مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11845

یون آن؛ طراح موفق آسیایی

یون آن به همراه همسرش وربال (Verbal) در سال 2002 برند Ambush  را بنیان گذاری کردند و برای هنرمندان موسیقی طراحی گرافیک می‌کردند. در سال 2008 بود که امبوش طراحی اکسسوری را به عنوان یک برند فشن آغاز کرد

فشن خیابانی از مهم‌ترین ترندهای چند سال اخیر دنیای مد بوده و باعث تغییراتی شده که در پشت صحنه‌ی این صنعت هم مشاهده می‌شود. یکی از این تغییرات مهم، همکاری برندهای لاکچری و مشهور با طراحانی است که تحصیلات آکادمیک در زمینه‌ی فشن ندارند و کاملا تجربی در این زمینه فعالیت کرده‌اند. فشن خیابانی (StreetWear) خود ماهیتی مستقل دارد و از فرهنگ هیپ-هاپ و سیاهپوستان سرچشمه می‌گیرد، به همین علت، اکثر طراحان این سبک به صورت مستقل فعالیت کرده و در مقابل طراحان لباس سنتی قرار می‌گیرند. یکی از طراحان موفق در این سبک یون آن، طراح کره‌ای-امریکایی، است که در چند سال اخیر در راستای همکاری با کیم جونز و دیور به شهرتی بیش از پیش دست یافته! یون آن به همراه همسرش وربال (Verbal) در سال 2002 برند Ambush  را بنیان گذاری کردند و برای هنرمندان موسیقی، طراحی گرافیک می‌کردند. در سال 2008 بود که امبوش طراحی اکسسوری را به عنوان یک برند فشن آغاز کرد و اکسسوری‌های سبک هیپ-هاپ آن بین رپرهایی مثل کانیه وست و فارل ویلیامز به محبوبیت دست یافت.  

یون آن طراح کره ای آمریکایی

یون آن طراح کره ای آمریکایی

یون آن طراح کره ای آمریکایی

برند امبوش پس از 7 سال فعالیت در زمینه‌ی اکسسوری، اولین کالکشن لباس خودش رو ارائه داد و بعد از آن به یکی از مهم‌ترین برندهای فشن خیابانی تبدیل شد و توانست نامزد دریافت جایزه‌ی LVMH سال 2017 شود. در سال 2018 که یکی از مهم‌ترین سال‌ها برای فشن خیابانی بود، کیم جونز از یون آن برای سمت طراح اکسسوری مردانه در برند دیور دعوت کرد و از آن‌جا بود که اسم یون آن بر سر همه‌ی زبان‌ها افتاد.

یون آن طراح کره ای آمریکایی

یون آن طراح کره ای آمریکایی

یون آن طراح کره ای آمریکایی

یون آن (Yoon Ahn)متولد کره‌ی جنوبی است اما به خاطر شغل پدرش در ارتش امریکا بیش‌تر زندگی خود را در سیاتل گذرانده است. علاقه‌ی یون به فشن با خواندن مجله‌های ووگ i-D و The Face آغاز شد، اما او علاقه‌ای به ادامه‌ی زندگی در سیاتل نداشت و همیشه رویای زندگی در نیویورک و لندن را در سر داشت. اما بعد از دبیرستان، او به نیویورک و یا لندن نرفت، بلکه برای ادامه تحصیل به بوستون رفت و در دانشگاه رشته‌ی طراحی گرافیک را انتخاب کرد. یون در بوستون با وربال آشنا شد و پس از مدت کوتاهی به همراه او به توکیو مهاجرت کرد و به فعالیتش ادامه داد. کانیه وست که در آن سال‌ها به یکی از دوستان نزدیک زوج امبوش تبدیل شده بود، یون را با ویرجیل ابلو و کیم جونز آشنا کرد و از همان‌جا استعداد و نام یون در یاد این طراحان جوان نقش بست.

مطالعه کنید: کیم جونز جای کارل لاگرفلد را در فندی می گیرد!

یون آن طراح کره ای آمریکایی

صنعت لاکچری امروز با تحولات بسیاری روبه‌رو شده و یون آن از نشانه‌های تحول آن است؛ زنی آسیایی در صنعتی که اکثر اهالی آن مرد هستند، موفق به پیشرفت شده است. این اتفاق 10 سال پیش بسیار نادر بود و ری کاواکوبو، بنیان گذار کوم دِ گارسون، شاید به عنوان تنها زن آسیایی موفق در صنعت فشن شناخته می‌شد. اما حالا "یون آن" که در لیست 500 شخصیت برتر فشن BOF هم قرار گرفته، به الگوی بسیاری از دختران جوان تبدیل شده و راه را برای پیشرفت نژادهای متفاوت در دنیای فشن هموار کرده.

یون آن طراح کره ای آمریکایی

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26729 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار