مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11862

کنت بلاک تصویرسازی را وارد هنر کرد!

اگر به تاریخچه‌ی تصویرسازی فشن نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که از همان ابتدا بر سر هنر تلقی شدن تصویرسازی بحث و جدل‌های بسیاری بوده و کسانی که به خلوص هنر اعتقاد داشتند از هنر به شمار آوردن تصویرسازی فشن

اگر به تاریخچه‌ی تصویرسازی فشن نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که از همان ابتدا بر سر هنر تلقی شدن تصویرسازی بحث و جدل‌های بسیاری بوده و کسانی که به خلوص هنر اعتقاد داشتند از هنر به شمار آوردن تصویرسازی فشن خودداری می‌کردند. اما در این میان یکی از تصویرسازان مجله‌ی WWD بود که بیش از هرکسی در قبول کردن تصویرسازی به عنوان یک هنر نقش داشت و با شخصیت جذابش احترام تمام اهالی فشن و هنر را جلب کرد. کنت پاول بلاک (Kenneth Paul Block) نزدیک به چهل سال برای مجله‌ی WWD تصویرسازی کرد و رابطه‌ی نزدیکی با طراحان مشهور امریکایی داشت. کنت که در سال 2009 با 84 سال سن درگذشت، به خاطر استایل شیک و متفاوتش نسبت به دیگر تصویرسازان، مورد توجه طراحان قرار گرفت و تاثیرات بسیاری بر دنیای فشن گذاشت.

کنت بلاک تصویرساز فشن

کنت بلاک تصویرساز فشن

درحالی که بسیاری از آثار تصویرسازان امروزه قدیمی به نظر می‌رسند، این موضوع در مورد کنت بلاک صدق نمی‌کند و آثارش همچنان ارزشمند و معاصر به حساب می‌آیند. کنت از کودکی به تصویرسازی علاقه داشت و بیش از این‌که به لباس‌ها در آثارش توجه کند، به فرم بدن زنان توجه می‌کرد و همین مساله او را از تصویرسازهای دیگر متمایز کرد. کنت در چهل سال فعالیتش هیچ‌وقت از مد روز و تغییرات دنیای هنر و فشن عقب نماند و توانست این تغییرات را در آثارش هم اعمال کند.

کنت فارغ‌التحصیل دانشگاه پارسونز بود و در خانواده‌ای بزرگ شده بود که فشن و هنر نقش مهمی در آن داشتند؛ یکی از خاله‌های کنت در مجله‌ی هارپرز بازار کار می‌کرد و کنت همیشه در حال ورق زدن این مجله‌ها بود. کنت پس از مدت کوتاهی کار کردن در یک خیاطی، به WWD پیوست و از آن‌جا وارد دنیای تصویرسازی شد. شهرت کنت تنها به دنیای فشن ختم نمی‌شد و افرادی همچون جکی کندی که از سوژه‌های تصویرسازی همیشگی او بودند، کنت را می‌شناختند و آثارش را تحسین می‌کردند.

کنت بلاک تصویرساز فشن

کنت بلاک تصویرساز فشن

کنت بلاک تصویرساز فشن

اهمیت بلاک در دنیای فشن به قدری رسیده بود که دیگر کسی تشخیص نمی‌داد طراحان برای تصویرسازی‌های او لباس طراحی می‌کردند یا بلاک بود که از روی لباس‌های طراحان تصویرسازی می‌کرد. هالستون (Halston) که مشهورترین دیزاینر دهه‌ی 60 امریکا بود، گاهی قبل از طراحی کالکشن‌هایش به این فکر می‌کرد که آیا این کالکشن برای تصویرسازی‌های بلاک مناسب است یا نه!

کنت بلاک تصویرساز فشن

بسیاری کنت بلاک را استاد طراحی ژست در تصویرسازی فشن می‌دانند و چگونگی به تصویر کشیدن ژست مدل‌ها را یکی از نکات متمایزکننده‌ی او به حساب می‌آورند. بسیاری از مدل‌هایی که سوژه‌ی آثار کنت بلاک بودند اعتقاد دارند که تنها او بود که می‌توانست تلاش آن‌ها برای ژست‌های با ظرافت و خلاقانه را روی کاغذ به درستی و زیبایی نشان دهد.

سلیقه‌ی کنت در هنر و فشن هیچ‌وقت وابسته به ترندها نبود و همیشه سعی می‌کرد استایل شیک و خاص خود را حفظ کند. کنت به باله و سمفونی‌ علاقه زیادی داشت و هیچ‌وقت از موسیقی‌های شلوغ و پلوغ دهه‌های هفتاد و هشتاد لذت نمی‌برد! اگر کنت الان زنده بود احتمالا از فشن و لباس‌های کژوال تعجب می‌کرد و نمی‌توانست این ترندهای عجیب را قبول کند!

کنت بلاک تصویرساز فشن

کنت بلاک تصویرساز فشن

یکی از اقداماتی که باعث شد تصویرسازی‌های کنت بلاک به عنوان اثر هنری شناخته شوند، اهدای 1700 اثرش به موزه‌ی هنرهای زیبای بوستون بود. بسیاری از تصویرسازان آثارشان را حفظ نمی‌کردند و بعد از فروختن آن‌ها به مجلات و طراحان نشانی از تصویرسازی‌هایشان نداشتند، اما کنت از تمام آثارش حفاظت کرد و الان از معدود تصویرسازهایی است که مجموعه‌ای تقریبا کامل از او باقی مانده. کنت پیش از این‌که تصمیم بگیرد مجموعه‌ی خود را به موزه‌‌ی بوستون اهدا کند، موزه‌ی متروپولیتن نیویورک را در نظر داشت، اما بخش فشن این موزه بیش‌تر به لباس علاقه داشت تا تصویرسازی‌های او.

کنت که امروزه آثارش با قیمتی نزدیک به 15 هزار دلار به فروش می‌رسند، الگوی بسیاری از تصویرسازان جوان است. در چند سال اخیر، هنر تصویرسازی فشن دوباره احیا شده و تصویرسازها با الهام از هنرمندان پیشکسوت این حیطه و استفاده از پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام در تلاش هستند تا عموم مردم را به این هنر جذب کنند!

 

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار