مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11868

همکاری هنرمند فیگوراتیو با دیور

به تازگی هفته‌ی مد مردان پاریس شروع شده و دیور از جمله برندهایی است که کالکشن پاییز 2021 خود را در این رویداد ارائه داده. کالکشن جدید مردانه‌ی دیور در حالی ارائه شده که همه‌ چشم‌ انتظار اولین کالکشن..

به تازگی هفته‌ی مد مردان پاریس شروع شده و دیور از جمله برندهایی است که کالکشن پاییز 2021 خود را در این رویداد ارائه داده است. کالکشن جدید مردانه‌ی دیور در حالی ارائه شده که همه‌ چشم‌ انتظار اولین کالکشن کیم جونز برای فندی، در هفته‌ی مد میلان هستند. کیم جونز تلاش کرده پیش از اولین مجموعه‌ی خود برای فندی، کالکشنی باشکوه برای دیور مردانه ارائه بده تا حضورش در دو برند به عنوان طراح ارشد زیر سوال نرود. جونز در این راستا با پیتر دویگ، نقاش فیگوراتیو، همکاری کرده و مثل همیشه هنر را به بخش مهمی از کالکشنش تبدیل کرده است. در سه سال گذشته که جونز مدیریت هنری دیور مردانه را به عهده گرفته، همکاری با هنرمندان به بخشی از هویت دیور تبدیل شده، اما پیتر دویگ تا به الان بنام ‌ترین هنرمندی است که جونز با او همکاری کرده؛ یکی از نقاشی‌های دویگ در سال 2007 با قیمت 11.3 میلیون دلار به فروش رسید که رکورد فروش اثر یک هنرمند زنده را شکست!

مطالعه کنید: کالکشن های پاییز-زمستان 2021 هفته مد مردان 

کالکشن پاییز 2021 مردانه دیور

دویگ که در ابتدا قرار بود در حد 5 آیتم با دیور همکاری کند، با دیدن آتلیه‌ی دیور و دقت و ریزه‌ کاری جونز، علاقه‌اش به این کالکشن بیش‌تر شد و کم کم در تمام پروسه‌ی تولید کالکشن حضور پیدا کرد. نقاشی‌های دویگ با تکنیک‌های مختلف در آیتم‌های این کالکشن به تصویر کشیده شده‌اند؛ کلاه‌ها با دست نقاشی شده‌اند، برخی از نقاشی‌ها در لباس‌ها بافته شده‌اند و برای دوخت بعضی از لباس‌ها، نقاشی‌ها روی نخ‌های لباس چاپ شده بودند. در کنار حضور آثار دویگ بر روی لباس‌ها، تاثیر این هنرمند اسکاتلندی بر روی کالکشن در رنگ‌های به کار رفته در آن به چشم می‌آید، رنگ‌هایی که از غروب آفتاب الهام گرفته بودند.

کالکشن پاییز 2021 مردانه دیور

کالکشن پاییز 2021 مردانه دیور

کالکشن پاییز 2021 مردانه دیور

کالکشن پاییز 2021 مردانه دیور

اما منبع الهام دیگر این مجموعه، یونیفورم‌های ارتشی بودند که در فرم یقه‌ها، شکل دکمه‌ها و رنگ‌های سرمه‌ای و طوسی دیده می‌شدند. حال و هوای کلی مجموعه‌ی پاییز 2021 کیم جونز برای دیور، مثل همیشه شیک و لاکچری و با دوخت‌های بادقت بود، اما سوالی که شاید برای بسیاری از اهالی فشن پیش بیاید این است که آیا یونیفرم ارتشی لاکچری برای دوران کرونا و قرنطینه مناسب است یا نه؟ پیشی گرفتن برندهای دیگر در ارائه‌ی مفاهیم معاصر و جدید و عدم تطابق طراحی‌های جونز با شرایط حال حاضر دنیا، رویکرد کیم جونز در دیور را زیر سوال می‌برد.  با اینکه آیتم‌های این کالکشن که از آرشیو دیور و اوت کوتور الهام گرفتند و آثار پیتر دویگ را بر روی خود دارند برای کلکسیونرها جذاب هستند، اما نبودن خلاقیت در خود لباس‌ها و فرم تکراریشان شاید این کالکشن را به یاد ماندنی نکند. به هر حال کیم جونز از مهم‌ترین طراحان لباس و طراحان مد این روزهاست و شاید هفته‌ی آینده ما را با کالکشنش برای فندی غافلگیر کند! هفته‌ی بعد به برندکده سر بزنید تا ببینیم کیم جونز چه رویکردی را برای کالکشن زنانه‌ی فندی در نظر گرفته است.

کالکشن پاییز 2021 مردانه دیور

کالکشن پاییز 2021 مردانه دیور

کالکشن پاییز 2021 مردانه دیور

کالکشن پاییز 2021 مردانه دیور

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار