مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11835

گوچی فست: پنجره‌ای به دنیای جدید گوچی

گوچی فِست با ۷ فیلم از گوچی و چندین فیلم از طراحان نوپا برگزار شد. فیلم‌هایی که با کیفیت بالایشان، چهره‌ای جدید از فیلم‌سازی در فشن رو نشون دادن! فیلم "Ouverture of Something That Never Ended" که ...

در ماه مه بود که الساندرو میشل، مدیر هنری گوچی، کناره‌گیری گوچی از فشن‌ویک رسمی را اعلام کرد و از آینده‌ی متفاوت گوچی خبر داد. با برگزاری چندین هفته‌ی مد آنلاین، متخصصین فشن کم کم امیدشان را به موفقیت فشن‌ویک آنلاین از دست داده و حذف فشن‌شوی حضوری را تقریبا ناممکن میدانند! اما هفته‌ی گذشته و فستیوال فیلم گوچی که برای کالکشن بهار-تابستان ۲۰۲۱ برگزار شد، نشان داد که فشن شو تنها راه نمایش کالکشن‌های مد نیست! 

گوچی فست

گوچی فِست با ۷ فیلم از گوچی و چندین فیلم از طراحان نوپا برگزار شد. فیلم‌هایی که با کیفیت بالایشان، چهره‌ای جدید از فیلم‌سازی در فشن را نشان دادند! فیلم "Ouverture of Something That Never Ended" که توسط الساندرو میشل و گاس ون سنت  برای کالکشن جدید گوچی ساخته شده، در ۷ قسمت منتشر شد. این ۷ فیلم کوتاه، ابعاد متفاوتی از زندگی "سیلویا"، نقش اصلی فیلم را به شکلی سورئال و انتزاعی به تصویر می‌کشند و حال و هوای دهه‌ی ۷۰ میلادی را زنده می‌کنند. گاس ون سنت با ارجاع به یکی از فیلم‌هایش به نام Last days که روزهای آخر کرت کوبین را به تصویر میکشد، دست به طراحی کاراکتر سیلویا زده، اما این‌بار برخلاف کرت کوبین، سیلویا آدمی گوشه گیر نیست و اهل معاشرت با دیگران است. حتی لباسی که در اپیزود اول بر تن این شخصیت می بینیم، یاد آور لباس زنانه ای است که کوبین در Last Days می‌پوشد!

گوچی فست

ون سنت علاقه‌ی زیادی به نسل جوان دارد و میشل این مساله را به خوبی درک کرده و سعی داشته تا از همین نگاه خاص ون سنت به نسل جوان، در ارائه‌ی کارش استفاده کند. قدرت و جنسیت از مفاهیم مورد علاقه‌ی ون سنت هستند که در این اثرش هم به خوبی شاهدش هستیم. سبک وینتیج که یکی از انواع استایل در فشن است هم از مفاهیم اصلی دیدگاه هنری الساندرو میشل به شمار می‌آید، در این فیلم‌ها به خوبی دیده می‌شود؛ از مدل موی مدل‌ها و بازیگران گرفته تا موسیقی راک و پانک راک.  

گوچی فست

گوچی فست

در چند سال اخیر، مد پایدار و کاهش آلودگی‌های صنعت فشن به یکی از اهداف اصلی گوچی تبدیل شده و این موضوع در گوچی فِست هم قابل مشاهده بود. جدیدترین کالکشن گوچی شامل ۹۷ لوک می‌شود که بسیاری از آن‌ها در کالکشن‌های سال‌های پیش گوچی ارائه شدند، اما نکته‌ی جالب این است که هیچ کدام از این لباس‌ها و اکسسوری‌ها، قدیمی و از مد افتاده به نظر نمی‌رسند! این دقیقا همان چیزی است که الساندرو میشل در فشن به دنبالش بود؛ حذف ترندها و ارائه‌ی لباس‌هایی که تا سالیان سال قابل استفاده باشند. چرخه‌ی معیوب ترندها در دهه‌ی گذشته باعث شده که برندها برای پاسخ به نیاز مشتریان، دست به نوآوری‌های عجیب و غریب بزنند و به فکر کیفیت و عمر هنری یک آیتم فشن نباشند.  

گوچی فست

گوچی فست

آن چیزی که الساندرو میشل به کمک گاس ون سنت در این فیلم‌ها ارائه داده، بهترین نوع نمایش فشن در غیاب فشن‌شو و هفته‌های مد است. در این فیلم‌ها آیتم‌های کالکشن جدید گوچی با جزییات و بر تن افراد عادی نشان داده می‌شوند، چیزی که در کمتر فشن‌شویی تجربه می‌شود! تلفیق مناسب هنر مفهومی، فشن و حضور افراد مشهور، اثری خلق کرده که برای همه‌ی مخاطبین جذاب است؛ گفت و گوهای انتزاعی و سورئال در کنار حضور افرادی مثل هری استایلز و بیلی آیلیش، تعادل بین عامه پسند و مفهومی بودن فیلم‌ها را ایجاد کرده‌اند. 

گوچی فست

نکته‌ی قابل توجه دیگر این ۷ فیلم، چرخه‌ی اتفاقات است که اکثرا به صورت دایره‌وار انجام می‌شوند، در آخرین قسمت این فیلم‌ها، "A Nightly Walk"، سیلویا جلوی خانه‌ای سوار موتور می‌شود و بعد از گشت و گذار در شهر به همان‌جا برمی‌گردد. این نوع اتفاقات در راستای انتقال مفهوم مد پایدار دایره‌وار انجام می‌شوند و از هدف گوچی برای بالا بردن عمر لباس‌ها و حتی بازیافت آن‌ها حرف می‌زنند! استفاده از تکنیک‌های فیلم‌سازی برای ارائه‌ی دیدگاه‌های هنری توسط میشل و به کمک ون سنت،‌ به همه ثابت می‌کند که الساندرو میشل یکی از نوابغ فشن معاصر است و "گوچی فِست"، پنجره‌ای است به آینده‌ی متفاوت دنیای مد.  

 

گوچی فست

گوچی فست
گوچی فست

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار