مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11852

تاثیر چیدمان بصری فروشگاه در فشن امروز

فشن در دنیای امروز به صنعتی تبدیل شده که رقابت در آن روز به روز درحال افزایش است و برندها از تمام ابزارهای در دستشان استفاده می‌کنند تا مخاطب‌های بیشتری پیدا کنند. یکی از این ابزارها چیدمان بصری یا...

فشن در دنیای امروز به صنعتی تبدیل شده که رقابت در آن روز به روز درحال افزایش است و برندها از تمام ابزارهای در دستشان استفاده می‌کنند تا مخاطب‌های بیشتری پیدا کنند. یکی از این ابزارها چیدمان بصری یا همان ویژوال مرچندایزینگ است که مفهوم چندان جدیدی نیست، اما شاید همچنان اهمیتش برای همه واضح نباشد. Visual Merchandising به خرده فروشی و فروشگاه‌های فیزیکی توجه می‌کند و بخش‌های مختلفی مثل چیدمان ویترین، هویت بصری فروشگاه و موسیقی رو در بر می‌گیرد. بسیاری ویژوال مرچندایزینگ را جزو اولین نقاط ارتباط با مخاطب می‌دانند و معتقد هستند که درصد فروش و جذب مشتری، ارتباط مستقیمی با چیدمان بصری دارد.

تاثیر چیدمان فروشگاه در خرید

اولین بخش ویژوال مرچندایزینگ که شاید اکثر برندها به آن توجه می‌کنند، چیدمان ویترین فروشگاه است. تاثیر چیدمان فروشگاه در خرید را نمی‌توان نادیده گرفت چراکه هر شخص به طور میانگین، حدود 3 الی 4 ثانیه را صرف تماشای ویترین یک فروشگاه می‌کند و اگر جذب چیدمان و محصولات ویترین بشود، احتمال ورودش به فروشگاه بیشتر خواهد بود. برندها و دپارتمان استورهای بسیاری در جهان هزینه‌ی بسیاری صرف تزئین ویترین‌هایشان می‌کنند و با متخصصین ویژوال مرچندایزینگ و گاهی با هنرمندان دست به همکاری می‌زنند. اما تنها نوع چیدمان برای ویترین مهم نیست و انتخاب محصولی که در ویترین قرار می‌گیرد هم بخش مهمی از این فرایند به حساب می‌آید که در برندهای لاکچری با همکاری طراح ارشد انجام می‌شود.

تاثیر چیدمان فروشگاه در خرید

چیدمان ویترین به چند دسته تقسیم می‌شود که هر فروشگاهی با توجه به هویت و نیاز خود، از میان این دسته‌بندی‌ها چیدمانش را انتخاب می‌کند.

 انواع چیدمان ویترین 

Open Window Display: چیدمان این نوع ویترین به شکلی است که داخل فروشگاه هم قابل مشاهده است.

تاثیر چیدمان فروشگاه در خرید

Closed Window Display: چیدمان این نوع ویترین فضای داخل فروشگاه را نمایش نمی‌دهد.

تاثیر چیدمان فروشگاه در خرید

Island Window Display: این نوع چیدمان داخل فروشگاه‌های بزرگ و دپارتمان استورها پیدا می‌شود که فضای زیادی برای چیدمان بصری دارند. برندها از چیدمان جزیره‌ای برای نمایش جدیدترین و بهترین محصولاتشان استفاده می‌کنند و اصولا المان‌هایی در آن به کار می‌برند که توجه مخاطب را جذب کند.

تاثیر چیدمان فروشگاه در خرید

Semi-closed Window Displays: در این نوع چیدمان ویترین، تنها بخشی از فضای داخل فروشگاه قابل مشاهده است.

تاثیر چیدمان فروشگاه در خرید

Shadowbox window displays: اکثر فروشگاه‌های جواهرات و اکسسوری از این نوع چیدمان برای محصولاتشان استفاده می‌کنند تا توجه مخاطب را تنها بر روی یک محصول جلب کنند.

تاثیر چیدمان فروشگاه در خرید

بسیاری از برندها مثل لویی ویتون و هرمس تقریبا هرهفته چیدمان بصری فروشگاه‌های خود را تغییر می‌دهند و برای هر چیدمان، تم خاصی را در نظر می‌گیرند که با مفهوم کالکشن، هویت برند، فصل و مناسبت‌های خاص هماهنگی دارد. انتخاب رنگ، المان‌ها و نورپردازی همگی در هماهنگی با تم انتخاب می‌شوند و ویترین فروشگاه با چیدمان داخلی هماهنگ می‌شود. انتخاب رنگ و نورپردازی در فروشگاه از مهم‌ترین بخش‌های ویژوال مرچندایزینگ است. به عنوان مثال در اتاق‌های پرو، نورپردازی باید به شکلی باشه که سایه‌های ناخوشایند ایجاد نکند و رنگ و شکل لباس به خوبی دیده شود.

تاثیر چیدمان فروشگاه در خرید

تاثیر چیدمان فروشگاه در خرید

وسعت مبحثی مثل ویژوال مرچندایزینگ به قدری زیاد است که به عنوان رشته‌ی دانشگاهی تدریس می‌شود. موسیقی، رنگ و چیدمان همگی در منتقل کردن هویت برند نقش بسزایی دارند و به همین علت اکثر برندها به این مسئله توجه می‌کنند. پس اگر به دنبال مشتریان وفادار و افزایش فروش هستید، حتما با یک متخصص ویژوال مرچندایزینگ مشورت کنید!

تاثیر چیدمان فروشگاه در خرید

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار