مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11859

10 موضوع تاثیرگذار بر فشن 2021

وبسایت BOF سالانه مقاله‌ای را برای پیش بینی وضعیت فشن در سال پیش رو منتشر می‌کند که در آن با همکاری شرکت McKinsey & Company بر اساس آمار و داده‌ها و نظرات متخصصین، اطلاعات مهمی را به صاحبان کسب و ...

وبسایت BOF سالانه مقاله‌ای را برای پیش بینی وضعیت فشن در سال پیش رو منتشر می‌کند که در آن با همکاری شرکت McKinsey & Company بر اساس آمار و داده‌ها و نظرات متخصصین، اطلاعات مهمی را به صاحبان کسب و کار ارائه می‌دهد. BOF امسال هم این مقاله را منتشر کرده و اطلاعاتی دلگرم کننده و گاهی ناامید کننده را با خوانندگانش به اشتراک گذاشته. سال گذشته شاهد چالش‌های متوالی برای صنایع مختلف بودیم و صنعت فشن هم با بسیاری از این چالش‌ها روبه‌رو شد و همچنان در حال دست و پنجه نرم کردن با آن‌هاست. تعطیلی فروشگاه‌ها، تغییر کردن رفتار خریداران و کم شدن اهمیت فشن در زندگی مردم همگی به این صنعت ضربه وارد کردند و برندها و بیزینس‌های این حیطه را با مشکلات اقتصادی مواجه کرده‌اند.

امروز در این مطلب نگاهی می‌کنیم به موضوعاتی که فشن در سال 2021 تحت تاثیر آن‌ها قرار خواهد گرفت. این مطلب بخشی از گزارش پیش بینی وضعیت فشن از وبسایت BOF است. با مجله مد برندکده همراه باشید.

1.زندگی در کنار ویروس کرونا

بحران کرونا زندگی میلیون‌ها انسان را تحت تاثیر قرار داده و تجارت، سفر و اقتصاد را دچار خلل کرده است. آن‌چه که این سال‌ها به همه یاد داد، این بود که به مدیریت بحران و تصمیم‌گیری سریع توجه کافی نمی‌شده و به همین علت بیزینس‌ها، ماه‌ها درگیر وفق دادن خودشان با شرایط بحرانی جدید بودند. بنابراین داشتن برنامه‌ و اصولی انعطاف پذیر و توانایی تصمیم‌گیری سریع از مهم‌ترین اقداماتی هستند که بیزینس‌ها باید برای مواجهه با اتفاقات پیش‌بینی نشده، انجام دهند.

2. کاهش تقاضا

از آن‌جایی که در حال سپری کردن یکی از سهمگین‌ترین بحران‌های اقتصادی چند دهه‌ی اخیر هستیم، تصور بازگشت به شرایط پیش از کرونا در آینده‌ای نزدیک تقریبا غیرممکن است. فشن به دلیل بالارفتن آمار بیکاری و کم شدن درآمد افراد به واسطه‌ی بحران اقتصادی، در موقعیت خطرناکی قرار دارد. در نتیجه، در سال 2021 صاحبان برندها و کسب و کارها باید بیش از پیش برای نوآوری و ارتباط بهینه با مصرف‌کنندگان تلاش کنند.

3.شتاب دنیای دیجیتال

با این‌که دنیای دیجیتال قبل از بحران کرونا هم روز به روز به بخش بزرگ‌تری از زندگی مردم تبدیل می‌شد، کرونا به این موضوع شتاب بسیاری بخشید و باعث شد تمام صنایع بیش از پیش به دنیای دیجیتال وابسته شوند. برندهای فشنی که پیش از کرونا حضور آنلاین نداشتند، حال اکثرا به فروش آنلاین و شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند و دیگر نمی‌توانند اهمیت حضور در فضای دیجیتال را انکار کنند. سال 2021 برای بیزینس‌های حوزه‌ی فشن سالی است که باید بیش از پیش بر حضور در فضای آنلاین توجه کنند و در همین راستا رقابت در این حوزه به بالاترین حد خود خواهد رسید.

مطالعه کنید: 10 راه موفقیت در سوشیال مدیا

10 موضوع تاثیرگذار بر فشن 2021

4. در جست و جوی عدالت

خیاطان، کارکنان کارخانه‌های محصولات پوشاک و اکسسوری، فروشنده‌ها و دیگر کارکنان رده پایین صنعت فشن، بیش‌‍ترین فشار مالی را در دوران کرونا تجربه می‌کنند و حتی بسیاری از آن‌ها تنها منبع درآمد خود را از دست داده‌اند. عدالت در پرداخت حقوق این افراد پیش از بحران کرونا هم از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث دنیای مد و فشن بود، اما حالا بیش از پیش مشتریان برندها توقع شفاف سازی شرایط کاری این افراد از طرف برندها را دارند و به احتمال زیاد برندهایی که در سال 2021 از این شفاف سازی امتناع کنند، از طرف مصرف‌کنندگان طرد خواهند شد.

مطالعه کنید: نقش طراحان در بحران کرونا

10 موضوع تاثیرگذار بر فشن 2021

5. وقفه در سفر

یکی از مهم‌ترین منابع درآمد برندها، به خصوص برندهای لاکچری، صنعت گردشگری است و حالا که سفر کردن تقریبا غیر ممکن شده، این برندها درصد زیادی از مشتریان خود را از دست داده‌اند. سال آینده از برندها انتظار می‌رود که تمرکز خود را بر مخاطبان داخلی و محلی بگذارند و نظر آن‌ها را جلب کنند.

10 موضوع تاثیرگذار بر فشن 2021

6. کمتر، بیش‌تر است!

حال که ثابت شده است دوره‌ی ترندها و تنوع طلبی به سرآمده و در دوران کرونا اکثر مردم به دنبال کیفیت هستند و نه کمیت، برندهای فشن هم باید به سمت تولید کمتر، اما با کیفیت‌تر بروند. تولید و ارائه‌ی کالکشن‌ها باید بر اساس تقاضا باشد و تا جای ممکن از تولید بی‌رویه و پرکردن انبارها جلوگیری شود.

مطالعه کنید: آیا دنیای امروز همچنان به چرخه‌ی ترندها نیاز دارد؟

7. سرمایه گذاری فرصت طلبانه

تفاوت عملکرد شرکت‌ها در دوران بحران کرونا به صورت چشم‌گیری واضح بود و بسیاری از برندها دچار ورشکستگی و مشکلات اقتصادی شدند. اما مشکلات اقتصادی ناشی از این ویروس هنوز تمام نشده‌ و به احتمال زیاد سال آینده هم شرایط بحرانی ادامه خواهد داشت. این فرصتی برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ‌تر است که سهام برندهای کوچک‌تر را خریداری کنند و یا با حمایت مالی از آن‌ها، بخشی از مدیریتشان را به دست بگیرند. همان‌طور که امسال شاهد خریداری بسیاری از برندها مثل سوپریم توسط شرکت‌های بزرگ‌تر بودیم، سال آینده هم به احتمال زیاد این اتفاق را شاهد خواهیم بود.

8. مشارکت بنیادین

در سال گذشته، مشکلات قراردادهای عمده با تولیدکنندگانی که به مد پایدار توجه نداشته‌اند و ردپایشان به چهره‌ی برند ضربه زده بود، بیش از پیش دردسرساز شد و باعث شد برندها در شراکت‌های خود تجدید نظر کنند. به احتمال زیاد در سال 2021 برندها به سمت تولیدکنندگانی جذب خواهند شد که پاسخگویی و مسئولیت پذیری بیش‌تری خواهند داشت.

9. نرخ بازگشت سرمایه‌ی فروشگاه‌های حضوری

با پیشی گرفتن فروشگاه‌های آنلاین از فروشگاه‌های حضوری در فروش، در چند سال گذشته، آینده‌ی فروشگاه‌های فیزیکی مورد شک و تردید قرار گرفته است. حال که همچنان بسیاری از فروشگاه‌های فشن در سرتاسر دنیا به علت قرنطینه تعطیل هستند، کسب درآمد از طریق آن‌ها بسیار دشوار شده و تعداد زیادی از فروشگاه‌ها برای همیشه تعطیل شده‌اند. صاحبان برندها در سال آینده باید به دنبال بالا بردن نرخ کسب درآمد (ROI) این فروشگاه‌ها از راه‌های متفاوت باشند.

10. انقلاب در فضای کاری

با تحولات اساسی در شیوه‌ی کار کردن شرکت‌ها در دوران کرونا و نیاز به ایجاد انگیزه‌ی بیش‌تر برای کار کردن، پیدایش یک الگوی کاری جدید که پایدار هم باشد، انتظار می‌رود. در نتیجه کسب و کارها باید تلفیق متعادلی از دورکاری و کار دفتری ایجاد کنند و با ارائه‌ی هدفی مشترک به کارکنان، انگیزه‌ی آن‌ها را بالا ببرند.

10 موضوع تاثیرگذار بر فشن 2021

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26729 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار