مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11873

بررسی کالکشن اوت کوتور بهار 2021 آیریس ون هرپن

با آغاز هفته‌ی مد کوتور پاریس، برند آیریس ون هرپن کالکشن اوت کوتور بهار-تابستان 2021-2022 خود را به نام Roots of Rebirth ارائه داده است. این برند در فصل قبلی هفته‌ی کوتور، کالکشنی متشکل از یک لباس ...

با آغاز هفته‌ی مد کوتور بهار 2021 پاریس، برند آیریس ون هرپن کالکشن اوت کوتور بهار-تابستان 2021-2022 خود را به نام Roots of Rebirth ارائه داده است. این برند در فصل قبلی هفته‌ی کوتور، کالکشنی متشکل از یک لباس ارائه داد که پیش‌نمایشی بود برای نشان دادن حال و هوا و انتشار کامل کالکشن جدید خود.

کالکشن اوت کوتور بهار 2021 آیریس ون هرپن

ون هرپن که به دلیل تلفیق تکنولوژی با تکنیک‌های اوت کوتور شناخته می‌شود، برای این کالکشن هم از 3 حوزه‌ی دنیای انسان‌ها، تکنولوژی و طبیعت الهام گرفته است. برای رسیدن به طرح‌های 3D، او هم از تکنیک‌های کوتور و هم تکنولوژی استفاده کرده است.

آیریس در این کالکشن به تحقیقات یک دانشمند در خصوص زندگی گیاهان و نحوه‌ی ارتباطشان باهم اشاره می‌کند. این‌ که گیاهان از طریق یک شبکه‌ی پیچیده‌ی زیرزمینی به اسم Wood Wide Web باهم تعامل می‌کنند، چیزی بود که آیریس را تحت تاثیر قرار داد، چرا که این سیستم شبیه سیستم ارتباطی میان انسان‌هاست.

منبع الهام اصلی این کالکشن، خانواده‌ی قارچ‌ها هستند که آیریس ماهرانه شکل و شمایلشان را با حجم و شکل دادن به پارچه‌ها به تصویر کشیده است؛ دامن‌هایی که به صورت ناموزون چین خوردند  تا  تیغه‌های پره مانندی که زیرکلاهک قارچ قرار دارند را نشان دهند.

کالکشن اوت کوتور بهار 2021 آیریس ون هرپن

ستاره‌ی اصلی این کالکشن سودا علیزاده، خواننده و موسیقی‌دان دو رگه‌ی ایرانی-هلندی که با نام هنری سودالیزا شناخته می‌شود، بود. لباسی که ون هرپن برای این خواننده طراحی کرده است، پیراهنی قرمز رنگ است که الهامش را از آخوندک، یک نوع حشره که بدنی برگ مانند دارد و می‌تواند برای فریب دادن طعمه‌هایش، خودش را به شکل شاخ و برگی کوچک دربیاورد، گرفته. دامن این لباس هم ملهم از همان تیغه‌های زیر قارچ است.

کالکشن اوت کوتور بهار 2021 آیریس ون هرپن

ون هرپن دلیل اختصاص دادن این لباس به سودالیزا رو این‌گونه توضیح می‌دهد که "همان‌جوری ‌که آخوندک می‌تواند خودش را همرنگ طبیعت کند، به شکل محیط اطرافش دربیاورد و ماهیت وجودی خودش را بشکند تا بتواند شکار کند و یا از شکار شدن خود جلوگیری کند، سودالیزا هم دائما درحال شکستن ماهیت وجودی خود به عنوان یک زن است تا بتواند انتظارات، کلیشه‌ها و توقعات بی‌جایی که از زنان صرفا به‌خاطر جنسیتشان وجود دارند رو عوض کند." هویت و جنسیت از تم‌های تکرار شونده‌ی آهنگ‌ها و موزیک ویدیو‌های سودالیزاست.

سودالیزا هم دلیل موافقت خود را این‌گونه بیان می‌کند که " چون حس می‌کردم پروسه‌ی هنری هردوی ما یکی است و دنیاهامون باهم به خوبی تلاقی می‌کند، این فرصت رو رد نکردم. این یک افتخار است که ون هرپن یک لباس را با توجه به شخصیت و خلق و خوی مخصوص تو طراحی کند."

بسیاری از این لباس‌ها از مواد قابل بازیافت تولید شده‌اند که کیفیتی درخور اوت کوتور دارند. از نظر آیریس امروزه، هیچ دلیلی وجود ندارد که طراحان از مواد قابل بازیافت در طراحی‌های خود استفاده نکنند تا به بهتر شدن حال زمین و طبیعت کمکی کرده باشند.

کالکشن اوت کوتور بهار 2021 آیریس ون هرپن

کالکشن اوت کوتور بهار 2021 آیریس ون هرپن

کالکشن اوت کوتور بهار 2021 آیریس ون هرپن

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار