رنگ نارنجی در آن‌ها، خود را یک قدم به هدفش که تلفیق فشن خیابانی با لاکچری است، نزدیک کرده.

کالکشن بهار-تابستان 2021 بربری

کالکشن بهار-تابستان 2021 بربری، تصویری جدید از این برند لاکچری انگلیسی را به نمایش گذاشت، تصویری که شاید نیاز به پختگی بیشتری داشته باشد. در چند سال گذشته بسیاری از برندهای مطرح در دنیای مد، دست به تغییر هویت بصری خود زده‌اند و مدیریت هنری خود را به دست طراحان فشن خیابانی سپرده‌اند. دیور با کیم جونز، بالنسیاگا با دمنا واسلیا (Demna Gvasalia) و لویی ویتون با ویرجیل ابلو در این تغییر موفق بوده‌اند و اصالت خود را حفظ کرده‌اند. بربری نیز در همین راستا ریکاردو تیشی را در سمت مدیریت هنری قرار داد. ریکاردو تا قبل از این کالکشن، تغییراتی با این شدت در بربری انجام نداده بود و با موفقیت نسبی مواجه شده بود، اما بازخوردها به آخرین مجموعه‌ی او آنچنان خوشایند نیستند. ولی تصمیم گیری برای موفقیت کالکشن بهار-تابستان 2021 او را باید به دست خریداران گذاشت، بسیاری از مواقع کالکشن‌هایی که منتقدان مد از آن ها راضی نبوده‌اند، فروش فوق‌العاده‌ای داشته‌اند!

کالکشن بهار-تابستان 2021 بربری

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار