مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11815

بررسی کالکشن های بهار-تابستان 2021 هفته مد لندن

فشن صنعتی است که همواره نگاهش به آینده است و اهالی آن همیشه به دنبال برنامه ریزی و طراحی برای آینده هستند، پس چند ماه گذشته که کسی از فردای خود هم مطمئن نبوده، شرایط سختی برای این صنعت ایجاد کرده...

فشن صنعتی است که همواره نگاهش به آینده است و اهالی آن همیشه به دنبال برنامه ریزی و طراحی برای آینده هستند، پس چند ماه گذشته که کسی از فردای خود هم مطمئن نبوده، شرایط سختی برای این صنعت ایجاد کرده. فشن همواره از اتفاقات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اطراف خود تاثیر گرفته و نمایانگر احساسات درونی انسان‌ها در هر دوره‌ای بوده، هفته‌ی مد لندن هم از این پدیده مستثنا نبود. طراحان لباس که در فشن ویک سپتامبر لندن شرکت کردند، همگی کالکشن‌هایی ارائه دادند که نمایانگر نگرانی‌ها و احساسات آن‌ها در چند ماه گذشته بوده، اتفاقی که شاید کمتر در هفته‌ی مد نیویورک شاهدش بودیم.

مطالعه کنید: کالکشن های بهار-تابستان 2021 هفته مد لندن

بررسی کالکشن "هالپرن" در بهار-تابستان 2021 هفته مد لندن

مایکل هالپرن (Michael Halpern) طراحی بود که تصمیم گرفت دوران سخت و دشوار نیازمند لباس‌هایی خارق‌العاده و چشم نواز هستند، اما این تصمیم باعث نشد که او از اتفاقات دنیا غافل بماند. هالپرن برای ارائه‌ی کالکشنش، ویدیویی با حضور زنان خط مقدم مبارزه با کرونا منتشر کرد و لباس‌هایش را بر تن این قهرمانان نمایش داد. لباس‌هایی که تنها با نگاه کردن به آن‌ها هم حالتان بهتر می‌شود! یکی از مدل‌های هالپرن که در بخش آی سی یو کار می‌کند، می‌گوید:" وقتی ظاهرت خوب باشه، حالتم خوبه!"

اینکه هالپرن از برند و پلتفرم خود برای  قدردانی از مشاغل ضروری استفاده کرده، نشان می‌دهد که فشن همچنان می‌تواند در عین امیدبخش بودن، آینه‌ی دنیای اطرافش باشد.

بهار-تابستان 2021 هفته مد لندن

بررسی کالکشن "مالی گدارد" در بهار-تابستان 2021 هفته مد لندن

یکی دیگر از طراحانی که کالکشنش نمایانگر احساسات درونی او در دوران قرنطینه بود، مالی گُدارد (Molly Goddard) است. تصمیم اولیه‌ی مالی گدارد برای مجموعه‌ی بهار-تابستانش، لباس‌هایی غم زده و استفاده از رنگ‌های خنثی و تیره بود، اما با گذشت زمان این تصمیم تغییر کرد. گدارد در دوران قرنطینه با حقایق تلخ دنیای فشن روبه‌رو شد و متوجه مشکلات کارگران و تولیدکنندگان پارچه‌ها و مواد اولیه‌ی خود شد. همه‌ی این‌ها باعث شد وقتی که بالاخره در استودیو خود شروع به طراحی کالکشن کرد، خشم و عصبانیت اولین احساساتی باشند که روی صفحه‌ی کاغذ خود را نشان دهند. کالکشن گدارد دنیایی است از تقابل و انفجار رنگ‌ها، کالکشنی که نه تنها اعتراضی است به وضع حال، بلکه امیدبخش هم هست.

بهار-تابستان 2021 هفته مد لندن

بررسی کالکشن "کریستوفر کین" در بهار-تابستان 2021 هفته مد لندن

در اینکه کالکشن‌های هفته‌ی مد لندن فوق‌العاده شخصی و احساسی بوده‌اند شکی نیست، اما هیچ‌کس مثل کریستوفر کین (Christopher Kane) این موضوع را به ما ثابت نمی‌کند. کریستوفر، کالکشن بهار-تابستان 2021 خود را "یک همکاری با خودم" نام گذاری کرده و آن را به نمایشگاهی برای نقاشی‌های دوران قرنطینه‌اش تبدیل کرده. کریستوفر با شروع بحران کرونا، به حیاط پشتی خانه‌اش پناه برد و تمام احساسات درونی‌اش را روی بوم نقاشی پیاده کرد. کریستوفر در چند ماه اخیر نزدیک به صد نقاشی کشیده است، نقاشی‌هایی که با چسب، اکلیل و پولک و اثر انگشت خلق شدند. کالکشن کریستوفر کین هم از همین نقاشی‌ها به وجود آمده است، او بر روی بعضی از لباس‌ها مستقیم نقاشی کرده و دیگر لباس‌ها از نقاشی‌های چاپ شده روی پارچه خلق شده‌اند.

بهار-تابستان 2021 هفته مد لندن

آثار کریستوفر کین بر روی لباس‌های آخرین کالکشنش شاید گاهی ترسناک به نظر بیایند، اگر زیگموند فروید امروز زنده بود، حتما از تحلیل این نقاشی‌ها لذت می‌برد! به تماشای لباس‌های این کالکشن که بنشینیم، به وضوح اولویت هنر بر فشن را در زندگی چند ماه اخیر کریستوفر می‌بینیم. او درباره‌ی این موضوع می‌گوید: " سیلوئت‌های این کالکشن بسیار ساده هستند تا توجه از روی نقاشی‌ها برداشته نشود." فشن و لباس‌های این کالکشن نسبت به نقاشی‌ها به قدری بی اهمیت هستند که کریستوفر کین شاید هیچ‌گاه آن‌ها را برای فروش نگذارد.

بررسی کالکشن "متی بوان" در بهار-تابستان 2021 هفته مد لندن

یکی از مهم‌ترین ترندهایی که در هفته‌ی مد لندن مشاهده کردیم، ترند چهل‌تکه یا همان Patchwork است. این ترند در کالکشن‌های مالی گدارد و کریستوفر کین دیده می‌شود، اما متی بوان است که تمام کالکشنش را بر اساس این ترند خلق کرده است. بوان که به علت قرنطینه توانایی ارائه‌ی مجموعه‌اش در لندن را نداشت، لباس‌هایش را روی مانکن‌های در خانه‌اش خلق کرد و حجم‌هایی عجیب و غریب به وجود آورد. شاید در اولین نگاه این مانکن‌های بی‌جان با کوهی از لباس شبیه به هیولاهایی ترسناک باشند، اما متی بوان اصرار دارد که آن‌ها نشان دهنده‌ی قدرت و سربلندی هستند. از دیگر ترندهای مشاهده شده در کالکشن او، تای-دای است. تای-دای از تکنیک‌هایی است که به بوان کمک کرده است تا احساسات درهم و برهم خود را نمایش دهد.

متی بوان (Matty Bovan) این کالکشن را برای بریتانیای قدیم طراحی کرده است، حس نوستالژی و بازگشت به گذشته از مفاهیمی است که بسیاری از طراحان در بحران کرونا به آن اشاره کرده‌اند.حس و حال شکسپیری و دربار انگلستان قدیم با بالاتنه‌های پر حجم و سرشانه‌های قدرتمند به خوبی در لباس‌های متی بوان منتقل می‌شد؛ زره‌هایی از گذشته که برای حفاظت از بحران‌های امروز ساخته شده‌اند.

بهار-تابستان 2021 هفته مد لندن

بررسی کالکشن "پریا فرزانه" در بهار-تابستان 2021 هفته مد لندن

تنها متی بوان نبود که لباس‌هایی برای محافظت از انسان ارائه داد، پریا فرزانه هم کالکشنی برای آخرالزمان ارائه داد. مجموعه‌ی بهار-تابستان پریا فرزانه از اعتراضات آمریکا و آتش‌سوزی‌های جنگل‌های کالیفرنیا الهام گرفته بود، اتفاقاتی که اعضای تیم او را تحت تاثیر قرار داد. با این‌که در نگاه اول کالکشن پریا پر از خشم و حس اعتراض است، با نگاهی به فشن‌شوی او متوجه می‌شویم که مدل‌ها از تاریکی و آتش گذر می‌کنند و به سمت نور و آرامش قدم می‌گذارند.

مطالعه کنید: فشن وسیله ای برای اعتراض

بهار-تابستان 2021 هفته مد لندن

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار